Kirjoittaja Aihe: Mitäs touhuat juuri nyt  (Luettu 295589 kertaa)

Maaliskuu 21, 2015, 20:09:55 ip
Vastaus #315

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Miten toimis katajaterva noissa savustushommissa, mulla olis kympin pänikkä jouten.
on kyllä leppätervaakin...

Voi hyvä veli kuin paljon sie oot katajaa joutunu raiskaamaan kympin tervaa varten?
Minuu on opettettu ettei sitä saa turhaan haaskata,korkeintaan jonkun oksan saa taittaa savuhommiin tai kuolleesta tehdä jouskarin.Vaikee vieläkin päästää irti lapsena opitusta tavasta..
Ei katajaa vissiin arvosteta samalla tavalla nykysin muutenkaan.En tiedä oliko se joku pyhä puu muinoin vai mistä kyse,Pihapihlajan kyllä tiedä,se tuo onnea taloon.

Mut tervanuutokseen ei varmaan tuoretta kasvavaa katajaa edes käytetä  ::)

Maaliskuu 21, 2015, 20:37:16 ip
Vastaus #316

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miten toimis katajaterva noissa savustushommissa, mulla olis kympin pänikkä jouten.
on kyllä leppätervaakin...
Voi hyvä veli kuin paljon sie oot katajaa joutunu raiskaamaan kympin tervaa varten?
Minuu on opettettu ettei sitä saa turhaan haaskata,korkeintaan jonkun oksan saa taittaa savuhommiin tai kuolleesta tehdä jouskarin.Vaikee vieläkin päästää irti lapsena opitusta tavasta..
Ei katajaa vissiin arvosteta samalla tavalla nykysin muutenkaan.En tiedä oliko se joku pyhä puu muinoin vai mistä kyse,Pihapihlajan kyllä tiedä,se tuo onnea taloon.
Mjoo... 
Perkasivat silloin aika valtavaa aluetta louhittavaksi ja silloin rauhoitettu puukin muuttuu roskapuuksi...
kävin kyselee josko kuolleet katajat sais ottaa tieteelliseen tarkoitukseen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2015, 10:38:00 ap kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Maaliskuu 21, 2015, 20:58:21 ip
Vastaus #317

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hannu ja muut tekee uuden arinan jossa kalat makaa seljällään, ei tikkaakaan rasvaa hukkaan, ahven ja kuha on niin kuivia ettei tuhlata saa. Ei se kuoleman jäkeinen siikakaan pesussa parane. Silakat saa suolata savustuksen jälkeen laatikkoon.

Maaliskuu 21, 2015, 21:17:15 ip
Vastaus #318

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Hannu ja muut tekee uuden arinan jossa kalat makaa seljällään, ei tikkaakaan rasvaa hukkaan, ahven ja kuha on niin kuivia ettei tuhlata saa. Ei se kuoleman jäkeinen siikakaan pesussa parane. Silakat saa suolata savustuksen jälkeen laatikkoon.

Silakkaa en savusta koska ei ole vielä sitä saaristolaismallin puukaappia ja silakat pistetään silmistä vartaisiin kuten Östersundomissa.Jollei näitä ole käytettävissä,ennemmin olen ilman silakkaa..
Kaupan savusilakat on pilalla jo valmiiksi.Muutenkin silakka on jo kauan ollut liian ohutkylkistä mut nyt elpymässä hiljalleen.

Ahvenia saan harvoin kun en kalasta itse käytännössä lainkaan.Rannasta onkimista ei lasketa.
Paikallinen Niili kulkee tuossa aivan likellä ja laskee mereen 20 km päässä.

Eli savustan pääasiassa lohia ja hieman terveellisempiä kirjolohia.
Tuommonen arina kantsii tehdä vaikka rosterikulmasta.Kokoaa kulmia muutaman rinnakkain parin latan päälle ja hitsillä nippuun.Tämän voi laskea laatikkoon normaalin ritilän päälle.

Pisteet ideasta Henrylle  :)

Maaliskuu 21, 2015, 23:49:07 ip
Vastaus #319

jorma suvimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Menin näin aamusta talliin,piti herätellä mopo talviunilta.Polkenu pirusti,eikä edes pärähtänyt.Nytten vähän otan taukoo ja sit meen uudestaan ihmetteleen mikä on kateissa.Epäilen että nyt ei bensa kulje,eli tarvii varmaan puhaltaa suutin auki.Ei siitä varmaan kipuna mihinkää ole kadonnut.Kuitenkin se on joku ihan pikku juttu,meen jatkaan kohta.
    käy harri ottaa kossu huikka niin kyl ne kohta vehkeet taasd käy

Maaliskuu 22, 2015, 01:19:18 ap
Vastaus #320

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hannulle kiitos, näin ne vanhat ukot opetti, ja jänön perkaan opitulla tavalla vieläkin, koirolle annan sisälmyksiä.. Turha sanoa ettei dopperi aja jänistä, siinä loppuu pupun vauhti kesken, usein jää ampumatta ku tuo saaliin isännälle.

Maaliskuu 30, 2015, 16:17:59 ip
Vastaus #321

Harri Kauranen

• Vieras
Paineilmalla puhaltelen tommosta pientä pakallismoottoria puhtaaks.Kuulemma ollu purukasassa vuosia,oikein hautautunnu sinne puruihin.Ei se niin kamalan helposti meinaa putsaantua,aina muka ois puhdas,niin jostain taas tupsahtaa purua.Pikku hommahan se kuitenkin on,tulin vaan mokalle kesken askareen.

Maaliskuu 30, 2015, 17:56:58 ip
Vastaus #322

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Pikku hommahan se kuitenkin on,tulin vaan mokalle kesken askareen.

Kahvilla tässä myös että pysyy pitkän illan hereillä ,askareisiin kotona ei jaksa nyt tarttua lainkaan tänään.
Aamuvuoro takana ja kumma kyllä, ei tökkinyt liikkeellelähtö yhtään kesäaikaan siirtymisestä huolimatta..suht valosaakin oli vaikka tuli lunta jo 4 aikaan ihan hyvin taivaalta.

Huhtikuu 17, 2015, 20:15:28 ip
Vastaus #323

Harri Kauranen

• Vieras
Netin syöveristä kaverille koitan cadillakkiin sähkökuvia löytää tolla toisella koneella.Kyl ne sais,mutta maksullisena,olen kyllä sitä mieltä,on ne jossain ilmaseenkin olemassa.Ei kun pöyhintä jatkuu.

Huhtikuu 17, 2015, 21:39:29 ip
Vastaus #324

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Huhtikuu 17, 2015, 22:43:05 ip
Vastaus #325

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Jees. Kuhan tylsänä seikkailen.

Huvita taas oikeen mikään. Wiskikään maistu....  :(

kai se on jo kaikki nähty.....

Se on välillä sellaista,varsinkin jos jotain teknisiä ongelmia sattuu olemaan samaan aikaan kuten täälläkin tänään,niin ei oikein mikään muukaan huvita eikä voi keskittyäkään muuhun.Huonojen tietokone-ohjelmien kanssa olen tapellut eilisestä saakka,että ei sen vakavempaa kuitenkaan.

Mutta parempi päivä huomenna-toivottavasti siellä myös  :)

Huhtikuu 18, 2015, 00:18:15 ap
Vastaus #326

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jees. Kuhan tylsänä seikkailen.

Huvita taas oikeen mikään. Wiskikään maistu....  :(

kai se on jo kaikki nähty.....

Se on välillä sellaista,varsinkin jos jotain teknisiä ongelmia sattuu olemaan samaan aikaan kuten täälläkin tänään,niin ei oikein mikään muukaan huvita eikä voi keskittyäkään muuhun.Huonojen tietokone-ohjelmien kanssa olen tapellut eilisestä saakka,että ei sen vakavempaa kuitenkaan.

Mutta parempi päivä huomenna-toivottavasti siellä myös  :)

Eerolle sen verran, että vaihdoin Wiskin Kossuun ja maistuu vähemmän mutta enemmän joka on omalta kannalta valitettavaa.

Hannulle sen verran, että itse aloin näiden huonojen tietokoneohjelmien kanssa taisteleen syksyllä -77, siitä lähtien olen ollut myös kehittämässä näitä huonoja tietokoneohjelmia ja kummallista kyllä niitä käytetään edelleen  :embarassed: 

Toivon vain tässä, että Kimi onnistuisi vihon viimein aika-ajoissa
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Huhtikuu 18, 2015, 07:08:17 ap
Vastaus #327

Harri Kauranen

• Vieras
Valmistaudun nyt lähtöön velipojalle.Velipoika laitto talonsa myyntiin ja meinaa muuttaa kerrostaloon.Mulle tuli "perinnöks" pirusti työkaluja betonimyllystä lähtien,nyt pitäis ottaa muuli perään ja lähtee hakeen roippeita pois.

Huhtikuu 18, 2015, 08:35:04 ap
Vastaus #328

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Hannulle sen verran, että itse aloin näiden huonojen tietokoneohjelmien kanssa taisteleen syksyllä -77, siitä lähtien olen ollut myös kehittämässä näitä huonoja tietokoneohjelmia ja kummallista kyllä niitä käytetään edelleen  :embarassed: 

Toivon vain tässä, että Kimi onnistuisi vihon viimein aika-ajoissa

Hitsiläinen kun en kerinny nähdä Kimin ajoa kuin sen verran että sen tiukan kurvin ainakin selvitti paremmin kuin kukaan muu,Ferkussonissa ohjauskulmat kohillaan :D

Katsos kun Linuxiin ei ole edes kunnon telkkua olemassa niin piti taas säätää ja koodata oman aikansa.
En mie tuota lätkää enää näin kesäaikaan viiti seurata enkä paljon muutakaan telkusta.
Mutta sen kerran kun sitä tarvis,niin sais se kyllä toimia.Hienojakin ohjelmistoja löytyy mut ei ne hipit vaan saa niitä ikinä bugittomiksi  :(
Sinä kun et oo Linux puolella niin et saa hippileimaa minulta otsaasi ;)

Huhtikuu 18, 2015, 16:22:13 ip
Vastaus #329

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Lopettelin just työt, aikamoista etätyötä tämä, asiakkaat suomessa ja minä Huangshissa, Kiinassa, mutta työt hoituu kun puhelin ja  nettiyhteydet pelaavat, ja täällähän ne toimivat, vaikka kaikki muu ei aina toimikaan..... Puhelutkaan eivät maksa kuin 0,03 € /minuutti, kiitos Voip-puhelujen, ja nettiyhteys pelaa hienosti kun VPN on asennettu koneeseen.

Ei olis uskonut että joskus voi hoitaa työt tällä tavalla  ;D 
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781