Mulla oli aikaisemmin vakuutukset siellä, mistä milloinkin sai halvimmalla. Eli hajautettu: tryg, if, turva... Soitti innokas vakuutusmyyjä eräs päivä If:sta. Kyisyi halauisinko keskittää vakuutuukset. Sanoin, että siinäpä lasket, ei ole minulta pois. Annoin tiedot ja soitteli perään. Vaakuutukset halpeni satoja euroja ja osassa parani turvan taso.
Itse en sinällään vakuutuksiin luota, kun eivät ole minua auttaneet (no, kerran sain hinauttaa huoltamalle auton vakuutuuksen piikkiin), mutta kun osa on pakollisia. Jostain syystä halvin liikennevakuutus iäkkääseen kulkineen on IF:ssä. Tämä on minun ja parin muun kokemus. Ihan kilpailuttamisen kautta. Tiedä sitten mitä mahd. ongelmatilanteessa korvaa, mutta halvin oli.
Vielä kilpailutuksesta, tai vakuutuksista. Kannattaa vuosittain uudistaa. Esim auto vanhenee ja vakuutukset halpenee sitä myötä. Eivät muuta automaattisesti. Oma esimerkki: Oman auton vakuutus ensin IF:ssä hinta 1200€, vuoden päästä vaihdoin Turvaan 800€ ja nyt takaisin IF:iin reilu 600€...