Talvihan se alkaa olla. Päätin varustautua tällä kertaa kunnolla, mutta miten?
Nastarenkaat olisi hyvä saada, mutta pirun kalliita ovat. Mitenkäs ne renkaaseen ruuvattavat nastat? Kalliita ne nekin ovat, mutta onko kellään käytännön kokemusta jostain edullisista tee-se-itse -ratkaisusta?
Valot. Jupiterin 6 volttinen ei oikein tahdo riittää iltareissuilla. Huonosti näyttäisi olevan ledivaihtoehtoja. Viime vuoden syksyllä jo yhden tilasin, mutta ei ole vielä tullut. Onko kukaan näitä testaillut? Minulla oli kerran kiinni yksi, mutta ei siitä paljon apua ollut kun se suuntasi kaiken valonsa eteenpäin. Jäi lampun heijastin hyödyntämättä ja eipä se valo entisestä kirkastunut. Mistä saisi kohtuuhintaan toimivan ja tehokkaan 6v ledin? Vai onko tuohon mitään iloa tunkea 12 volttista, joita on paremmin saatavilla?
Öljyt juoksevammaksi. On ollut ongelmia talvella jähmivistä öljyistä. Kun koneen saa pyörimään niin kyllähän ne sitten löystyvät, mutta aiempina talvina olen joutunut uunista kekäleitä kantamaan koneen alle. Nykyisessä kodossa ei enää ole uuneja, eli ei tuotakaan apua ole. Joissain vanhoissa ohjeissa on petroolia kehotettu laittamaan öljyn jatkeeksi. Minkä sortin liukasteet talveksi kantsii Sachsiin tunkaista?
Tuulisuojat. Ei ole näkynyt palion tämmöisiä kaupan. Onko kokemusta itse väsäämisestä? Varmaankin jaloille ja sormille jo riittäisi. En ehkä ihan mehukattitölkki -linjalle lähde kuitenkaan. Tai no, miksipä ei, kyllähän niistäkin kohtuusiistit voisi saada maalilla ja semmoisella.
Näitä juttuja olen vähän mietiskellyt, mutta jos muilla on näistä kokemuksia tai ajatuksia niin pistäkää ihmeessä yleiseen jakoon!