Kirjoittaja Aihe: Uusi liikennevakuutus pitäisi ottaa, mutta mistä yhtiöstä?  (Luettu 10336 kertaa)

Huhtikuu 23, 2013, 19:55:43 ip
Luettu 10336 kertaa

Leo Eiranen

• Vieras
Kehukaapas arvoisa raati kokemuksenne vakuutusyhtiöistä. Tarvitsisin yhteen vanhukseen uuden liikennevakuutuksen. Ajopäiviä sille ei varmaan hirveästi tule, mutta kun ilman vakuutusta ei rekisteriinkään saa. Onko seisonta-ajallinen tolkuttomasta lähtöhinnastaan huolimatta edullisempi vai kannattaako ottaa tämä moderni? ympärivuotinen, koska on lähtöhinnaltaan ymmärtääkseni huomattavasti halvempi. Lähinnä kiinnostaa, jos jollakin yhtiöllä olisi edes hiven järjen häivää hinnoittelussaan. Kehukaa pelinne, tässä tapauksessa yhtiönne.

Kysyypi Leksa  ???

Huhtikuu 23, 2013, 20:02:38 ip
Vastaus #1

Veli-matti Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,ainut järkevä hinnan puolesta minulle oli If,vaikka meidän kaikki muut vakuutukset ovat Fenniassa niin,ero oli noin 400€ If.n hyväksi.
Fennia pyysi n.650€ niin If n.200€ ympärivuotinen vakuutus Honda XL250

Vellu

Huhtikuu 23, 2013, 20:32:32 ip
Vastaus #2

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ifille ääni myös täältä. Kelkka ja mopo Ifissä vaikka kaikki muu Pohjolassa. Ympärivuotinen vakuutus mulla pyörässä osakaskon kanssa 300e(Suzuki GS450, vm81) kun muissa yhtiöissä pelkkä liikennevakuutus vähintään 600e. Kelkassa samanverran eroa.

Huhtikuu 23, 2013, 20:36:48 ip
Vastaus #3

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
jos jaksaa niin kannattaa kysyä tarjous pyyntö monelta yyhtiöltä ja valita se halvin, lähivakuutus oli mopolle (dx) halvin keskitämis etujen takia toisena if. monikulmaisia asioita nämä vakuutus asiat ::)

Huhtikuu 23, 2013, 21:03:16 ip
Vastaus #4

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei taida selvitä muuten kuin kilpailuttamalla. Vakuutusmatematiikka on niin hankalaa, että minä en ainakaan osaa. No tavallinen liikennevakuutus nyt on aika selkeä jos kriteerinä pitää hintaa kun ehdot ovat kutakuinkin samat kaikissa firmoissa. Mutta jos muutkin vakuutukset ottaa samaan nippuun niin saa eteensä niin eri tavoin kasattuja vakuutusehtoja, että ei niistä tahdo selvää saada. Ifillä omat motskarit kyllä on.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Huhtikuu 23, 2013, 22:35:49 ip
Vastaus #5

jukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
moro. if-yhtiö ok. mantsa kilpuri pari kertaa vuodessa käytössä, hinta noin 10€ kuusi päivää/kerralla? sopii mun harrastukseen. t.jukka

Huhtikuu 23, 2013, 22:52:39 ip
Vastaus #6

sami mäkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • elämä on !
Noitahan on helppo vertailla, jokaisella yhtiöllä löytyy nettisivuilta vakuutuslaskuri. Laskee kenellä halvin ja kun ostaa sen halvimman vielä netin kautta, saa yleensä myös "nettialennuksen".

Huhtikuu 24, 2013, 06:44:43 ap
Vastaus #7

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on If:ssä parikin mp:ta ja MR-pyörät.
Toisella "ajopyörällä" en ole ajanut muutamaan vuoteeen ja se on seisonnassa.
Toisella ajelen kesässä ehkä 1...2 kk:n verran. Kyselin, että kannattaako ottaa jatkuva vai seisonnan mahdollistava vakuutus; puhelimessa henkilö (=nainen) laski ja kertoi, että seisonnan mahdollistava on edullisempi.
Osa vakuutuksistamme on Pohjolassa, bonuksilla  saa maksuhyvityksiä. Nuo bonukset on tietysti oma juttunsa, jonka kyllä jokainen itse tavallaan maksaa. Mutta jos ne ottaa rahana menee siitä vero. Kun ne käyttää maksuhyvityksiin, ne lasketaan bruttoarvostaan.
Käyttöautoni vakuutus on Fenniassa.
Samaten MR-tarkastusta odottava Roveri, joka oli talven poistettu liikennekäytöstä.
Pohjola on ehdottanut "keskittämistä", mutta hajauttaminen on halvempaa.  :embarassed:

Huhtikuu 24, 2013, 08:11:09 ap
Vastaus #8

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Noitahan on helppo vertailla, jokaisella yhtiöllä löytyy nettisivuilta vakuutuslaskuri. Laskee kenellä halvin ja kun ostaa sen halvimman vielä netin kautta, saa yleensä myös "nettialennuksen".
Paikan päällä kyseltäessä on vakuutuksen hinta kokemuksen mukaan ihan eri kuin nettilaskurissa. Nettilaskurissa If ei ollu halvin pari vuotta sitten kun niitä kyselin mutta paikanpäällä oli reilusti halvempi kuin muut. Säästin satasia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2013, 08:13:10 ap kirjoittanut hannu Lahtinen »
HANE

Huhtikuu 24, 2013, 08:12:36 ap
Vastaus #9

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
meneeköhän niin että kun kaikki on keskitetty niin nostetaan hintoja siinä toivossa ettei ihmiset jaksa enää vaihtaa kaikkia vakuutuksia toiseen yhtiöön?

hannu oikessa ei ole varmasti eurolleen sama,

Huhtikuu 24, 2013, 09:05:21 ap
Vastaus #10

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla oli aikaisemmin vakuutukset siellä, mistä milloinkin sai halvimmalla. Eli hajautettu: tryg, if, turva... Soitti innokas vakuutusmyyjä eräs päivä If:sta. Kyisyi halauisinko keskittää vakuutuukset. Sanoin, että siinäpä lasket, ei ole minulta pois. Annoin tiedot ja soitteli perään. Vaakuutukset halpeni satoja euroja ja osassa parani turvan taso.
Itse en sinällään vakuutuksiin luota, kun eivät ole minua auttaneet (no, kerran sain hinauttaa huoltamalle auton vakuutuuksen piikkiin), mutta kun osa on pakollisia. Jostain syystä halvin liikennevakuutus iäkkääseen kulkineen on IF:ssä. Tämä on minun ja parin muun kokemus. Ihan kilpailuttamisen kautta. Tiedä sitten mitä mahd. ongelmatilanteessa korvaa, mutta halvin oli.

Vielä kilpailutuksesta, tai vakuutuksista. Kannattaa vuosittain uudistaa. Esim auto vanhenee ja vakuutukset halpenee sitä myötä. Eivät muuta automaattisesti. Oma esimerkki: Oman auton vakuutus ensin IF:ssä hinta 1200€, vuoden päästä vaihdoin Turvaan 800€ ja nyt takaisin IF:iin reilu 600€...

Huhtikuu 24, 2013, 09:44:10 ap
Vastaus #11

Kari Vähäkainu

• Vieras
Oma esimerkki: Oman auton vakuutus ensin IF:ssä hinta 1200€, vuoden päästä vaihdoin Turvaan 800€ ja nyt takaisin IF:iin reilu 600€...

Kai nuo ovat nolla prosentin bonusten mukaan olevia hintoja? Minulla nollaprosentin bonuksilla tekisi 520€ mutta kun bonuksia 70% niin maksettavaksi jää 156€ (- keskittämisalennukset) eli halvempi kuin mopon liikennevakuutus ??? Jotenkin tuntuu hassulta maksaa yhdestä moposta enemmän kuin autosta.

Huhtikuu 24, 2013, 09:55:38 ap
Vastaus #12

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
karin volvolla ei paljon nuoriso hurjastele niin on halvat vakuutukset ;D

Huhtikuu 24, 2013, 10:55:38 ap
Vastaus #13

Timo Terho

• Vieras
Mä kilpailutin vajaat pari vuotta sitten kaikki vakuutukset neljässä eri yhtiössä. Tapiolan virkailijalta tuli mielenkiintoinen kommentti kun tuli mun Intruderista kyse. Hän sanoi että "tuossa me emme pärjää" ja paikkansa piti. Muuten kaikki vakuutukset siirtyi Tapiolaan paitsi Intruder joka jäi If:iin. Selvästi halvempi samoilla ehdoilla. Säästin muuten kaikkien vakuutusten kilpailuttamisella satoja euroja/vuosi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2013, 13:25:08 ip kirjoittanut Timo Terho »

Huhtikuu 24, 2013, 11:57:09 ap
Vastaus #14

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oma esimerkki: Oman auton vakuutus ensin IF:ssä hinta 1200€, vuoden päästä vaihdoin Turvaan 800€ ja nyt takaisin IF:iin reilu 600€...

Kai nuo ovat nolla prosentin bonusten mukaan olevia hintoja? Minulla nollaprosentin bonuksilla tekisi 520€ mutta kun bonuksia 70% niin maksettavaksi jää 156€ (- keskittämisalennukset) eli halvempi kuin mopon liikennevakuutus ??? Jotenkin tuntuu hassulta maksaa yhdestä moposta enemmän kuin autosta.
'

Niin, nuo siis kaskollisia hintoja.