Yliopistolla näkee opiskelijoilla hirmuisen paljon Applen koneita. Kalliita ovat kuin pirulaiset, ja varmasti useimmilla pääasiallinen käyttö on nettiä ja kirjoittamista. Eipähän siinä, ostakoon sellaisen koneen kuin katsovat tarvitsevansa,
Sillanpään Karilla näyttäis olevan tietokoneella ohjattu juotoskolvi:

No onneksi kolvissa on ihan vaan potikka ja merkkivalo. Menee mullakin jakeluun sellainen käyttöjärjestelmä

Sikäli älykkäämpihän tämä on kuin vanhat kolvini että niissä vanhoissa ei ollut kuin töpseli.
Toi taustalla oleva Apple tosiaan oli kallis mutta on tehokkaahko kuulemma. 21 ja risat tuumaa on näyttö, siinä ämyrit ja keskusyksikkö samassa. Toimii telkkarin korvikkeenakin, ei ole viritintä mutta Areenat juubituubit sun muut, ja ääni sellainen ettei oikeastaan erillisiä kaiuttimia kaipaa. Enpä sitä juuri ole käyttänyt, tabletilla surffailen enimmäkseen. SketchUp on asennettu josko muutaman jutun piirtelisi tässä syksyn mittaan. Vaimo tekee työhommia ja lapset kouluhommia sillä, minä lähinnä käyn pankissa. Meni totaalisesti usko noihin Windowsseihin kun 3-4 vuotias Dell-läppäri on aivan tukossa ja tarttis asentaa uusiksi. Levy rallattaa, käy kuumana ja kaatuilee. Kai siihen Linuxi pitää laittaa joskus mutta nyt justiinsa ei jaksa paneutua. Windowsia tarvitsee joidenkin ohjelmistojen kanssa, joten kai sitä joku winkkari täytyy pitää nurkissa ruttuilemassa. Mutta ton Applen asennuksessa suuritöisin homma oli saada se pahvilaatikosta ulos

Tavarat järjestykseen pöydälle ja töpseli kiinni, jonka jälkeen langattomat näppis, hipellyslevy (lisävaruste) ja hiiri sekä verkkoyhteys, kaikki pelas heittämällä. Joku pasillisuojaohjelma varmaan tarttis hankkia vielä.
Lenovon läppärit on ihan hyviä, meillä on niitä töissä. Se minkä sain käyttööni töihin tullessa, oli mulla käytössä jotain 6 vuotta, reissasi myös, kerran tai kaksi uusittiin akku, ei muuta remonttia. Nää tietysti päivittyy meillä automaattisesti ja etänä, ja siihen hommaan on oma osastonsta joten ei käyttäjän tartte paljon puuttua asennuksiin. Eikä mulla edes ole oikeuksia mitään asentaakaan, soitto tukinumeroon ja asiantuntija ottaa etänä koneen haltuun jne. Edelleen ihan toimiva se vahna läppäri oli, mutta käyttis siinä oli XP ja firma siirtyi seiskaan, ja linja oli että sitä mallisarjaa ei enää päivitetä. Nyt on Lenovo ThinkPad T430s ollut reilun vuoden, hyvin futaa.