Houkuttelivatten aiemmin Mustalahden sataman tiistaiturinoihin mukaan ja aikomus on ollutkin. On vain aina tiistaisin sattunut olemaan jotain muuta tai en ole ollut paikkakunnalla. No nyt sitten päätin lähteä, niin johan on IC:stä akku hajalla. Onpahan tässä vielä muutama tunti aikaa, eiköhän tuolla sinne ilman akkua ajella. Ei vaadi paljoa muutosta kun tuo Vape on niin pirun kätevä vekotin.
muok.
Sain IC:n lähtökuntoon. Muutama minuutti tämän jälkeen pikkuveli soitti. Hänellä on meitsin Transit lainassa. Muuttohommat Tampereelta Seinäjoelle. Parkanoon oli kaverinsa kanssa pysähtynyt kahville ja ei käynnisty auto enää. Ei edes yritä, mutta mitä nyt kyselin niin akussa kyllä pitäisi virtaa olla. Pikkuveli ei ymmärrä mitään noista vehkeistä, eli kait se on vaan vedettävä ajokamppeet päälle ja lähdettävä IC:llä apuun. Vähän tosin pelottaa, että jään itsekin sille tielle. Ei tähän pelkoon mitään erityistä syytä ole, mutta ikävä tunne vain. Etenkin kun en tunne seudulta oikein ketään, jota voisi soitaa hakemaan koko köörin tien laidasta.
Muok. 2.
Esimerkillisen ystävälliset parkanolaiset olivat työntäneet Transitin käyntiin ja matka pääsi jatkumaan!
Muok. 3.
Juuri tuli puhelu, että Transitista katosi kaikki sähköt ja siellä se on tien varressa. Velipoika tuumasi, että eiköhän hän saa autollisen kaverin apuun ja pääsevät siis yöksi Seinäjoelle, hyvässä tapauksessa vetävät Voortinkin perässään sinne. Mutta enköhän minä tästä lähde kirjastoon korjausopasta hakemaan. Huomenna sitten IC:llä katsomaan mitä voin tehdä.
Olen tuumaillut mitä tekisin Transitin kanssa. Kaupungissa asustellessa sitä ei juuri tarvitse ja kustannuksetkin ovat enemmän kuin haluaisin maksaa. Päättikö Transit nyt minun puolestani?