Moro
Mulla ollut vähän hakusessa noiden koneen alumiini osien entistäminen.Kun ei passaisi sitä alkuperäistä valun pinnan profiilia hävittää mutta pitäisi saada pinta puhtaaksi ja sen näköiseksi kun on uutena ollut.Lasikuulapuhallus ei tule kysymykseen ja paljon on ollut puhetta soodapuhalluksesta niinpä soodaa hankkimaan.Naapurikylässä on yritys joka tekee mm. puhalluskaappeja niinpä sieltä natriumkarbonaattia säkillinen,kauppasivat myös maissirouhetta mutta ajattelin että koitetaan ensin soodalla.
Mulla ei ole soodapuhallus pistoolia mutta muoviletkusta ja ilmapistoolista sellaisen värkkäsin.Pistooli toimi ihan hyvin ja lähtihän siitä pinnasta jotain mutta vähän liian hellävarainen ainakin tolla mun systeemillä sooda on.
No eikun sitä maissi vai maissinkuorirouhetta hakemaan.Puhalluskaapin siivous lasikuulasta ettei jää yhtään lasikuulaa pintaa rikkomaan ja maissia pönttöön ja testausta.
No siinämielessä maissi on ainakin parempaa että sitä voi käyttää puhalluskaapissa eli ei mene hukkaan kuten sooda,pinta puhdistuu paremmin kuin soodalla,ei riko pintaa eli ei myöskään tarvitse varoa esim. laakeripintoja tms. paikkoja joita pitäisi varoa esim. lasikuulalla.
Tämän ensikokeilun perusteella ihan käyttökelpoinen aine ainoastaan että tekee vähän matan pinnan mitä soodalla taasen ei tapahdu.
Maissipuhalluksen jälkeen maalareiden käyttämällä karhun kämmenellä sellaisella pyörittävällä liikkeellä pinnan kiilto palaa sellaiseksi kuin se oli alun perin tai soodalla puhalluksen jälkeen.
Suosittelen niille joilla on puhalluskaappi käytössä,jos nyt oikein muistan niin kolmisen euroa maksoi kilo ja ainehan on kevyttä,noihin mun puhalluksiin meni n. kilo joten ei tule kokeilu kalliiksi.
Noihin naarmuihin kun vielä keksisi jonkun konstin niiden poistamiseksi niin ettei kohta sitten muuten erottuisi viereisestä pinnasta.
Tässä muutama kuva eri vaiheista,kuvissa on jotai rusehtavaa mitä oikeasti ei ole,johtuuko valaistuksesta vai mistä.