Perkule,kaatu reilu puoli kuppia nyt tähän makkarin kannettavan näppäimistölle.Koitin hätäseen vähän kuivata ja käänsin tän koneen hetkeksi seläälleen.No ainakin vielä toimii,tiedä sit jatkossa,mutta kyllä reilu puoli kuppia kahvia kaatu.
Anteeks nyt Harri mut mun on ihan pakko saada sanoa et kahvi tai läppäri ei oikein oo kauheen hyviä kumpikaan makkarissa

Että siitäs sait

Kyllä kait jotku läppärit kestää vaikka hanalla kaataa vettä päälle,etten olis välttämättä niin kauheen huolissaan..siis näppäimistön osalta siinä ei liene suoraa neste-yhteyttä tietskan sisuksiin..? Toki riippuu mallista,monet vain pölysuojattuja.
Pitääpä todeta että ikinä en ole moiseen kiinnitäny suurtakaan huomiota.Lähinnä Acereita olen korjaillut tai huoltanut,viimeiset 4 vuotta,muista ei kokemusta moneen vuoteen.
Voin tässä paljastaa että yleisin vika on ollut tukkeutunut ilmanottoaukko tai pikemmin sen takana oleva näytönohjaimen siili.Niitä palaa tietyistä Acereista,myös Dellistä.Ylikuumenee ja tinaukset sulaa prossun kannasta.Sitä ennen kone vielä pysyy käynnissä mutta kuva katoaa.
Ja syy tähän;Porukka pitää näitä sylissä tai juurikin siellä makkarissa sängyn päällä.Arvakkaa imeekö se pölyä ja tauhkaa pohjan läpi sisään miten hyvin.Minua kautta aikojen eniten ärsyttänyt nimi; Sylimikro

Joo,onhan niitä jäähdytysalustoja sun muita kikkoja mut ei kaikki vieläkään sitä älyä.Villeimpään aikaan pääs loppumaan noi uudelleentinatut käytetyt näytönohjaimet joiltain huoltajilta varastoista niitä meni siihen tahtiin.Uusi on sen verran kallis että 3-6 v vanhaan laitteeseen ei enää ole mielekästä ostaa.
Kenellä tuo malli vielä käytössä,kannattaa varoa.Toki nyt tää vaan yksi esimerkki..
[ylläpito on poistanut liitteen]