Kirjoittaja Aihe: Royal Bullett 500 / Jawa 350 kumpi voittais?  (Luettu 22568 kertaa)

Huhtikuu 26, 2013, 19:20:32 ip
Luettu 22568 kertaa

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen välillä funtsaillut, vaihtaisko 1970 typ 360 jahvetin vaikka -90 luvun Royalin 500 Bulletiin. Jawassa ei meinaa riittää tehot motarilla. Mutta kun tutkailin Royalin ominaisuuksia, sen huiput vastaa aika lailla Jawaa! Tehoja on Intian ihmeessä enempi mutta niin myös painoa. Hintaluokkakin on pyörillä suunnilleen sama: noin 3000 euroa.

Jättäsköhän Royal Jawan asfalttimutkaradalla? Tai varttimaililla?

Kestotestissä Jawa saattaisi saada enempi pluspisteitä  8)

Huhtikuu 26, 2013, 22:57:38 ip
Vastaus #1

timo t.laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 ehkä ne kuutiot "puhuu" mutta itse ottaisin silti jawan.  ,lisää makuasioita?
Simson 425 -57, Maico GM250 -85, Jawa 896, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Huhtikuu 27, 2013, 08:51:47 ap
Vastaus #2

Kari Palenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terse!
Jawasta en niin tiedä,mutta Intian Roitsusta kyllä,viissatasesta.Noita rittipyöriä moititaan,joista minäkin luulen jotain tietäväni,mutta tuo oli kyllä "rimanalitus",pultit vissiin "räkärautaa",eikä kulkenut paljon mihinkään,hyvä jos sataa pääsi.Eipä ihme,kulkimessa oli kaasarikin jo pienenpi,kuin noiden jälkikasvumme mopedeissa,ei saanut soppaa.
Pelkäsin sen murenevan kätösiini.Ehkä sitten oli"maanantaipainos",en tiedä?
No,harrastustahan tämä-ja eihän tuotakaan menijää maailmanparhaana kaupitella,sitä saa,mitä tilaa.
KP

Huhtikuu 28, 2013, 20:54:09 ip
Vastaus #3

VeliMRajakallio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jawa voittais..kauneuskilpailun, on se nii ihhanan söpö.

Huhtikuu 30, 2013, 18:51:40 ip
Vastaus #4

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jawa voittais..kauneuskilpailun, on se nii ihhanan söpö.

Olen täpöllä samaa mieltä, joskus jää ihan katsomaan kokonaisuutta, miten joku onkin osannut suunnitella laitteen niin hyvän näköseksi.Olipahan Jawan tehtailijalta emämoka siirtyä 1970-luvun puolessavälissä sukkalasta palikkaan. Mutta ehkä se oli ajan henkeä se. ???

Huhtikuu 30, 2013, 19:50:27 ip
Vastaus #5

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
No poijjaat, kauneus on kattoja silimäs. Eipä ne 50 luvun Britit mitää rumia pääsääntöösesti ollu, varsinkaa 50 luvun aluun.

En viittiny lähtiä kehumahan Intian Bullettia ku sellaasesta ei oo kokemusta, mutta sen muistan että mun 50 lukuunen vanhemmalla tekniikalla oleva Britti Rojaali peittos lähtökiihrytykses Intian Bulletin ku liikennevallosta lähärettihin. Ja vaikka mulla on ittellä Isojakin Rojaaleja(Brittejä) niin motarille en mee ku joskus pakosta pikku pätkän.

T:Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Toukokuu 04, 2013, 19:45:12 ip
Vastaus #6

Jorma Kontio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Shiny chrome won't get you home
Enfieldeissäkin on eroja.
Puolueettomuuteen pyrkien oheistan linkin, jossa asiaa on pähkäilty: http://www.realclassic.co.uk/jawa350classic.html

Toukokuu 04, 2013, 20:21:44 ip
Vastaus #7

Stefan Holmström

• Vieras
Omat kokemukset yksityistuontina tulleesta 350-kuutioisesta (vm '90) ovat vain positiivisia. Kävin sillä reissussa Latviassa, ja voisin lähteä paljon pidemmällekin matkalle.

Hidashan tuo tietty on, mutta harvoinhan sitä isolla miehellä kiire on  8)

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2013, 20:31:03 ip kirjoittanut Stefan Holmström »

Toukokuu 04, 2013, 20:37:18 ip
Vastaus #8

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Ei voi asettaa vertailuun.
Royal Enfield on kuninkaallinen peli, ei sitä saa verrata itäpeleihin. Sehän on loukkaus!  :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 05, 2013, 18:08:00 ip
Vastaus #9

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuninkaalliset loukkaantuu niin herkästi.

Kommentteja uuninpankolta.

Toukokuu 05, 2013, 18:17:14 ip
Vastaus #10

Stefan Holmström

• Vieras
Kyllä mun on varsinainen itäpeli, Intiasta saakka. Eikä tässä mallissa ole sitä kuninkaallista etuliitettä  :P

Toukokuu 05, 2013, 18:32:04 ip
Vastaus #11

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei voi asettaa vertailuun.
Royal Enfield on kuninkaallinen peli, ei sitä saa verrata itäpeleihin. Sehän on loukkaus!  :police:

Pyh, moottoripyöriähän ne vain on.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 05, 2013, 19:18:02 ip
Vastaus #12

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Enfieldeissäkin on eroja.
Puolueettomuuteen pyrkien oheistan linkin, jossa asiaa on pähkäilty: http://www.realclassic.co.uk/jawa350classic.html

Tuo olikin hyvä linkki. Siellä mainittiin, ettei Jawoja juuri varasteta. Kun meidän naapurilähiössä kävi rosmoja, vietiin naapuritalon pihasta aika reuhka  vanha Pajero, toisen puolen naapurin pihalta yritettiin viedä joku uusi Italoskootteri, mutta eivät olleet osaneet yhdistellä johtoja oikein. Meidän terassilta oli kelvannut murtovälineeksi puutarhasakset. Jawa oli lukitsematta meidän pihalla ja lukitsematon peräkärry vieressä, silti kumpikaan ei kelvannu! Olin minä aika loukkaantunut kun Fiskarssin puutarhasaksiakin arvostetaan enemmän kuin Jawaa.  :P

Toukokuu 06, 2013, 10:06:31 ap
Vastaus #13

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Itteenikin kiinnostaa tuo "Ihmemopo Intiasta". Onkos siinä kierteet ym päivittyneet metrijärjestelmään (joka kai Intiassa on käytössä) vai onko se tuumaisilla, ja jos on niin meneekö "tantarttimallin" UNF/UNC ruuvit ja muntterit, vai jotkut ekstoottisemmat?

Jawa varmaan olisi mukavampi ja järkevämpi, ehkä jopa luotettavampi mutta mutta...
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 06, 2013, 22:14:05 ip
Vastaus #14

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Royal Enfield:llä on sielu!
Sitä Jawalla ei ole...  :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!