Kirjoittaja Aihe: Putkeen menneitä hommia  (Luettu 17187 kertaa)

Maaliskuu 21, 2014, 11:22:18 ap
Luettu 17187 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Kaveri tuli mersullaan ja oli menny konepellin vaijeri poikki.No mä tein sellasen kiilan 12mm harjateräksestä.Sit viritettiin tietokone ja sellanen kamera siihen,millä voi syynätä pahoihin paikkoihin,eli tällänen sauvakamera.No tunti siinä suunnilleen meni,sain sen pellin sit auki rikkomatta mitään.Sit mä näytin kädestäpitäen mitä tarvii tehdä,meinaan mullakin on tollanen 124 mersu ja hiljattain itsellenikin jouduin sen varpin laittaan.Luvattiin oikein pullakahvit abc:llä,mutta nyt en viitiny lähtee.Toisella kertaa sitten.

Maaliskuu 23, 2014, 10:16:17 ap
Vastaus #1

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Bosch magneeton hiilenpidintä kokeilin tehdä ja melkolailla putkeen meni homma. Ensimmäisellä yrityksellä muotti jäi hieman vajaaksi, mutta toisella kertaa tuli jo onnistunut lopputulos.

Vasemmalla alkuperäinen Bosch osa, keskellä ensimmäinen kokeilu ja oikealla onnistunut "kopio osa"

Maaliskuu 23, 2014, 10:30:22 ap
Vastaus #2

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Naapurin Volvoon jäi avaimet sisälle ja ovet meni lukkoon. Aukaisin oven Ladan avaimella. :laugh:
Oli hyvänäköiset ilmeet, kehoitin putsaamaan ja öljyämään lukot.

L&K.

Marraskuu 25, 2014, 09:10:44 ap
Vastaus #3

Harri Kauranen

• Vieras
Aloin eilen illalla räpeltään tota järveen pudonnutta perämoottoria kunnostaan.Aamusta oikeastaan ei tarvinnu kuin kasata,no ei ollu kun pytty ja kaasari pois.Paineilmalla virtavehkeet kuivaks,kaasari oli lämpimällä patterilla yön.Nyt sen kasasin ja letkullinen bensaa,johan se muutaman sekunnin kävi ja se mulle riittääkin.Nyt sille ois syytä antaa oikein öljystä bensaa hetken,voitelis sen laakerit.Mutta käyntikuntoon tuli ja helpolla,vaikka oli koko kesän lionnu järvessä.

Marraskuu 25, 2014, 10:29:47 ap
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Mutta käyntikuntoon tuli ja helpolla,vaikka oli koko kesän lionnu järvessä.

Sehän meni hienosti.Olen ymmärtäny että moottori voi säilyä aika hyvin Ahdin valtakunnassa kun se ei saa paljoa happea.Jos on matala järvi niiissähän on happikatoa talvella ainakin ;)
Mutta sit kun sen nostaa ylös,alkaa tapahtua.Hyvä että sait sen nopsaan työn alle,ei tainnu ruosteita vielä näkyä männänrenkaissakaan..ja jäähän sinne jonkunmoinen öljykalvo sentään.

Marraskuu 25, 2014, 10:31:25 ap
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Bosch magneeton hiilenpidintä kokeilin tehdä ja melkolailla putkeen meni homma. Ensimmäisellä yrityksellä muotti jäi hieman vajaaksi, mutta toisella kertaa tuli jo onnistunut lopputulos.

Vasemmalla alkuperäinen Bosch osa, keskellä ensimmäinen kokeilu ja oikealla onnistunut "kopio osa"

Sinä Tatu kun out värkkäelly nuijennii makneettojen kanssa, niin löytäsitköhän sinä joskus jostae kipinän tuohon minunnii "Kipunan" makneettoon?

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Marraskuu 25, 2014, 10:32:09 ap
Vastaus #6

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Onpas täydellistä työtä  :o
Mitä ainetta tuo alkuperäinen,eikai bakeliittia ? Entäs uusi osa ?,on kyllä todellakin täysi kopio,messinkisine sisäosineen..

Marraskuu 25, 2014, 10:37:27 ap
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Osaapas olla sitten nätti tuo EskelisPenan Kipinä..vaikka tahkon pyörittimeksi tahi Savolaismalliseen puuveneeseen.
Pyöreä sylinterinmuoto tuo mieleen pienen porsaan,nätti ku sika pienenä  :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2014, 10:39:16 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Marraskuu 25, 2014, 10:44:46 ap
Vastaus #8

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Saisko Pentti enempi kuvia sun hienosta moottorista,mulla on myös joitain noita vanhoja moottoreita,ne ovat hienoja kunnostettuina ja messinkiosat kiillotettuna.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 25, 2014, 11:43:15 ap
Vastaus #9

Harri Kauranen

• Vieras
Joo se perämoottori oli tosin hyvin säilyny,oli ,ettei sillon edes käynny.Oli se pytyt ja kampikammio vettä täys,mutta paineilmaa,niin hyvä tuli.Eikä pienintäkään ruostetta havaittavissa.

Marraskuu 25, 2014, 12:36:09 ip
Vastaus #10

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Moro
Saisko Pentti enempi kuvia sun hienosta moottorista,mulla on myös joitain noita vanhoja moottoreita,ne ovat hienoja kunnostettuina ja messinkiosat kiillotettuna.
Suaphan toki, en ou niin kitsas ettenkö raskis panna näytille. :-\
Ja jos joku vielä tietäs kuka tuon on tehny, Helliinin tekoja se ei aenakaa ou.  ::)

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2014, 12:39:33 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Marraskuu 25, 2014, 12:57:23 ip
Vastaus #11

Harri Kauranen

• Vieras
Mullakin on ollu parikin kipinää,mutta ne kyllä molemmat oli sinisiä,eli onko tuo vihreä väärä väri.

Marraskuu 25, 2014, 13:01:30 ip
Vastaus #12

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 :laugh:

Penalle vissiin jäänyt pari purkkia "Fiiun vihreetä" ja sitä sitten
on pintaan sipastu..

t. markku

PS. Ei pahalla-hienohan tuo kone on!

Marraskuu 25, 2014, 13:05:07 ip
Vastaus #13

Harri Kauranen

• Vieras
Kieltämättä komia tosiaan on.Mun molemmat moottorit on muuton n yt veneissä kiinni,enää ei ole kun toi vire,tai oikeammin kolme vireetä.

Marraskuu 25, 2014, 13:11:15 ip
Vastaus #14

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Pentillä samanlainen motti kuin minulla.