Kirjoittaja Aihe: Hitsarin kello  (Luettu 20703 kertaa)

Lokakuu 13, 2013, 23:37:14 ip
Vastaus #30

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Mulla on menny näkö semmoseksi, että ei pysty hitsaamaan. Näkkyy vaan semmonen loimottava liekki, ei mittään yksityiskohtia kuten puikon pää tai se kohta missä sen puikon pitäs olla. Ei auta vaikka ois minkälainen maski.

Kelloakaan mulla ei ole
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 14, 2013, 00:14:53 ap
Vastaus #31

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oletko kokeillut auttaako hitsauslasit voimakkuuksilla?

Lokakuu 14, 2013, 07:32:48 ap
Vastaus #32

Risto Saastamoinen

• Vieras
Mulla on menny näkö semmoseksi, että ei pysty hitsaamaan. Näkkyy vaan semmonen loimottava liekki, ei mittään yksityiskohtia kuten puikon pää tai se kohta missä sen puikon pitäs olla. Ei auta vaikka ois minkälainen maski.

Kelloakaan mulla ei ole

Minäkin jo luulin, että pääsen hitsaushommista eroon kun hitsisauma harvoin sattui railon kohdalle. Se on hyvin vaarallista varsinkin napamopon puomin liitoskohdassa. Nuoremmat sitten arvelivat että lasit saattaisivat auttaa, ja erehdyin kokeilemaan Tiimarin 2 euron lukulaseja. En päässyt johtotehtäviin vieläkään. :(

Lokakuu 14, 2013, 18:57:01 ip
Vastaus #33

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On mulla lasit ollu jottain 30v. Aluksi ykstehot, mutta nyt menossa ekat monitehot. Pelkillä lukulaseilla en ole kokeillu, mutta vaikka näen ilman laseja lähelle ihan hyvin niin maskin kanssa ilman laseja ei nää hitsata. Olen kokkeillu normimaskia useammalla tummennuksella, automaattimaskia ja nyt on euromaskikin. Ei auta.

Hitsaishan sitä, mutta kun ei näe hevon v****akaan. Ilman maskia näen v**** hyvin.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 14, 2013, 19:27:01 ip
Vastaus #34

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olsiko silmissä harmaakaihia jos kirkas valokaari aiheuttaa ongelmia sauman näkemseen. Mulla ainakin hitsaus maskin takaa näkeminen parani selvästi kaihileikkauksen jälkeen. Paranihan näkö muutenkin, kun ei ole senjälkeen tarvinnut lukiessakaan laseja.

Lokakuu 14, 2013, 22:09:05 ip
Vastaus #35

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikäpä tuon tiennee mitä niissä on. Myös hämäränäkö tuntuu huononevan pikkuhiljaa, vaikka ei se kovin häävi ole koskaan ollukkaan.

Oktippo ei silimiin katottuaan huomauttanu mistään. Eikö sen kaihin pitäs näkyä jos silimään kahtoo?

Voi olla että kohta paan hitsin myyntiin.

Lokakuu 14, 2013, 23:24:22 ip
Vastaus #36

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On mulla lasit ollu jottain 30v. Aluksi ykstehot, mutta nyt menossa ekat monitehot. Pelkillä lukulaseilla en ole kokeillu, mutta vaikka näen ilman laseja lähelle ihan hyvin niin maskin kanssa ilman laseja ei nää hitsata. Olen kokkeillu normimaskia useammalla tummennuksella, automaattimaskia ja nyt on euromaskikin. Ei auta.

Hitsaishan sitä, mutta kun ei näe hevon v****akaan. Ilman maskia näen v**** hyvin.

Sen varsinaisen tumman hitsauslasin lisäksi on olemassa eri voimakkuuksisia "suurennuslaseja", jotka laitettaan maskiin sen kirkkaan lasin paikalle. Vaikutus on sama, kuin lukulasien kanssa hitsatessa.

Lokakuu 15, 2013, 01:28:37 ap
Vastaus #37

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 15, 2013, 18:44:33 ip
Vastaus #38

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niimpä se kävi itellekkin kun -07 piipahtin optikolla kysymässä että onko aamulehessä teksti pienentyny vai kädet lyhentyny kun ei nää lukea siinä se ukko tutki hetken ja kysäs että milläpä oot liikkeellä kun toi näkö ei riitä autoiluun kun on toi harmaakaihi päässy pahaks eiku leikkaukseen.Kokoikäni oon hitsannut kaikilla vehkeillä mutta leikkauksen jälkeen ei ollut mitään toivoakaan hitsata tikillä mikillä pystyy jotain hitsaamaan mutta 90% menee sauman viereen puikolla ei ole mitään onkelmaa vaikka päivän tököttäis yhtäkyytiä.Olen kokeillut melkein kaikkia kypärämalleja ainoa mikä toimii on se vanha perus kempin maski suht kirkkaalla lasilla mahtaa johtua siitä kun leikkauksen jälkeen ei nää tarkasti kun puolenmetrin päähän mitä silmälaseihin tulee niin näitä moniteholaseja kokeilin kerran hitsatessa se olikin koominen kokemus jota en voi suositella kellekkään

Lokakuu 15, 2013, 19:20:15 ip
Vastaus #39

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Isompi V railo ni puikko pusyy saumassa.

Lokakuu 15, 2013, 22:47:19 ip
Vastaus #40

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka Henry

Kuinka pitkästä V railosta on kyse?

Hessu

Lokakuu 16, 2013, 08:11:24 ap
Vastaus #41

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isompi V railo ni puikko pusyy saumassa.

V-railo ja pussy.

Hmmmm.....
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 16, 2013, 09:21:33 ap
Vastaus #42

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 16, 2013, 12:41:40 ip
Vastaus #43

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa

V-railo ja pussy.

Hmmmm.....

Löytynee kuvan kääntöpuolelta. Saattaa olla myös freudilainen lipsahdus, mutta hitsarin kellostahan nyt on puhe.  Vai ymmärsinkö väärin ?

Ihan kuin nyt joku kello sois? Mutta en vaan muista tarkemmin....

Ja kyllähän hyvin pohjustettuun v-railoon on kiva puikko sulattaa!

Lokakuu 16, 2013, 12:53:56 ip
Vastaus #44

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Pohjustettu ja pohjustettu..... Joten kumpiompi syvempi v vaiko äpäri? Ämpärissä pohja ompi v ompi pohjaton.

Hessu