Kirjoittaja Aihe: Ollila ja Kyllönen sekä kilometrivero  (Luettu 47540 kertaa)

Joulukuu 18, 2013, 07:47:47 ap
Vastaus #60

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

No toki vallan sattumaa se on,että on valmis vekotin..

Mutta kovasti saavat vääntää,ennenkuin tuo homma on
toiminnassa.

Jotain höpinää oli,että meinaavat tuota testata vapaaehtoisilla.No
varmaan joku intomieli lähtee kiljuen mukaan kokeiluun-toisaalta-
saattaa olla,että jotkut eivät...

Kyllä se on jo selväksi tullut,että rahankeruuhommasta tuossa on pääasiassa
kyse-eipä jokin ekovihreys ole tuossa pointtina.Tai se,että jotain parannusta
liikenteen sujumiseen tai tiestön kuntoon tuolla saataisiin.

Se toki on mukavaa,että tuossa projektissa vääjäämättä joku myös
rikastuu-joko lisää tai alkaa ihan oman vaurastumisensa.Semmoinenkin aina on
tärkeää.

Ainoa hyvä puoli asiassa on se,että tässä on jo nyt vastustusta myös vallassa olevien
hallituspuolueiden sisällä...tosin päätöksen teon hetkellä voi unohdus heidätkin
lopulta vallata.

t. Markku

Joulukuu 18, 2013, 07:51:37 ap
Vastaus #61

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitää varmaan ostaa auto ajalta ennen OBD:tä, pitää se priimakunnossa ja ajaa sillä vuoteen 204X, jonka jälkeen ei enää tarvitse ajaakaan (kuin taksilla). Sit ei isoveli valvo, eikä polliisi kyttää kaasujalkaa.

On se kumma, että ihmisillä ei ole järkeä olla ampumatta omaan jalkaansa. Luulis polttoaineveron riittävän, nostaa sitä sitten jos on tarvis rajoittaa ajamista.

-Pasi-
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Joulukuu 18, 2013, 08:50:30 ap
Vastaus #62

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eihän sitä ajamista tattee rajottaa, vaan valtio tarvii lissää rahhaa. Jostain ne verot tarttee kerätä, että yhteiskunta pyörii.

Siks toisekseen, jos niin käy, että muutaman kymmenen vuoden päästä ajellaan sähköhyryillä, niin silloin tuommonen kilometriperustainen järjestelmä on pakollinen. Tai voitashan sitä vaihtoehtoisesti maksaa lämmityssähköstäkin 1,50 €/kWh, niin ei tarttee rakennella monimutkaisia järjestelmiä.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 18, 2013, 10:46:52 ap
Vastaus #63

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei mua se sapeta, että valtio kerää rahaa, niinhään se on tehnyt kautta aikojen. Se sapettaa, että valtiovallalla on keino seurata mun tekemisiä noinkin tarkasti. Mitä sähköautoihin tulee, niiden yleistymisestä ei vielä kymmeneen vuoteen ole pelkoa ellei niiden verotus muutu suotuisammaksi.

Valvonta/sen mahdollisuus ei sovi mun filosofiaan.

-Pasi-
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Joulukuu 18, 2013, 11:04:41 ap
Vastaus #64

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä mulla on kanssa tollanen seurantalaite autoon laitettavaksi.Se on sama mööpeli,mitä noissa rekkauatoissa käyttävät.No jos mä katon sitä vaikka guugle mapsissa näen sen reitin livenä mitä olen ajellu.Tosin se on vielä kytkemättä mihinkään kulkineeseen,mutta tohon mun työ volvoon sei ajattelin tosin laittaa.Siis tää on vaan itseäni varten,vaikka saahan siihen joku muukin hyväkäs soitella,jos huvittaa ja sattuu oleen linja vapaa.

Joulukuu 18, 2013, 15:55:02 ip
Vastaus #65

pertti kostamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No jos kilometrikorvaus tulee voimaan niin samalla voidaan seurata muutenkin auton käyttöä. Eli jos en tänään aja niin siltä päivältä ei tarvitse maksaa liikennevakuutusta eikä muitakaan juoksevia kuluja; esim dieselveroa jne. Autoja voisi olla useampiakin kun ne eivät seisoessa söisi leipää.

Kyllä minä siirrän päivittäiset ajoni rajan toiselle puolelle. Ei minusta sieltä voi kmveroa periä.

Kotimaan matkailu loppuu ja lomilla ajellaan ulkomaille.

Miten sitä veroa peritään ulkomaan eläviltä?

Joulukuu 19, 2013, 00:02:39 ap
Vastaus #66

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kilometrivero tulisi tietenkin koko EU:n alueelle, ei pelkästään Suomeen.
Kun määräys tulee EU:sta, niin tietenkin Suomi ottaa sen ensimmäisenä käyttöön.

Poliisin olisi helppo laittaa kaikkien epäiltyjen rikollisten autot automaattiseen seurantaan,
mutta kyllähän ne keksii keinon välttää seurannan, muutenhan ne joutuisi heti kiinni.

Joulukuu 19, 2013, 06:32:55 ap
Vastaus #67

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kae se on sitten ruvettava ostammaan viikon maejot aena kerralla. :(

Kyllä tulloo maetopurkille hintoo jos jokkaesen käypi erikseen hakemassa, kun jo pelekästään kilometrimaksut tekkee vuojessa ? ???
En osannu laskee kun en vielä tienny paljonko se km maksu tulloo tiällä ja mulla olemaan.
Mutta laskin että jos joka päevä kävisin ostamassa sen maetopurkin, ja kun kaappa on aaki jotakii 360 pv/v, nii jo siitä tulloo ajuva 158,4 kilometrijä vuojessa. :-X
-pena-

Joulukuu 19, 2013, 09:08:06 ap
Vastaus #68

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Joulukuu 19, 2013, 10:33:33 ap
Vastaus #69

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se loppuu muuten ylinopeuden ajaminenkin kunhan tuo satelliittiseuranta lyödään päälle. Samoin kaikki liikenneonnetomuudet saadaan sataprosenttisesti selvitetyksi kun kaikkien ajotiedot on jossain tallessa. Perhana perhana. Antakee armoa.

Joulukuu 19, 2013, 11:16:19 ap
Vastaus #70

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Olihan tuolla mainittu jo ratkaisu valmiina: Nyt kiireesti haalimaan ja kunnostamaan vanhoja mersuja ( toki muutkin laatumerkit käyvät ) joissa EI ole  OBD-liitäntää, mersua ehdotin siksi kun siihen saa osia edulliseti, ja ovat kestäviä, niihin sitä Jorma-Merja Ollila-Kyllösen sontalaatikkoa ei voi kytkeä......  :police:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Joulukuu 19, 2013, 12:11:16 ip
Vastaus #71

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa

[/quote]

Palikka niskaan ja ...

[/quote]

....ja nilikka....mihin?

Kommentteja uuninpankolta.

Joulukuu 19, 2013, 12:39:29 ip
Vastaus #72

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kävinpään öylönnäpäevänä anomassa uutta ulukomuanpassija, kun sen sae vielä tilattuva vanahalla hinnalla.

Tyttö sano että ne minun etusormenjälet, jotka se otti, piilotettaan sirruun ja se sitten jonnekkii sinne passin sivujen välliin.
Uskaltaakoko sitä semmosta passia kuletella missään mukana, jos se sirunen on vaekkapa semmonen joka näkkyy joessakii isoveljiin tutkanruuvuissa?    ???
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2013, 12:41:25 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Joulukuu 19, 2013, 12:48:09 ip
Vastaus #73

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kävinpään öylönnäpäevänä anomassa uutta ulukomuanpassija, kun sen sae vielä tilattuva vanahalla hinnalla.

Tyttö sano että ne minun etusormenjälet, jotka se otti, piilotettaan sirruun ja se sitten jonnekkii sinne passin sivujen välliin.
Uskaltaakoko sitä semmosta passia kuletella missään mukana, jos se sirunen on vaekkapa semmonen joka näkkyy joessakii isoveljiin tutkanruuvuissa?    ???
Nytpäs sinua Pena on höynäytetty ja pahasti ! Ne varmaankin laittovat siinä sormejjälijenottotilanteesa semmosen mikroskooppisen pienen sirun sun viisaamman puoleiseen etusormeen nahkan alle iliman että itte aavistit mittää ! Nyt ne tietävät aina missä sun sormes on millonkin !  Siitä on tietysti heleppo päätellä ettei se ukkokaan kauhian kaukana voi olla, no hajuanturia siinä sirussa ei kuitenkaan taija olla.....  :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Joulukuu 19, 2013, 13:46:17 ip
Vastaus #74

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joulun alla Kyllönen ja Ollila kahtelisivat Pentin tietoja päätteeltään....

"Jaha, Eskelinen P, Kuopijo, näyttäs olevan rosollin valmistuksessa hajuanturin kertoman mukasesti..."
Kommentteja uuninpankolta.