Kirjoittaja Aihe: Kromaus  (Luettu 31031 kertaa)

Joulukuu 11, 2014, 20:43:11 ip
Vastaus #15

Jani.Kosonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 02, 2015, 08:45:00 ap
Vastaus #16

Tomi Selin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuota Espoossa Juvanmalmilla sijaitsevaa kromaamoa/sinkitys pajaa en voi itse suositella....Kuukauden päivät meni, sai soitella ja käydäkin paikan päällä silti homma ei edistynyt, lupailtiin aina vaan. Lopputuloksena sain sentään kaikki osani takaisin (sitä pelkäsin eniten kun aikaa alkoi kulumaan). Sinkityt osat onnistuivat suhteellisen hyvin. Stongan kiinnikkeet onnistuivat rikkomaan alumiinipäistä siihen kuntoon että niitä ei uskalla turvallisuuden takia käyttää. Isoja paloja oli lohjennut (!), olisiko rummutettu sinkkiosien seassa? Heikompi seos oli heillä tiedossa. Onneksi löysin hyväkuntoiset tilalle, ei tosin olleet halvat...Kromaus oli ala-arvoinen. Yhdelle osalle olivat antaneet liikaa virtaa ja pinta oli jäänyt mataksi. Yksikään kromattu osa ei ollut virheetön :( Olisivat tehneet uudestaan, en halunnut. Halusin vain osani takaisin...Hyvä kromaamo edelleen hakusessa.

Vaikka maalaamoista ei tässä ketjussa puhuttu niin tasapainon vuoksi voin mainita että Eleko Tattarisuo on mainio paikka puhallukseen/pulverimaalaukseen! Erittäin hyvä palvelu ja nopeata toimintaa!

Huhtikuu 02, 2015, 23:56:35 ip
Vastaus #17

jorma suvimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niklaamo Rautio, Turku. Paljon parjattu. mutta mulla ei ole ollut valittamista...  taitaa olla suomen kallein  pinnoitus firma.

Huhtikuu 03, 2015, 11:16:31 ap
Vastaus #18

teuvo seppälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Loimaan Kromaamo olen pari satsia käyttäny asiallista toimintaa . :)
Tunturi Sport -75 ,Tunturi "Pappa" -81 ,Helkama Raisu-81 MYYTÄVÄNÄ ,Triumph Thunderbird -01

Huhtikuu 03, 2015, 18:44:58 ip
Vastaus #19

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Moro!
Jos kuukausi on kromaushommissa kipukynnys niin silloin ei mielestäni kannata koko toimenpidettä edes ajatella, toimitusajat on mitä on koska kyseiset laitokset ei elä näillä harrastajien töillä.
Ja mielestäni näillä harrastevehkeillä ei voi olla kiire, ainakaan näin keväällä!
Itse joudun joka kevät =>n. helmikuusta eteenpäin kuuntelemaan näitä juttuja kun joku härveli on maannut kymmeniä vuosia jossain ladossa ja just täksi vapuksi se pitäis saada ajoon...hohhoijjaa
Itse käytin tuota Espoon paikkaa tuossa vuodenvaihteessa, olikohan osat siellä muutaman kuukauden kun tulivat valmiiksi, osien hakeminen kestikin sitten toisen mokaman. Yhteydenpito hiukka tökkii, eikä kromauksen pohjat olleet aivan sitä mitä olisin halunnut, mutta toisaalta osien valmistusajankohta huomioiden ovat autenttisempia noin.  ;D
Hinta itseasiassa oli kuitenki yllätys, ja positiivinen sellainen, eli kaiken kaikkiaan en voi moittia.
Isommat satsit silti teetän ulkomailla edelleen, vaikka ei ne toimitusajat sielläkään lyhyitä ole...
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Huhtikuu 21, 2015, 22:12:26 ip
Vastaus #20

Jani.Kosonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä yksi vaihtoehto kromaustöihin: http://kromaus.webnode.fi/

Muutama kaveri on jo käyttänyt tuolla osia kromauksessa ja ovat sanoneet olleensa tyytyväisiä työn laatuun. Tässä linkki kuvagalleriaan: https://drive.google.com/folderview?id=0B3tezRxuzvIrfkVmVGZUTDBFak1XcHE1NFA4OHlrSVZ1UWFEYXdZSVJmS2FtRmF5NDZreGM&usp=sharing
Tankit ovat olleet erityisen onnistuneita. Muutamasta tankista on oiottu melko pahoja lommoja.

Rohkeasti hintatiedusteluja sähköpostilla osoitteeseen: kromaus@gmail.com

Huhtikuu 25, 2015, 00:06:41 ap
Vastaus #21

jorma suvimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rautiota on yllättävän paljon parjattu,en tiedä asiasta enempää,mutta olen antanut itseni ymmärtää ja jotain kuulopuheitakin kuullut,että melko monessa tapauksessa on ollut kyse erimielisyyksistä joita syntyy helposti pintakäsittelijän ja asiakkaan välillä pohjatöiden laadusta.Useinhan on kyse siitä,että asiakas kuvittelee että pinnan virheet voi peittää paksulla nikkelikerroksella,näinhän ei asia kuitenkaan ole.Myös käsiteltävän kappaleen materiaali on tuottanut ongelmia monessa niklaamossa,siinä on myös asiakkaalla vastuu.Erikoisin tietämäni tapaus on kun asiakas vei sinkitykseen täydellisen takavanteen napoineen päivineen ja alumiinikappa meni pilalle prosessissa.No.tämä tapaus on tietty vähän kummankin osapuolen vika. ::)    kyl sieltä kuulemma saa asiallistakin jälkeä  mutta hinta suomen kallein (pyynnit monikertaisia moneen muuhun hyvään firmaan verrattuna en suosittele)

Huhtikuu 25, 2015, 22:55:22 ip
Vastaus #22

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä tuo toisten kommenttien lainaaminen näyttää välillä omituiselta.Tuossa edellisessä viestissäkin näyttäis siltä kun toi koko kommenti olis mun, tuo viimeinen lause ei kuitenkaa ole. Vika ei ole kirjoittajassa,mulla on käynyt ihan samalla tavalla joskus :)

Joulukuu 19, 2015, 19:10:32 ip
Vastaus #23

Jani.Kosonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Menee hiukan mainostamisen puolelle, mutta vielä ehtii saaman kromit kuntoon kesäksi.
    http://kromaus.webnode.fi/                                                                                                                                                                       
Kuvia valmistuneista kromauksista.                                                                                                                                                                           https://drive.google.com/folderview?id=0B3tezRxuzvIrfkVmVGZUTDBFak1XcHE1NFA4OHlrSVZ1UWFEYXdZSVJmS2FtRmF5NDZreGM&usp=sharing
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2015, 21:47:01 ip kirjoittanut Jani.Kosonen »

Joulukuu 19, 2015, 19:57:30 ip
Vastaus #24

Pekka Lämsä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve
Ensimmäinen linkki ei aukene, ainakaan minulla...
Pekka

Joulukuu 19, 2015, 21:42:07 ip
Vastaus #25

Pasi Malinen 1

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta korjattua linkkiä pitkin http://kromaus.webnode.fi

Joulukuu 20, 2015, 11:07:41 ap
Vastaus #26

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katselin tuota Tsekkien kromaamon sivua ja ohjeita. Kielletään hiekkapuhaltamasta osia.
 Onnettomuudekseni hiekkapuhalsin umpiruosteisia pultteja ja muita kromattavia pikkuosia.

Ovatko ne nyt sitten pilalla?

jussi

Joulukuu 20, 2015, 11:21:05 ap
Vastaus #27

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro
Älä Jussi ole murheellinen,ei pitäisi olla mitään estettä vaikka olet puhaltanut ne,ovat ainakin puhtaita.
Olen ollut tyytyväinen tähän firmaan kannattaa kysyä.   

http://internetsivu.metalliopas.com/teollisuusniklaamo/
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 20, 2015, 11:22:01 ap
Vastaus #28

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Takavuosina teetin kasan käpyjousia Hämeenperällä. Tekijä kertoi, että muuan entisöintiveteraani oli katsellut niitä ja kysynyt: "misääs oot romannu jouset" kertoi vastanneensa, että ne on vasta menossa romattavaksi.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Joulukuu 20, 2015, 11:34:45 ap
Vastaus #29

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Markulle kiitokset helpotuksesta. Otanpa yhteyksiä Akaalle tässä jossain vaiheessa.

jussi