Kirjoittaja Aihe: Mitäs touhuat juuri nyt  (Luettu 295627 kertaa)

Tammikuu 24, 2016, 05:53:28 ap
Vastaus #555

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kuinka kauheen aukon ne motokuskit sinne liiterin taa oikein saa mahtumaan, viikon jos kaksi konekuskia painaa pitkää päivää niin on se nimittäin sellainen aukko että jossain tappauksessa ylttää usseemman kunnan ja parin pienemmän kaupunginkin maille... nimittäin.
Eikä tervejärkinen motokuski lähe tuommosia haapoja teurastaan, jäinen haavan oksa on kovvaa tavaraa ja saattaa lyötättää eestaas niin että palat vaan teristä lentää.
Ja se leuhottaminen... jotenkin yhistän sen siihen nuorten miesten iltaöiseen retkeilyyn, jota rökälehtimiseksi täälläpäin sanotaan. Sillai takki auki leuhotettaan.

Taitaa jälleen olla samalla sanalla eri merkitystä eri puolella maata,minä taidan ottaa tuosta uuden sanan käyttöön hetimiten  :D

Juu kyllä se ehkä vähän arasteli sitä isoa haapaa,josta nyt ei ole kuvaa vielä.Semmonen viuhkamainen eli oksia enemmän kuin laski sallii-ja paksuja.Saanpahan hyvää hellapuuta siitä ja naisystävän poika jo uhos tulla kaatamaan sitä vaikka muuttaa pian Espooseen että matkaa tulee.vaan kun joillain on se himo ja sauhrin veri kiertää suonissa niin minkäs teet.. ;)

En osaa hehtaareita arvioida..muutaman kymmentä kai siinä on.En ole ehtinyt katsomaan vielä.Sanoinkin eilen että tarkastan vasta kun on valmis.Tää metsuri jonka kanssa juttelin,vain sahaa.Toinen on kerääjä pelkästään.
Päätarkoitus oli poistaa tuholaisen syömä kuusi ja kaikki ympäriltä ettei leviä muihin.Sitten on lisäksi harvennukset mun tontin takana ja parin naapurin takana myös.Se palsta on melko pitkulainen.Oisko reilun kilsan verran.

Kerrottakoon nyt vielä ellei kaikki hoksaa että olen vuokralla tässä enkä omista mitään muuta kuin välihousut.
Edellisessä paikassa oli puoli hehtaaria(jossa olin osakkaana) ja sitä edellisessä 10 hehtaaria vuokratonttia(saaristossa) mitä sain käyttää vapaasti myös polttopuiden osalta,joten on mulla joku käsitys mittasuhteista ehkä-tai sitten ei  ;D
Se saariston palsta oli n. 200x500m pitkula.

Hitsi kun olen niin huono muistamaan mikä olikaan se karttapalevlu jossa näkyy myös maanomistajien nimet?
Kun en oo näköjään tehny kirjanmerkkiä selaimeen..

Tammikuu 24, 2016, 06:48:02 ap
Vastaus #556

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja

"Hitsi kun olen niin huono muistamaan mikä olikaan se karttapalevlu jossa näkyy myös maanomistajien nimet?
Kun en oo näköjään tehny kirjanmerkkiä selaimeen.."

Onko sellanen ilmainen olemassa? kiinnostaa kovasti,koita etsiä.

Tammikuu 24, 2016, 07:47:33 ap
Vastaus #557

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

"Hitsi kun olen niin huono muistamaan mikä olikaan se karttapalevlu jossa näkyy myös maanomistajien nimet?
Kun en oo näköjään tehny kirjanmerkkiä selaimeen.."

Onko sellanen ilmainen olemassa? kiinnostaa kovasti,koita etsiä.
On se ollu jo vuosia.Nyt en jaksa etsiä mutta maanmittauslaitoksen kartasta kun valitsee tasoja tarpeensa mukaan,saa ainakin kiinteistötunnukset.Tuossa kuvankaappauksessa ne ei näy-eikä tarviikkaan  ;)
Muutenkin näkyyvät vasta kun zoomaa riittävästi.
Meinasin aamulla heittää että joku alle 60 ha ja näkyy tulevan 54ha suunnilleen pituusxleveys kertolaskulla.
Tuo Nybondaksen palsta..

http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta

Ilmeisen ajantasainen koska keskellä näkyy viimekeväänä tehty uusi tie keskelle metsää.Se tehtiin vain tukkirekkaa varten mutta sitä ei ole käytetty kertaakaan.Ne tukit tuotiin motolla tien varteen risteysaueelle pinoihin ja rekkaan siitä.
Ja motokin ajoi uuden tien viertä,paikoitellen kallioita pitkin,paikoitellen teki tuommosta uraa turpeeseen.
Että joillan sitä on varaa leuhailla ja tehä teitä vaan huvin vuoksi  ;D

Nuo pinot ei ole niitä-ne on aika paljon suurempia..nuo on siinä matkan varrella alkupäässä mutta siihenkin vissiin pääsi rekalla peruuttamaan..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 24, 2016, 08:24:05 ap
Vastaus #558

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Tuo paikkatietoikkuna on tuttu lisäksi puhelimessa ilmainen karttapalvelu oman sijainnin näyttävä.

Hitaaasti päivittyvä vaan ollut tuo PTI,vimme kesänä tullut pitkän ajan(ainakin vuosi) jälkeen uudet karttalehdet.

Tammikuu 24, 2016, 09:04:37 ap
Vastaus #559

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Win seiskaa laittelin uusiksi, kun kone alako jo tökkimään kovasti. Oon teheny tuon homman jo kerran uusiksi samalle konneelle ja sillon päivitykset meni ihan hienosti.

Tiijä sitte, että onko tuolla väliä, että kone ja asennusley on aikalailla seittämän vuotta vanahoja. Tuon jäläkeen on kerennyt tulla aika monta päivitystä seiskaan.

Juuri tuossa vertailin vuosi sitten uusiksi latatun seiskakonneen ja tuon työn alla olevan asennettuja päivityksiä. Vuojen takaseen lattaukseen on tullut 319 kpl windows päivtyksiä, kun tämä työn alla oleva kone on löytänyt vasta 8 kpl.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 24, 2016, 09:20:14 ap
Vastaus #560

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla kone muistuttelee tosta Kympin latauksesta,minkälainen se nyt sitten loppujen lopuksi on Seiskaan verrattuna,vaihdanko vai enkö vaihda?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Tammikuu 24, 2016, 09:21:17 ap
Vastaus #561

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Hätä ei oo tämän näköinen, sillä aikaa on kyllä maailiman tappiin saakka, kun on kuitenkin muitakin konneita käytössä. Antaahan nyt raksutella sen siinä ja katottaan, että kuinka käy.

Voishan tuon tietysti päivittää win kympiksikin.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 24, 2016, 09:30:16 ap
Vastaus #562

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Hätä ei oo tämän näköinen, sillä aikaa on kyllä maailiman tappiin saakka, kun on kuitenkin muitakin konneita käytössä. Antaahan nyt raksutella sen siinä ja katottaan, että kuinka käy.

Voishan tuon tietysti päivittää win kympiksikin.

Entäs Ubuntu?

Ei tarvis raksutella lainkaan ja ois valmista jo  :)

Tammikuu 24, 2016, 09:33:23 ap
Vastaus #563

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Se taittaa olla näinkin kyvykkäälle tietokoneihimiselle pikkusen liikaa... ::) Jos ymmärtäs vähän enämpi tietokonneista, niin voishan tuota koittaa.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 24, 2016, 09:49:15 ap
Vastaus #564

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Se taittaa olla näinkin kyvykkäälle tietokoneihimiselle pikkusen liikaa... ::) Jos ymmärtäs vähän enämpi tietokonneista, niin voishan tuota koittaa.

No ei sun tarttis kun ladata asennuspaketti netistä pienelle muistitikulle ja sen voi kokeeksi asentaa myös Vistan rinnalle tai sitten ladatulla paketilla voi myös "lennossa" kokeilla Ubuntua ilman että siitä jää jälkeäkään kovalevylle.Se latautuu vain työmuistille.

Eilen asensin Ubuntun naapurille mutta ehdotti se tämmöstäkin..hylkäsin ja annoin tuhota Vistan.

Huomaa,Vistan osio 96,Ubuntun 63 GB.Ei tarkoita samaa kuin käyttiksen ottama tila.Sitä jäi nyt lähes 160 GB asennettuani Ubuntun.En kattonu,ehkä päälle 152 tai jotain..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2016, 09:51:18 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Tammikuu 24, 2016, 10:00:53 ap
Vastaus #565

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Olishan mulla kyllä jo valamiina jaettu kovalevy, että voishan sen sinnekin laittaa.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 24, 2016, 10:17:34 ap
Vastaus #566

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Olishan mulla kyllä jo valamiina jaettu kovalevy, että voishan sen sinnekin laittaa.

Laitappa ja kerro ensitunnelmat-tiedä vaikka innostuisit.Niin se monesti käy että jotain uutta ei kehtaa ite kokeilla ennenku saa kimmokkeen jonkun kaverin kautta tms..
Ja jos et jaksa sen kanssa sinnitellä niin saahan sen aina poistettua.Kantsii varmaan heti antaa sen hakea päivitykset myös.

Minulla ainakin on vanha jo tuo muistitikku ja jotain 324 Mt se hakee päivityksiä jokakerta.Isoimpina Kielipaketit,selain,flashhi,käyttis,ties mitä muuta.

Tammikuu 24, 2016, 14:03:54 ip
Vastaus #567

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
No ohhoh! Kone ehti kuus tuntia päivityksiä ja sitten löysi 226 kpl. Saapa nähä, että tulleeko nuitten jäläkeen vielä lissää.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 24, 2016, 19:16:24 ip
Vastaus #568

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä tässä jo on rauhotuttu päivän askareista,juur mäkikisan katoin ja nyt syvennyn vaan telkkarin katontaan.Mulla on sellanen luonnontiedeohjelma nyt menossa ja tuntuu mielenkiintoiselta.

Tammikuu 24, 2016, 20:13:01 ip
Vastaus #569

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Laittaisin Utumbun mutta ei tue kahta näyttöä, mun kakkoskoneessa Amd:n kaksiytiminen prossu ja Win10 ei sovi, nyt se Win ikkuna siirtyi oikealle ilmoitus alueelle ja klikatessa sanoo ettei prosessori tue tätä. Pitäiskö avata ja laittaa hopea maalia niin olis neljä säikeinen, kuulemma tuo malli toimis hyvin niin ja kellojakin vois nostaa kun ei ole lukittu. Backuppeja sinne laittaisin, nyt backupit menee pariin teran satalevyyn omassa koneessa. Eikö kivaa että alle 4V prossu ei ole yhteensopiva, teki testin ensin ja päivitti 99% ja sitten otti pakkia.

Niin mitä teen, no juon kaljaa jota kaveri toi ku korjasin sen pyssyn, käytiin radalla koittaan ja nallipiikki tietenki toimi mutta hioin virepinnat ja laukasusta tuli just mitä haettiin. Musta ei tule pistooli ampujaa, kyllähän mä tauluun osuin mut mustalle kaksi. Kaveri reiitti 9-10 kohtaa ja sanoi et yksi toinenki tarvii tohtoria, OK mutta sanoin selän olevan kipeä ja teen hissukseen, hyvää kuulemma kannattaa odottaa. Saakelin kivaa askartelua kipiälle miehelle, nyt kun tietää et sama laukaisu ku omissa on se hyvä.