IF:ssä on minulle antaneet viime vuosina halvimmat mp vakuutukset ja ympärivuotisena. Ympärivuotinen on kumminkin vielä just vähän halvempi, kuin halvin seisonta ajallista tarjoava yhtiö vielä noilla 70% bonuksillakin. Seisonta ajallisia mp-vakuutuksia ei tarjoa enää kovin moni yhtiö. Ajokausi kun alkaa jokatapauksessa yleensä tuommosilla maantie jyrillä, ja näillä leveys asteilla: n. vapulta ja päättyy tuonne syyskuun puoliväliin.
Muutaman vuoden välein oon kysellyt mp:n vakuutusista tarjouksia, ja kilpailutettuna halvimman ja kalleimman ero palo-,hirvi- ,varkaus/ilkivalta vakuutuksen kanssa hintaerot on olleet melkein 4 kertaiset. Hinta on helpottanut huomattavasti valintaa noista yhtiöistä, kun perus vakuutusehdot on kumminkin just samat kaikilla yhtiöillä.

Toinen pyörä on tapiolassa kun sieltä saa vielä seisonta ajallisia vakuutuksia, kun se on ollut vain heinä-elokuun käytössä. Perusvuosimaksu on taas tapiolassa vähän kalliimpi. Siellä tapiolassa on ollut minulle halvin tarjous tuosta seisonta ajallisesta vakuutuksesta.
Pohjolassa on muut vakuutukset kun saan omistaja jäsenenä jotain keskittämis ja bonus systeemi?? alennuksia ja jotain muitakin pikku hyvityksiä niistä laskuista. M-pyörän vakuutukset olis ollut sen verran kalliimpi pohjolassa että ei olis edes ne muut alennukset antanut aihetta laittaa niitä sinne.