Kirjoittaja Aihe: MP-vakuutukset!  (Luettu 6303 kertaa)

Joulukuu 12, 2013, 12:21:49 ip
Luettu 6303 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi...Ja taas pässi on narussa!

Tiettyjen moottoripyörien vakuutusmaksuihin on tulossa jopa 2400 prosentin hinnankorotus, kertoo Offroad Pro -lehti.
Offroad Pro:n esimerkkitapauksessa vuosimallin 2014 Kawasaki KX250F:n pakollisen liikennevakuutusmaksun nousu vuodenvaihteessa tulee olemaan huikea. Sekä prosenteissa, että euroissa laskettu korotus mitataan tuhansissa yksiköissä. Laskelman pohjana on If-vakuutusyhtiön hinnoittelu.

Mikäli kyseinen pyörä vakuutetaan If:ssä 1.1.2014 tai myöhemmin ja siihen otetaan uusi vakuutus, maksaa liikennevakuutus vuodeksi peräti 5673 euroa. Korotuksen voi kyseisessä tapauksessa välttää vakuuttamalla pyörä tämän vuoden puolella. Silloin vakuutuksen hinta on nykyhinnoitteluun perustuvat 225 euroa.

Offroad Pron haastatteleman vakuutusvirkailijan mukaan hinnanmuutoksen taustalla on vakuutusmääritelmien muuttuminen sekä yhtiön maksamat korvaussummat. Aiemmin motocrosspyörä määriteltiin Ifissä maastoajoneuvoksi, mutta ensi vuodesta alkaen se on omassa motocrosspyöräkategoriassaan.

Lehti neuvoo lukijoitaan ottamaan hyvissä ajoin yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja tiedustelemaan ensi vuoden vakuutushintaa jo etukäteen. Rekisteröimättömiä, mutta liikennevakuutettuja enduropyöriä käytetään kilpa- ja harrastekäytössä.

t.markku

Joulukuu 12, 2013, 13:52:53 ip
Vastaus #1

mika uusitalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meidän talous siirtää 5 kilvellistä motukkaa , 2 crossia, 3 autoa ja kaupanpäälle vielä yhden koiran vakuutukset muualle.

Joulukuu 12, 2013, 18:42:49 ip
Vastaus #2

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä kerkesin vaihtamaan vakuutukset pois if.istä kuukausi sitten 12.kpl kun hinnat vain jatkoi nousua eikä ylärajaa ollut

Joulukuu 13, 2013, 08:51:48 ap
Vastaus #3

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Minulla taas Ihvi on ollut toistaiseksi edullisin, yhdessä ympärivuotinen, yhdessä seisonta-ajallinen ja yhdesä museovakuutus.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Joulukuu 14, 2013, 15:46:48 ip
Vastaus #4

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
IF:ssä on minulle antaneet viime vuosina halvimmat mp vakuutukset ja ympärivuotisena. Ympärivuotinen on kumminkin vielä just vähän halvempi, kuin halvin seisonta ajallista tarjoava yhtiö vielä noilla 70% bonuksillakin. Seisonta ajallisia mp-vakuutuksia ei tarjoa enää kovin moni yhtiö. Ajokausi kun alkaa jokatapauksessa yleensä tuommosilla maantie jyrillä, ja näillä leveys asteilla: n. vapulta ja päättyy tuonne syyskuun puoliväliin.
 Muutaman vuoden välein oon kysellyt mp:n vakuutusista tarjouksia, ja kilpailutettuna halvimman ja kalleimman ero palo-,hirvi- ,varkaus/ilkivalta vakuutuksen kanssa hintaerot on olleet melkein 4 kertaiset. Hinta on helpottanut huomattavasti valintaa noista yhtiöistä, kun perus vakuutusehdot on kumminkin just samat kaikilla yhtiöillä.   :)

Toinen pyörä on tapiolassa kun sieltä saa vielä seisonta ajallisia vakuutuksia, kun se on ollut vain heinä-elokuun käytössä. Perusvuosimaksu on taas tapiolassa vähän kalliimpi. Siellä tapiolassa on ollut minulle halvin tarjous tuosta seisonta ajallisesta vakuutuksesta.

Pohjolassa on muut vakuutukset kun saan omistaja jäsenenä jotain keskittämis ja bonus systeemi?? alennuksia ja jotain muitakin pikku hyvityksiä niistä laskuista. M-pyörän vakuutukset olis ollut sen verran kalliimpi pohjolassa että ei olis edes ne muut alennukset antanut aihetta laittaa niitä sinne.