Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 454020 kertaa)

Marraskuu 10, 2014, 11:54:54 ap
Vastaus #120

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kuukkelilla hakuun servicepack 4 XP koneeseen, ei ole mikkisoftan jaan harrastajien kokoama paketti noista pankkiautomaatin päivityksistä. Just pantiin kaverin koneeseen ja hyvä tuli.

Marraskuu 10, 2014, 12:19:38 ip
Vastaus #121

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Yliopistolla näkee opiskelijoilla hirmuisen paljon Applen koneita. Kalliita ovat kuin pirulaiset, ja varmasti useimmilla pääasiallinen käyttö on nettiä ja kirjoittamista. Eipähän siinä, ostakoon sellaisen koneen kuin katsovat tarvitsevansa,

Sillanpään Karilla näyttäis olevan tietokoneella ohjattu juotoskolvi:

;D

:laugh:

No onneksi kolvissa on ihan vaan potikka ja merkkivalo. Menee mullakin jakeluun sellainen käyttöjärjestelmä ;D Sikäli älykkäämpihän tämä on kuin vanhat kolvini että niissä vanhoissa ei ollut kuin töpseli.

Toi taustalla oleva Apple tosiaan oli kallis mutta on tehokkaahko kuulemma. 21 ja risat tuumaa on näyttö, siinä ämyrit ja keskusyksikkö samassa. Toimii telkkarin korvikkeenakin, ei ole viritintä mutta Areenat juubituubit sun muut, ja ääni sellainen ettei oikeastaan erillisiä kaiuttimia kaipaa. Enpä sitä juuri ole käyttänyt, tabletilla surffailen enimmäkseen. SketchUp on asennettu josko muutaman jutun piirtelisi tässä syksyn mittaan. Vaimo tekee työhommia ja lapset kouluhommia sillä, minä lähinnä käyn pankissa. Meni totaalisesti usko noihin Windowsseihin kun 3-4 vuotias Dell-läppäri on aivan tukossa ja tarttis asentaa uusiksi. Levy rallattaa, käy kuumana ja kaatuilee. Kai siihen Linuxi pitää laittaa joskus mutta nyt justiinsa ei jaksa paneutua. Windowsia tarvitsee joidenkin ohjelmistojen kanssa, joten kai sitä joku winkkari täytyy pitää nurkissa ruttuilemassa. Mutta ton Applen asennuksessa suuritöisin homma oli saada se pahvilaatikosta ulos :) Tavarat järjestykseen pöydälle ja töpseli kiinni, jonka jälkeen langattomat näppis, hipellyslevy (lisävaruste) ja hiiri sekä verkkoyhteys, kaikki pelas heittämällä. Joku pasillisuojaohjelma varmaan tarttis hankkia vielä.

Lenovon läppärit on ihan hyviä, meillä on niitä töissä. Se minkä sain käyttööni töihin tullessa, oli mulla käytössä jotain 6 vuotta, reissasi myös, kerran tai kaksi uusittiin akku, ei muuta remonttia. Nää tietysti päivittyy meillä automaattisesti ja etänä, ja siihen hommaan on oma osastonsta joten ei käyttäjän tartte paljon puuttua asennuksiin. Eikä mulla edes ole oikeuksia mitään asentaakaan, soitto tukinumeroon ja asiantuntija ottaa etänä koneen haltuun jne. Edelleen ihan toimiva se vahna läppäri oli, mutta käyttis siinä oli XP ja firma siirtyi seiskaan, ja linja oli että sitä mallisarjaa ei enää päivitetä. Nyt on Lenovo ThinkPad T430s ollut reilun vuoden, hyvin futaa.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 10, 2014, 13:07:49 ip
Vastaus #122

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsekin tympäännyin Windowsiin muutama vuosi sitten. XP alkoi temppuilemaan, ja ammattilaiskaveri hänen mukaansa ongelma oli suht. harvinainen ongelma, jonka XP vain joskus tekee, eikä sille voi tiettävästi muuta kuin asentaa koko käyttöjärjestelmän uudestaan. En tarkkaan muista mikä mätti, mutta jokin käytti tuhottomasti koneen resursseja. Taisi olla johonkin .dll -tiedostoon liittyvä seikka.

Joka tapauksessa tuossa kohdin asensin Linuxin ja muutamaa erilaista on nyt tullut käytettyä. Parhaimmillaan olen tainnut kokeilla kolmea erilaista yhden viikonlopun aikana ja palannut aina Ubuntuun tai johonkin sen kevennettyyn versioon. Windowsissa ja Ubuntussa on omat plussat ja miinukset kummassakin, mutta olen tykästynyt jälkimmäiseen enemmän.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 10, 2014, 15:18:42 ip
Vastaus #123

Harri Kauranen

• Vieras
Ubuntu on kyllä hyvä ohjelma.No taas toi win.kun on joitain juttuja mitkä ei toimi kun windousissa,mulla tosin kun oli toi ubu,mulla oli sellanen win modulaattori.Sillon ubuntussa toimi kaikki windowspohjaiset ohjelmatkin.Kait se modulaattori jollain tikulla tuola laatikoissa vieläkin on.

Marraskuu 11, 2014, 17:48:45 ip
Vastaus #124

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nii atk vai akt?

Kuulin joskus, että em. hepulla ei ois ajokorttia ollenkaan.

Sanken paratoksaalista.
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 11, 2014, 19:05:42 ip
Vastaus #125

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nii atk vai akt?

Kuulin joskus, että em. hepulla ei ois ajokorttia ollenkaan.

Sanken paratoksaalista.

Eihän automiesten asijoeta ajjaessa tarvii ajokorttia, autolla ajjaessa sitä vuan tarvii.  ::)

"Jalan motorinen vamma on estänyt automiesten pomoa hankkimasta ajokorttia. Hän matkaa päivittäin bussilla kotikaupunkinsa Lahden ja Helsingin väliä."
-pena-

Marraskuu 14, 2014, 09:45:20 ap
Vastaus #126

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pää on ollut vähän tahmaisen tuntuinen jostain tuolta kevään korvilta saakka. Ei ole ollut mieli kirkas, ja muutoinkin olen virkeyttä kaipaillut. No nytpähän se homma taisi selvitä. Hommasin tehosekoittimen ja nyt olen päivittäin juonut muutaman pari-kolme lasillista semmoista vihermössöä. Pinaattia, parsakaalia, kukkakaalia, kurkkua, kaikenlaisia tuon sorttisia omenamehulla höystettynä. Ihme ja kumma, kuinka on olo kohentunut. Eihän nuo mitään herkkua ole, mutta vitamiiniloita piisaa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 14, 2014, 12:43:48 ip
Vastaus #127

Harri Kauranen

• Vieras
Minä aamulla poikkesin Otolla.Otto ei ole parveketta pidemmällä ulkona käynyt heinäkuun neljännen päivän jälkeen.Kaljaa ja evästä sille päivittäin tyo naapurin ukko kuulemma.Helpoo se eläkeläisen on.

Marraskuu 14, 2014, 14:26:43 ip
Vastaus #128

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä aamulla poikkesin Otolla.Otto ei ole parveketta pidemmällä ulkona käynyt heinäkuun neljännen päivän jälkeen.Kaljaa ja evästä sille päivittäin tyo naapurin ukko kuulemma.Helpoo se eläkeläisen on.

Eipä oo Otolla kovin isot reviirit vahdittavana.  :)

Taitaa se naapurin ukko tehdä nyt vähän töllön töitä sen Oton suhteen. Otolle tekis varmaan ihan hyvää että kävis edes sen verran tuvan ulkopuolella että noutaisi ne eväät ja kaljat ihan itse?

Marraskuu 14, 2014, 16:08:10 ip
Vastaus #129

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Ettei Otolle olisi käynyt vanhan sanonnan mukaisesti: "Nomen est omen"?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 14, 2014, 16:26:39 ip
Vastaus #130

Harri Kauranen

• Vieras
Kyl mä sen ymmärrän,ettei Otto kaupassa käy,onhan sinne matkaa suunnilleen sataviiskytä metriä alaovelta.Kavereita sielä käy kyllä pirusti ja ne käynnit on aina kosteita.Mutta kuka mitenkin elää.

Marraskuu 14, 2014, 16:47:13 ip
Vastaus #131

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 No onhan se 150 metriä semmonen reissu että kuka piru semmosta lähtee ramppaamaan, varsinkaan jos ei ole järjestetty kuljetusta.
 Siinä menee vain nuoren miehen aikaa täysin harakoille, kun senkin ajan voi käyttää hyödyllisemmin. Pitäis laittaa kengät jalkaan ja kaikki.  :(

Marraskuu 15, 2014, 19:55:08 ip
Vastaus #132

Harri Kauranen

• Vieras
Tässä kaverin kanssa istuskeltiin ja juteltiin niitä näitä.Kaveri vähän harmitteli,kun hällä on kesäautona vanha corttiina.Joutuu joka kevät sen katsastaa,jos vähänkin meinaa ajella.Nytkän kuulemma ei tule katsastusten välille,kun kolmisensataa kilsaa.Edellinen katsastusväli oli iso,loko tuhat kilsaa.Mutta että tässä maassa ei sitä harrasteajoneuvoluokkaa saada aikaseksi.Se vois sit tohonkin tuoda helpotusta.

Marraskuu 15, 2014, 23:42:04 ip
Vastaus #133

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsellä onneksi harrastebiilin viimenen numero 9 ja leima kilven mukaan. Syksyllä jos ennen talviseisontaa käy näyttämässä niin ei tarvii keväällä kun ilmottaa tieliikenteeseen käyttöön otosta. Ei se jarru tai pääsyliteri välttämäti siitä pienestä ajomäärästäkään tykkää... Hyvähän se on jotta perään katellaan.

Tuotakin mietin pari päivää sitten kun sanoivat uutisissa Trafin keränneen ylimäärästä kassan pohjalle. (oliko n.40miljuunaa?) Ni voisko sinne ny työllistää pari heppua purkaan sitä muutoslupien suman pois? Yli vuoskin saattaa mennä ennen kuin se kyllä tai ei päätös tulee. Tai pahimmillaan pitää tehdä joku pieni lisäselvitys ja paperit takas pinon pohjalle oottamaan..

Harrasteajoneuvo luokka. Olis aika jännä nähä mikä semmoseksi sitten luokiteltas? Mummo vainaan läpimätä Viva jota pakkopullana elvytetään joka vuos leimalle? Vai kymmeniä tuhansia euroja ja tuhansia tunteja nielly neliovinen tolppa josta on omassa tallissa syntynyt 2d ht hemi?

Marraskuu 16, 2014, 10:38:25 ap
Vastaus #134

Harri Kauranen

• Vieras
Perkule,kaatu reilu puoli kuppia nyt tähän makkarin kannettavan näppäimistölle.Koitin hätäseen vähän kuivata ja käänsin tän koneen hetkeksi seläälleen.No ainakin vielä toimii,tiedä sit jatkossa,mutta kyllä reilu puoli kuppia kahvia kaatu.