Kirjoittaja Aihe: Honda 1100VF Magna -83  (Luettu 21686 kertaa)

Toukokuu 09, 2014, 13:55:34 ip
Luettu 21686 kertaa

Mona Lahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka!
Onko täällä muita ko prätkän omistavia tai entisiä omistajia?
Silloin tällöin olisi korjauksista kysyttävää ja eipä näitä kyllä ole paljolti vastaan tullut tien päälläkään.
Liityin foorumille kun muualla netissä huudellut apuja mutta eipä ole tämän pyörän nimeen vannojia oikein löytynyt.

Toukokuu 09, 2014, 16:16:55 ip
Vastaus #1

toivo taskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tervetuloa vaan seuroihin, ei mulla kylläkään ole Magnaa vaan Shadow mutta laita aina vaan kysymys tälle palstalle, tällä on paljon viisaita, kyllä ne aina jotain vastaa.

Terv. Topi :-\

Toukokuu 09, 2014, 17:49:33 ip
Vastaus #2

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Moro jos lontoo taipuu niin tuolainen maalimalla .Luin eräältä saitilta että 83 olis tullut 9 pyörää suomeen eli ei montaa.
http://www.v4hondabbs.com

Toukokuu 09, 2014, 21:13:51 ip
Vastaus #3

Jukka Määttä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kajaanissa oli viime vuonna myytävänä tollanen vanhempi magna,loppy syksystä hintakaan ei päätä huumannu. itse päristelen -94 magnalla, niitäkään ei hirveänä ole tullut vastaan 

Toukokuu 09, 2014, 22:12:45 ip
Vastaus #4

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Olitko se Sinä tuolla .orgin puolella, jonne jo jotain vastailin ? Itse olen puljannut F:n ja Sabre-mallien kanssa jonkun vuoden, Sabreissahan on sama tekniikka kuin Magnoissakin. Magna-foorumi on tainnut hiljentyä kovasti, tuo jenkkien hondabbs on hyvinkin aktiivinen. Apua löytyy täältäkin jos on tarvis, kysy pois vaan, ja kesäkuussa Japsistarameetinkiin : )
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Toukokuu 09, 2014, 23:37:51 ip
Vastaus #5

Markku Antero Takalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Korjausmies
Moi. jos kumikurkkuja kaipailet kotimaasta magnaan,niin TEAM LAINE verkkokaupasta löytyy originaalia Hondan kurkkua varaosanumerolla.
hinta oli jotain 45 e per satsi (4 kpl),talvella tilasin omaan V65 Sabreeni moiset värkit 8)

Toukokuu 10, 2014, 09:10:58 ap
Vastaus #6

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi. jos kumikurkkuja kaipailet kotimaasta magnaan,niin TEAM LAINE verkkokaupasta löytyy originaalia Hondan kurkkua varaosanumerolla.
hinta oli jotain 45 e per satsi (4 kpl),talvella tilasin omaan V65 Sabreeni moiset värkit 8)

http://shop.teamlaine.fi

Toukokuu 11, 2014, 09:23:22 ap
Vastaus #7

Mona Lahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitoksia  :)
kaasarit sainkin korjattua ja kurkut säilyivät ehjänä, joten prätkä taas ajossa  8)
Ja juu org-palstalla sainkin apuja tähän ongelmaan että kiitos  :)

osien saatavuus on ollut aika hankalaa, kiva tietää että Suomessa on joku paikka mistä kysellä.
Nyt on ongelmana se paksumpi bensaletku joka menee varatankkiin, posahti rempassa pariin kertaan mutta lyhentämällä vielä saatiin pelittään, täytyy hommata se jostain koska tankki ei kestä enää nostaa, letku on sen verran lyhyt  ;)

Tohon mun prätkään on vaihdettu pedaalisarja, en tiedä johtuuko siitä vai muusta mutta vaihteet temppuilee. Esim. kakkoselta ei meinaa vaihtaa kolmoselle ja sitten saattaa pomppia pienemmälle vaihteelle kiihdytyksessä. Voiko johtua vaan öljystä? Olen parissa huollossa kysynyt asiaa eikä ole osanneet sanoa mitään, itsellä ei enää ideoita muuta kuin vaihtaa öljyt, mut voiko tämä taas olla vaan tarkka prätkä? ;)

Ja tosiaan olen myös ihmetellyt että vain alle 10 pyörää tuotu Suomeen, tosin Ameriikoissa tuntuu olevan kovin suosittu pyörä. Itsehaaveilin pitkään Magnasta, sain suht edumlisesti ja vielä vähän tuunatun joten pakko oli ostaa, teinilikkana kun sitä aina välillä haaveili vielä joskus omistavansa sellaisen  :P

Toukokuu 11, 2014, 09:24:58 ap
Vastaus #8

Mona Lahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olitko se Sinä tuolla .orgin puolella, jonne jo jotain vastailin ? Itse olen puljannut F:n ja Sabre-mallien kanssa jonkun vuoden, Sabreissahan on sama tekniikka kuin Magnoissakin. Magna-foorumi on tainnut hiljentyä kovasti, tuo jenkkien hondabbs on hyvinkin aktiivinen. Apua löytyy täältäkin jos on tarvis, kysy pois vaan, ja kesäkuussa Japsistarameetinkiin : )

kiitos vielä avuista!
Missä tuommonen meetinki on? Taitaa kyl työt tulla esteeksi  :)

Toukokuu 11, 2014, 10:03:58 ap
Vastaus #9

Anssi Tötterström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
6.- 8.6.  Rantasalmella.

Toukokuu 11, 2014, 10:16:23 ap
Vastaus #10

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Toukokuu 11, 2014, 10:24:43 ap
Vastaus #11

Mona Lahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Toukokuu 11, 2014, 14:09:52 ip
Vastaus #13

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Mitä nyt olen noiden VF:ien kanssa puljannut niin David Silverin ja CMSNL:n lisäksi kannattaa aina tsekata hollannista Hansin tarjonta: http://www.hansmotorparts.com/ , sitten Saksasta www.bike-teile.de, jossa on usean eri myyjän tarjontaa, mukana mm. Wentsch&Klink ja Loretz Motorräder, heiltäkin olen pisteosia hankkinut. Ja tietenkin ebay sekä Saksasta että USAsta. Joskus olen tehnyt löytöjä jo varaosanumerolla googlaamalla. Osanumero auttaa myös asioidessa ihan merkkiliikkeessä, jotkut osat ovat olleet sielläkin järkevän hintaisia, eikä tule postikuluja. Mainitsemaasi bensaletkua näkyy jopa saavan, numerohan on 17511-MB1-000, hiinta CMSNL:llä 21E plus hollannin ALV ja postikulut.

Vaihdevika kuulostaa mielenkiintoiselle, yleensä se mikä noista menee on kakkonen, joka ei pysy päällä kovassa kiihdytyksessä vaan pomppaa vapaalle. Korjattavissa, mutta työläs homma. Olen ajanut VF:iä Kendallin ja Motulin öljyillä, eikä eroja toiminnassa ole ollut. Onkohan polkimen liike säädetty siirtosarjalla pieleen siten, ettei vaihteet mene kunnolla päälle ?
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Toukokuu 11, 2014, 17:14:31 ip
Vastaus #14

Mona Lahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Highriserissa Pedro täällä Lahessa katteli vaihteita ja sano että niissä säädöt kohdillaan, tekee myös tuota et pomppaa kakkoselta vapaalle, ja sitten ei saa kuin ykköselle, joskus ei sitäkään ennen kuin pysäyttää, hieman veemäistä kun kiihyttelee isommalle tielle autoletka perässä  ???
Miten iso homma on kyseessä? Mun serkku mua on autellut korjailemaan, osaisi varmaan, mietin vaan et kehtaanko enää pyytää ennen talvea isompia remppoja..
Bensaletkua mietin ihan Motonetista hakevani, jos ei oo pakko olla tollanen muotoonsa väännetty versio. Mulla opiskelijabudjetti ja prätkä syö kyllä kaiken ylimääräsen  ;D
Motulin öljyt viime kesänä vaihoin ja tää ongelma oli kyllä jo ennen sitä että siksi epäilen öljyn syyllisyyttä tähän asiaan mitättömäksi.

Jossain foorumilla aiemmin mainitsinkin että tuntuu kuin tolle prätkälle ei omis vuosiin tehty yhtään mitään, maalauksessa vuosi -94 että silloin varmaan viimeksi tehty remonttia.
Olen yrittänyt metsästellä entisiä omistajia huonolla menestyksellä, olisi niin mukava tietää prätkän historiasta muutakin kuin nimet omistajahistoriassa. Minkäänlaista opusta saati huoltokirjaa ei mukana tullut.