Kirjoittaja Aihe: Puukkoja...  (Luettu 10762 kertaa)

Syyskuu 06, 2013, 21:55:58 ip
Luettu 10762 kertaa

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Eka päivä pajapeikkona Taisto Kuortin puukkokurssilla. Vielä se taipuu... Mutta jos sais kerran elämässään tehtyä HYVÄN puukon.

Syyskuu 06, 2013, 21:59:01 ip
Vastaus #1

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
serkku tekee kans puukkoja,erittäin hyviä,laitan kuvia myöhemmin.

Syyskuu 07, 2013, 01:15:24 ap
Vastaus #2

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on tuo Raatijaanen semmonen helskatin puukkojunkkari !

Ensin ollaan niin sekarotuista lappalaista, ajetaan Mitzetillä DDR:ssä niinku ei mittään ja het perrään ollaan kameravastaavia, rahotetaan, puristellaan isoti_ssitä akkaa, nakerretaan halkoliiteriä tuulettavilla seinillä, myydään kalustoa, jäädään ennenaikaiselle eläkkeelle ja muutetaan epsanjiaan ja sitte vaan puukkoja veistetään perkale niinku ei mitään. 

Aika hyvä etten sanoisi helvetin hyvä juttu Eero 8)

Syyskuu 07, 2013, 08:22:58 ap
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Se on tuo Raatijaanen semmonen helskatin puukkojunkkari !

Ensin ollaan niin sekarotuista lappalaista, ajetaan Mitzetillä DDR:ssä niinku ei mittään ja het perrään ollaan kameravastaavia, rahotetaan, puristellaan isoti_ssitä akkaa, nakerretaan halkoliiteriä tuulettavilla seinillä, myydään kalustoa, jäädään ennenaikaiselle eläkkeelle ja muutetaan epsanjiaan ja sitte vaan puukkoja veistetään perkale niinku ei mitään. 

_ttu että käy kateeks...   

....respect ! .....

Ei mulle kannata olla kade vaan siksi että oon rikas ja komee. Oon myös onnellinen.

Ja ei muuta kun kylään vaan. Loka ja marras menee kyllä niin että mut tavottaa Torreviejasta...

Syyskuu 07, 2013, 20:30:11 ip
Vastaus #4

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
8 tuntia puukon pelkkää taontaosaa. Tuli muutes helevetin hyvä. Se on ero tekeekö muille vai itelleen. Tätä teen itelle. Seuraavan viikon seen kahvaa. Ja aattelin että tuppi tulis seuraavan viikon aikana.

Syyskuu 07, 2013, 21:17:06 ip
Vastaus #5

Tomi Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taisto Kuortti veti joskus puukkokurssia täälläkin päin. Värkkäilin silloin puukkoja omin päin artesaaniopintojen yhteydessä joten jäi menemättä, jälkeenpäin hieman harmitti. Tulihan noita tosin parisenkymmentä tehtyä, nyt on haaveissa laittaa ahjot ym. vehkeet ja alkaa harjoitella koristetaontaa uudelleen.

Syyskuu 07, 2013, 21:27:34 ip
Vastaus #6

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Siistejä vehkeitä !

Syyskuu 07, 2013, 22:01:31 ip
Vastaus #7

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
itse tein joskus puukon ylä asteella kaasulla lämmitin ja taoin pari tuntia, monet laudat sillä on vasaran kanssa halottu ;)
 puukkona palvelee 11-vuotis lahjaksi saatu marttiini kerran terotettu ja jokapäiväisessä käytössä asuntolassa, palveli kerran myös hyvin ikkunasta kurkistelevan venäläisen "aikuisopiskelijan" pelottelijana...,

Syyskuu 08, 2013, 20:32:31 ip
Vastaus #8

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Jaappanilaiset samurait vissiin tako miekanterää parahimmillaan 7 vuotta.  ::).
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Syyskuu 08, 2013, 22:12:55 ip
Vastaus #9

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaappanilaiset samurait vissiin tako miekanterää parahimmillaan 7 vuotta.  ::).

Varmaan siksi ne ovat sitten kehittäneet sen karaten, kun ei miekat valmistuneet aikanaan?
Kommentteja uuninpankolta.

Syyskuu 09, 2013, 12:53:31 ip
Vastaus #10

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Vaimoni Arja tuli Saastamoisen Karin puukko kurssilta puukon ja tupen kanssa. Hän sanoi "tästä ei tullut oinein hienoa niin kuin miehillä". Minusta tuotos oli upea. Yksikerrtainen on minusta useinmiten kaunista. Voin kertoa testin puukosta, ottakaa osaa hirven nulkemiseen orressa, katotaan kuka hioo puukkoaan useammast. Viime syksynä olin nylkemässä Arjan takomalla puukolla tuskin olin kakkon Ja jos näin kävi en ollu huono kakkonen.

Hessu

Syyskuu 09, 2013, 15:27:31 ip
Vastaus #11

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
.. ja sit vikaks se terän teroitus ! Puukon tai veitsen . Ennenkuin alan leikata salaattitarpeita, teroitan veitsen hiomakivellä vesikraanan alla.
Ei tarvitse kuin yksi huolimaton sivuttaisliike ja veitsi on tylsä  ??? mutta jos onnistuu .. tomaatin kantakin leikkautuu tosi ohueksi  :)
Terään pitää jäädä aivan pieni sahalaita; sellainen jota ei silmällä näe ! ja se onnistuu nähdäkseni vain tarkalla yhdensuuntaisella teroituksella . 

..mutta nyt puukkoihin, kiitos  :-X

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Syyskuu 09, 2013, 16:49:18 ip
Vastaus #12

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ite harrastan pienissä määrin puukon tekoa, pari tein joululahjaksi mutta omaa en oo saanu viimesteltyä. Pitäs vaan vuolla kahva ja tehdä tuppi.

Tuo tupen teko on melkein helpoin homma omasta mielestä. Hienoa en oo yrittäny mutta siisti on hankala mokata.

Keittiöveitti on kans työn alla.

Sen verran vielä tuosta omasta puukon teosta että minä vähä fuskaan terän teossa. Koulussa valssataan aihio mistä leikkaan ja hion sen terän.

Jos jotaki kiinnostaa niin voin minä laittaa kuvan terästä ku tietokoneelle pääsen.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Syyskuu 09, 2013, 19:52:04 ip
Vastaus #13

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..mutta nyt puukoihin, kiitos????????

Syyskuu 10, 2013, 11:20:44 ap
Vastaus #14

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..mutta nyt puukoihin, kiitos????????

he .. ei tarkoita että pitäisi mennä/juosta puukkoihin  :o teroituspuoli vain hieman "vierestä"-asiaa   :-\
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000