Kirjoittaja Aihe: Hitsarin kello  (Luettu 20720 kertaa)

Lokakuu 10, 2013, 09:11:03 ap
Luettu 20720 kertaa

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Näyttää tältä.

Saakohan tuolta uusia kelloja?

Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 10, 2013, 12:59:29 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ja nahkan pitäisi olla täynnä kraatereita. Ei ole aito hitsarin käsi tuo.
Eikä oikealla hitsarilla ole koskaan mitään helyjä, rannekelloja eikä sormuksia.
Kokemuksesta tiedän että ne painuvat syvälle ihoon, luuta myöten, kun sattuvat osaksi virtapiiriä.

Lokakuu 10, 2013, 15:42:12 ip
Vastaus #2

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Voipi myös olla rälläkkämiehen kello.

Lokakuu 10, 2013, 15:52:37 ip
Vastaus #3

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kello muistuttaa isäukon kelloa mutta käsi ei ole tarpeeksi syvänokinen/öljynen/paskanen.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Lokakuu 10, 2013, 16:21:16 ip
Vastaus #4

pasi heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä, hitsuumiehen kellolta näyttää, kädestähän ei ollukkaa alunperin mittää puhetta !
Pasi
Röklä

Lokakuu 10, 2013, 16:56:00 ip
Vastaus #5

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Varttia vaille seittemän. Samaan aikaan munkin kello näyttää saman verran. Että mikä tässä oli se glue ?

;D

Lokakuu 10, 2013, 18:23:50 ip
Vastaus #6

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ja oikea suoja tuota varten näyttää tältä: http://www.monisuoja.fi/Verkkokauppa/hihansuoja-pitka-p-524.html

Ja on paljon halvempi kuin kunnon kello.  :-[

Lokakuu 10, 2013, 18:51:04 ip
Vastaus #7

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Niin mutta kello...
Verrattuna sähkösäilykkeitä syövään ajannäyttäjään. Onhan niillä ero.
Kello on sellanen kun tikittää. Liipotin tikkaa eestaas ja rattaat pyörii.

Sitte on niitä ajannäyttäjiä jotka syö sähkösäilykkeitä ja joo, tietää ajan hyvin, mutta kelloja ne ei ole. Aikarautoja kylläkin.

Höpsis juttuja että alle tonnin saisi kellon. Tai että alle kahen tonnin sais hyvän kellon.

Mutta nää on näitä, meillä jokaisella on oma turhamaisuuden lokeromme. Mulla pitää olla kello. Ihan omaa turhamaisuuttani.
Kaverilla on Ferrari, ja se ihmettelee miks jollakulla pitää olla noin kallis kello. Vaikka ei tää mun nykynen kello mikään oikeesti kallis ole. Rolexin möin pois 5 vuotta sitten ja ostin pikkasen neutraalimman, mutta hyvän kellon tilalle. Tää on hyvä, ei herätä huomiota, mutta täyttää mun omat turhamaisuuden lokerot, tiedän että mulla on hyvää käsityötä oleva TIKITTÄVÄ kello. Ihan oikee mekaaninen peli.

Näinhän se, kuka mitäkin arvostaa.

Lokakuu 10, 2013, 18:54:06 ip
Vastaus #8

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko Korhosen alempi kuva Haukiputtailta?

Oletus; Haukiputaalla on Kello niminen kylä. Jos on useampia Haukiputaita niin luulis olevan Kellojaki olevan useampia.
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 10, 2013, 19:02:34 ip
Vastaus #9

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Sieltäkö se on. Oulun reissulla se taisi tulla nähtyä. En muista mitä asiaa sinne oli, varmaan kätköjen perässä lienen ollut.

Lokakuu 10, 2013, 19:43:14 ip
Vastaus #10

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Niin mutta kello...

Sitte on niitä ajannäyttäjiä jotka syö sähkösäilykkeitä ja joo, tietää ajan hyvin, mutta kelloja ne ei ole. Aikarautoja kylläkin.

Höpsis juttuja että alle tonnin saisi kellon. Tai että alle kahen tonnin sais hyvän kellon.

Mutta nää on näitä, meillä jokaisella on oma turhamaisuuden lokeromme. Mulla pitää olla kello. Ihan omaa turhamaisuuttani.
Kaverilla on Ferrari, ja se ihmettelee miks jollakulla pitää olla noin kallis kello. Vaikka ei tää mun nykynen kello mikään oikeesti kallis ole. Rolexin möin pois 5 vuotta sitten ja ostin pikkasen neutraalimman, mutta hyvän kellon tilalle. Tää on hyvä, ei herätä huomiota, mutta täyttää mun omat turhamaisuuden lokerot, tiedän että mulla on hyvää käsityötä oleva TIKITTÄVÄ kello. Ihan oikee mekaaninen peli.

Ei hyvästä käsintehdystä kellosta kyllä montaa tonnia kannata maksaa, mullakin on tuolla kätköissä aitoja käsintehtyjä
lehmänkelloja ja saattaapi olla jonkun muunkin elukan kilistimiä.
Eihän ne toki paljon aikaa näytä, mutta siihen tarkoitukseen on jo nykyisin muut vermeet.
Kieltämättä, onhan se aito rolexi tai reimonweili tms. upea vaurauden merkki, mutta nykyisin sellaisen kun laittaa
ranteeseen, niin heti kysytään, että milloin tulit Thaikuista? Rantarolexeja ne on kaikki! ;D
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Lokakuu 10, 2013, 19:45:39 ip
Vastaus #11

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Onko Korhosen alempi kuva Haukiputtailta?

Oletus; Haukiputaalla on Kello niminen kylä. Jos on useampia Haukiputaita niin luulis olevan Kellojaki olevan useampia.

Nyt muistin, Kelloja olikin Lapualla. Kävin sitä Ruhan taiteilijantaloa ihmettelemässä. Kuulema paloi joku aika sitten.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2013, 19:50:03 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »

Lokakuu 10, 2013, 22:09:52 ip
Vastaus #12

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei hyvästä käsintehdystä kellosta kyllä montaa tonnia kannata maksaa, mullakin on tuolla kätköissä aitoja käsintehtyjä
[/quote]

Asiaa sivuten; Pohjosen Pystymettä-tapahtumasta tullessa jouduimme kaverin kans jarruttelemaan, kun tielle tuli puolentusinaa poroja. Siinä vauhin tiputtua ja melun vähettyä, luulin Hondaan tulleen jonku aivan oikean vian kun kaamea kalina alkoi mutta se paljastuikin yhen poron kaulassa moikuvaksi kelloksi.

Pikkuvikoja, heleppo korijata.
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 10, 2013, 23:03:02 ip
Vastaus #13

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isäni kellot näyttivät vielä huonommin aikaa, kun vielä niitä käytti. Siirtyi sitten kännyköihin, kun niihin tuli kellot. Nepä vasta pahan näköiseksi rintataskussa menevät hitsarilla!
Ei hitsarin käsi niinkään pahalta näytä, mutta katsokaa yli neljä vuosikymmentä hitsanneen henkilön kaulaa. Siinä on marinoitunut ja parkkiintunut rusketus..

Lokakuu 10, 2013, 23:24:06 ip
Vastaus #14

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Niin mutta kello...

Eihän ne toki paljon aikaa näytä, mutta siihen tarkoitukseen on jo nykyisin muut vermeet.
Kieltämättä, onhan se aito rolexi tai reimonweili tms. upea vaurauden merkki, mutta nykyisin sellaisen kun laittaa
ranteeseen, niin heti kysytään, että milloin tulit Thaikuista? Rantarolexeja ne on kaikki! ;D

Hetkinen... Me laitellaan vanhoja pyöriä. Radioita. Ties mitä. Mutta kellon pitäs olla kännykässä.
Höpöhöpö.
Kunnollinen kello on taideteos.  Kuka mitäkin arvostaa. Meillä jokaisella on ikioma turhamaisuuden lokero. Kuka kelloa, puukkoa, moottoripyörää, raktoria. Kuka mitäkin. Turhamaisuuden lokero saa myös maksaa, oli se sitten ase, kello, moottoripyörä,  ihan mikä vaan.