Itse painoin vuosi sitten n.110kg ja liikkuminen niiden kilojen kanssa oli perseestä suoraan sanottuna, leukoja en jaksanut yhtään vetää.
Sillon oli karppauskohu voimakkaimmillaan ja ajattelin "miksipä ei" aloin syömään aamupalaa ja juomaan kahvia (kaikki sokerilitkut jätin pois kuten energiajuomat ja limsat) Aamiaisella lihapitoista makkaraa/pekonia/munia/vihreitä kasviksia. Perunan syönnin lopetin lähes täysin, riisiä, makaroonia ja puuroaineita vähensin. Aloitin maidon juonnin (punainen) Aloitin kasviksien laajempimittaisen syönnin. En alottanut/lopettanut siementen tai pähkinöiden syöntiä, pähkinöistä tulee vatsanpuruja minulle, vaikkei söis kun muutaman, sama kävi ainakin pellavansiementen kanssa.
Tämä ruokailutyyli ei tietenkään ole ihan halvin mahdollinen, kun perunahan on sitä halpaa mahantäytettä.
Mutta pari päälinjaa.
Älä syö leipää varsinkaan alussa yhtään (myöhemmin voi sen palan pari syödä sillon tällön), käytä oikeeta voita, syö varsinkin vihreitä kasviksia (parsakaali, salaatti, herneet, pavut..), syö lihaa ja paista se voissa, kananmuna tai kaksi aamulla voissa paistettuna kera kahvikupposen antaa virtaa mukavasti. Turkkilainen jogurtti. Tähän voi laittaa sekaan mausteita ja dipata tähän esim lihaa ja kasviksia. Myös suomalaiset marjat käy hyvin ja jos oikein haluaa varmistaa laihtumisen niin nämä "myrkkymakeutusaineilla" makeutetut "fun light" ja muut sokerittomat mehutiivisteet on tosi hyvää tän jogurtin kanssa. Ekassa viikossa painoa putosi jo pari kiloa. Nyt painan 90kg ja olen asteittain höllentänyt syöntirajoitusta, syön hieman leipää, syön suht normaalisti makaronia, riisiä, perunaa, porkkanaa + kaikki edellämainitut. olen vaan oppinut että kasvista ja lihaa enempi lautaselle ja pari perunaa vähemmän. SUOSITTELEN, toimii! Luota tunturimiehen sanaan!
-Jari