Kirjoittaja Aihe: Se on siinä !  (Luettu 33996 kertaa)

Heinäkuu 25, 2013, 17:30:44 ip
Luettu 33996 kertaa

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Että 1.9 lähtien eläkkeellä. Ihan loisto homma.

Onhan tässä opeteltavaa. Ilmoittauduin jo työväenopistoon "pankin aulassa parveilu" kurssille. Jatkokurssilla harjoitellaan kaupan kassan kanssa rupattelua ja kolikoitten laskemista ilman silmälaseja. Stipendi sille joka kerää pisimmän kassajonon. Ei vaan, nyt tarttee mennä. Valintatalossa on kahvi ja pullatarjoilu...

Kyllä nyt duunikaverit ihmettelee. Mitkä duunikaverit? enhämmä ole duunissakaan?

Mutta kaverit on, siksi ne on duunikavereita.

Heinäkuu 25, 2013, 17:34:40 ip
Vastaus #1

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
onnittelut!

osta nyt mahdollisimman laho raato oopeli projektiksi niin ei lopu tekeminen eläkepäivillä, kun usein yksinäisyyttä ja tylsyyttä valitetaan :laugh: ::)

Heinäkuu 25, 2013, 17:45:13 ip
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
onnittelut!

osta nyt mahdollisimman laho raato oopeli projektiksi niin ei lopu tekeminen eläkepäivillä, kun usein yksinäisyyttä ja tylsyyttä valitetaan :laugh: ::)

Talliin mitään autoa sovi. Ikinä ymmärtänyt miksi autotalliin pitäs sopia auto. Sehän on niin helevetin iso että tappaa harrastuksen kun ei sovi mitäään tekeen siellä. Tarttis laittaa äänestys että kenen talliin sopii joku auto.

Heinäkuu 25, 2013, 17:45:55 ip
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras
Moi Rauzi!

Samana päivänä pitäisi minunkin uusi tittelini asua voimaan, ei vaan ole Kevasta kuulunut vahvistusta, vaikka huhtikuun puolella jätin hakemuksen. Pelkkä muodollisuushan se vissiin on, mutta ihmetyttää moinen vitkastelu. Minun päätöksenihän eläkkeelle siirtymispäiväni on, Keva vain laskee paljonko ne kehtaa mulle maksaa sitä vaivais-/vanhuusrahaa.

Heinäkuu 25, 2013, 17:58:32 ip
Vastaus #4

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Moi Rauzi!

Samana päivänä pitäisi minunkin uusi tittelini asua voimaan, ei vaan ole Kevasta kuulunut vahvistusta, vaikka huhtikuun puolella jätin hakemuksen. Pelkkä muodollisuushan se vissiin on, mutta ihmetyttää moinen vitkastelu. Minun päätöksenihän eläkkeelle siirtymispäiväni on, Keva vain laskee paljonko ne kehtaa mulle maksaa sitä vaivais-/vanhuusrahaa.

Kaikenlaisia B mielialatodistuksia laittelin kasan eläkevakuutusyhtiöön. No eilissäpänä soittelin sinne kuukauden hiljaisuuden jälkeen ja kohteliaasti kysyin on kaikki tarvittava materiaali heille saapunut. Tantta sanos notta jep, on saapunut ja on täällä päätöskin jo että eläke on myönnetty, mutta paperin tulo kestää pari viikkoa...

Tanan idiootit ymmärrä sitä että joku on tulisilla hiilillä kun ei voi suunnitella elämäänsä ja tulevaisuuttaan mitenkään ennenkun on päätös mitä tapahtuu. Nyt satana myyn torpan ja muutan espanjaan. Epsanjassa pysyvästi asuvan suomalaisen verotus siirtyy espanjalle ja siellä työkyvyttömyyseläkkeen vero on nolla.

Osta lumilapio ja kola. En jatkossa ite tartte.

Heinäkuu 25, 2013, 18:38:01 ip
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minä jäen varhennetulle vanahuuseläkkeelle ihan omasta halusta 1.6.2013.

Ei ole hääppöstä. :-[ 
Tänäkii uamuna kun Rouva lähti työreissulle niin Hiän luvetteli niin paljo hommia mitä minun on silläaekaa tehtävä, etten millään kerkee niitä mittään tekemään. Onneksi en vielä lopettanu tuunia ihan tyystin, voen puolustautua sillä että tuas mäni kaekki aika pisneksiä tehessä. :-X
-pena-

Heinäkuu 25, 2013, 18:45:35 ip
Vastaus #6

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Tullut harjoiteltua asiaa pari vuotta. Mihinkään ei ole kiire, mutta mitään ei ehdi tekemään.
Eläkeläisten happy hour alkaa marketeissa n. 11.30 ja kestää tunnin puolitoista. Käykää vaikka katsomassa.
Ennen duunissa lounaaseen meni n. 20 minuuttia. Nykyisin lähdetään metsästämään sitä ruokaa tuolta happy hourista.
Sen jälkeen saaliin valmistusta kotona ja lopputulos on, että kello on jotain n. 16.00.
Koko päivänä on siis saanut aikaiseksi lounaan.
Tervetuloa joukkoon Rautzi, on tää niin perkeleen mukavaa.

Heinäkuu 25, 2013, 19:05:34 ip
Vastaus #7

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuusi vuotta vielä, sitten uhkaan heittää tietokoneen ja kännykän järveen!
Näkkyypähän.

L&K.

Heinäkuu 25, 2013, 20:01:12 ip
Vastaus #8

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eläkeikä tuntuu siirtyvän koko ajan vaan kauemmaksi ja kauemmaksi, joten oon henkisesti alkanut lataamaan itseäni sen mahdollisuuden varalle että oma eläköityminen on odottamassa vasta jossain 30 vuoden päässä, 70 vuotiaana. Mutta kun se hetki viimein koittaa, tiedän tarkalleen mitä aion tehdä. Käyn nimittäin lähiostarilla tatuoimassa vasempaan ranteeseeni räyhäkän "born to be free" tekstin, heitän työnantajaltani saamani kultaisen rannekellon oikean olkapääni yli aavikon tomun sekaan ja kaasutan museorekisteröidyllä Jaawallani suoraa päätä kohti lähintä Kelan konttoria, tekemään hyvää tarkoittavien toimistovirkailijoiden elämästä silkkaa helvettiä, mahdollisten lisäetuisuuksien toivossa. Jos tämä strategia ei sitten kuitenkaan toimi ja tuota toivottua tulosta, mietin jonkun toisen suunnitelman, ellen en ole jo täysin dementoiminut siihen mennessä. Siihen asti; kärsin otsanahka hiessä mitään pukahtamatta tätä työläisen helvetillistä arkea, elleivät lotto-jumalat tule, puutu peliin ja tee yllättävää väliintuloa näihin puuduttaviin arkirutiineihin. En tosin lottaa, joten lienee sekin pelkkää toiveajattelua. Sigh !

Heinäkuu 25, 2013, 20:16:19 ip
Vastaus #9

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt satana myyn torpan ja muutan espanjaan.

..eikös siellä Espanjassa oo hiton kuuma  ???  mites voi lämmöstä nauttia jos ei joskus palenna  ::) no,  hyviä eläkepäiviä !!     
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Heinäkuu 25, 2013, 20:16:33 ip
Vastaus #10

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä jäin eläkeukoksi 1.5.2013.
Miten helekatissa sitä on joskus ehtinyt työasioita aatteleen?
Näitä tekemättömia hommia piisaa vielä vuosiksi.
HarrasteCitikat mahtuu talliin. Ei tosin kaikki.

Heinäkuu 25, 2013, 20:24:10 ip
Vastaus #11

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
Moi Rauzi!

Kaikenlaisia B mielialatodistuksia laittelin kasan eläkevakuutusyhtiöön. No eilissäpänä soittelin sinne kuukauden hiljaisuuden jälkeen ja kohteliaasti kysyin on kaikki tarvittava materiaali heille saapunut. Tantta sanos notta jep, on saapunut ja on täällä päätöskin jo että eläke on myönnetty, mutta paperin tulo kestää pari viikkoa...

Tanan idiootit ymmärrä sitä että joku on tulisilla hiilillä kun ei voi suunnitella elämäänsä ja tulevaisuuttaan mitenkään ennenkun on päätös mitä tapahtuu. Nyt satana myyn torpan ja muutan espanjaan. Epsanjassa pysyvästi asuvan suomalaisen verotus siirtyy espanjalle ja siellä työkyvyttömyyseläkkeen vero on nolla.

Osta lumilapio ja kola. En jatkossa ite tartte.
lapio ja kola voisi kiinnostaakkin jos halvalla saa kotiovelle kaustiselle, tai talvella laitat huutonettiin :laugh:

ihan järkevä ajatus itellä käynyt sama mielessä, mutta bulgaria, hinnat suomeen verrattuna jaettuna kahdella, sisämaassa missä ei ole turisteja, helppo kieli oppia ei ole vaikea ääntää, miten siellä verotus?

jos espanjaan menet varo talo/maakauppoja, usein ilman/lahjotut lupa asiat, yks kaks kun muutat niin joku taho tuoo purkumääräyksen ::)

Heinäkuu 25, 2013, 20:28:53 ip
Vastaus #12

Kari Vähäkainu

• Vieras
Nuorisolle fidduilu on kans mukava ajanviete. Mene kaupassa lippisosaston lähelle kytikselle ja heti kun joku nuori/nuoria tulee katselemaan lippiksiä menet vierelle ja sanot: tietääkö pojat mistä saa ostaa niitä lippiksiä missä lippa on takana kun niitä nuorisolla näkee mutta en ole mistään kaupasta vielä sellaisia löytänyt.

Jokusen kerran olen kyseisen tempauksen tehnyt ja nuorten ilmeet jaksaa joka kerta naurattaa :)

Heinäkuu 25, 2013, 21:19:58 ip
Vastaus #13

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie olen laskeskellu eläväni semmoset 120v(elämäntavat+sukurasitheet). Eläkeiän vuosi vuojelta kohotessa en pääse eläkheele ennenko 80-90-vuotijaana. Mutta sitten mie lähenki hiihtopummiksi alpeile. Ootan sitä aikaa jo innola, mitä siihen nyt menneepi, 50-60v..

Heinäkuu 25, 2013, 21:42:02 ip
Vastaus #14

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus

Vs: Se on siinä !

« Vastaa #3 : tänään kello 17:45:55 »
Vastaa lainaten 

--------------------------------------------------------------------------------

Moi Rauzi!

Tervetuloa joukkoon Rauzi ja Antti! :)

Antti, soita piruuttas sinne Kevaan ja kysy missä mennään. Minulla oli sama tilanne 2011 keväällä, mitään päätöstä ei ollut tullut ja takatolppa alkoi lähestymään. Soitin Kevaan, ja kuinka ollakkaan minun paprut oli virkamiehen/naisen metrin korkuisen paperipinon ala neljänneksessä. Hekin ovat vain ihmisiä ja virka-    sellaisia ;). Soitto auttoi ja siellä pahoiteltiin ihan oikeasti.