Kirjoittaja Aihe: Yksityistä pysäköintirahastusta  (Luettu 26815 kertaa)

Huhtikuu 04, 2014, 06:28:38 ap
Vastaus #15

Markku Hakola

• Vieras
Se on jännä juttu tup pysäköinti ja sen valvonta, mitä oon seurannu.
Se on ihan sama tekeekö valvontaa poliisi vai joku muu.

Kun joku pysäköi väärin, varsinkin jos se haittaa "mun" pysäköintiä, niin kyllä kirotaan ja noidutaan,
ellei muuta, niin sitä että tulis nyt valvoja paikalle jaa sakottais niin maan perusteellisesti.

"Itse" kun pysäköi miten ja minne sattuu ja siitä joku pikkasenkin huomauttaa,
niin hyvä ettei turpiin tule, suusanallista hyökkäystä nyt ainakin.

Sellainen asenne on vallannut ihmisten mieliä, että "ei koske mua, teen kuten haluun,
muut toimikoon sitten lakien ja asetusten mukaan, mikäli niin haluavat".
Itsekkääksikin t¨ämän nykyilmapiirin voi sanoa muuttuneen.

Kysehän on vain ja ainoastaan välinpitämättömyydestä lakeja, asetuksia ja varsinkin muita kohtaan.

Eihän se vissiin sakko ole, mikä väärinpysäköinnistä annetaan, eikös se ole pysäköintivirhemaksu, tai jotain sellasta.
Ihan vaan siks, kun pitää kuulemma olla tarkka ilmaisuista.

Toukokuu 06, 2015, 10:19:49 ap
Vastaus #16

Stefan Holmström

• Vieras
Nostetaanpa, kun on tuoreita uutisia.

Yksityisten pysäköintiyritysten määräämistä valvontamaksuista syntyneet kiistat päättyvät harvoin autoilijan voittoon.

Viime vuonna pysäköintiyhtiöt voittivat yli 77 prosenttia jutuistaan. Kuluttajariitalautakunta ratkaisi varapuheenjohtajansa Päivi Korpiolan mukaan 124 valitusta, joista vain 28 tapauksessa yritys määrättiin maksamaan hyvitystä autoilijalle.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/766837/Yksityinen+parkkifirma+voittaa+sakkokiistat

Toukokuu 06, 2015, 11:58:35 ap
Vastaus #17

Harri Kauranen

• Vieras
Tommonen vaan siihen lasiin,niin ei tuu turhia pysäköitivirhelappuja.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 06, 2015, 14:22:31 ip
Vastaus #18

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt on kulunut jo kaksi vuotta tuosta Rättärin laputtamisesta. Ei ole kuulunut ulosmittaajaa. Tuollaista Harrin esittelemään lappua tosin pidin Rättärin takalasissa puolisen vuotta aina kylällä käydessä. Lieneekö auttanut. :D

Joulukuu 13, 2019, 14:07:53 ip
Vastaus #19

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On totta, että yksityiset parkkifirmat ottaa kaiken sen, mikä vaan irti lähtee ja vähän vielä yli.
Mutta pitää muistaa se toinen puoli, eli se itse pysäköinti.
Ei yksityisiä parkkifirmoja olisi, jos autoilijat pysäköisi maalaisjärjen sijaan sääntöjen mukaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 13, 2019, 15:41:25 ip
Vastaus #20

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kaveri pitää kauppaa ja sanoi että nämä parkkifirmat mainostaa palvelujaan mottona "tienaa parkkipaikallasi ". . . .

Joulukuu 13, 2019, 15:47:36 ip
Vastaus #21

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Musta tää taas on semmosen laillisen riiston pahimpia esimerkkejä.

Just luin ihmisestä, joka vaan periaatteesta ei suostunut käyttämään lupalappua vuokraamallaan autopaikalla.
 Tehty siis soppari taloyhtiön ja asukkaan välille.
 Näistä maksamattomista kerty muutama tonni maksettavaa ja oikeudenkäynti muistaakseni luokkaa 30ooo e.

En minä saa tosta reilua peliä tehtyä millään.

Toinen on R-kiskalla käynti ja kiekon unohdus. Olet pois 5 min ja maksat siitä 60e.
 Ei tu reilua peliä tuostakaan.

Toinen juttu on sitten esim. messukeskuksen systeemi, jossa parkin hoitaa kamera.
 Kuvataan tullessa ja kuvataan poistuessa. Maksat netissä x minuuttia, tai saat samasta laskun + 5e lähetyskulut.
 Toi on reilua.

Mutta ei. Helppoa rahaa ihmisten inhimillisten unohdusten takia ja ryöstöä jos asiasta oikeutta käydään.

Mulle yksityisen parkkivalvojat ovat alinta paskasakkia ja muutamalle olen tämän myös sanonut.
Ei kyllä ole sekään reilua, että noita pysäköinninvalvojia haukutaan, joku muu siellä tekee tiliä.
Valvojat ovat sentään töissä ja maksavat vetoa  sensijaan, että olisivat kortistossa.

Joulukuu 13, 2019, 16:11:12 ip
Vastaus #22

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meitä on moneen junaan.
Olen ollut todistamassa, kun henkilö haukkuu Siwan kassahenkilön tuotteen hinnan takia...
Niin kuin se Siwan kassahenkilö pystyisi jotenkin vaikuttamaan siihen tuotteen hintaan.

Mutta kukin oman maalaisjären ohjaamana.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 13, 2019, 18:05:55 ip
Vastaus #23

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Just luin ihmisestä, joka vaan periaatteesta ei suostunut käyttämään lupalappua vuokraamallaan autopaikalla.
 Tehty siis soppari taloyhtiön ja asukkaan välille.
 Näistä maksamattomista kerty muutama tonni maksettavaa ja oikeudenkäynti muistaakseni luokkaa 30ooo e.

En minä saa tosta reilua peliä tehtyä millään.

On tyhmyyttä keksiä omia sääntöjä yhteiseen peliin. Laittamalla lapun selviää helpommalla, mutta saahan sitä periaatteen vuoksi vängätä.

Periaatteista kiinni pitäminen saattaa maksaa, mutta mitäpä siitä, kunhan saa vängätä.
https://www.is.fi/autot/art-2000006321556.html
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 13, 2019, 20:57:40 ip
Vastaus #25

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Sain lapun vaikka autossa oli invamerkki, kun soitin kehottivat repimään laskun. Sehän ei näkynyt ku lunta pyrytti.

Joulukuu 14, 2019, 08:17:53 ap
Vastaus #26

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liityinpä myös itsenikieltäjien iloiseen joukkoon!

t. Markku

Joulukuu 14, 2019, 11:49:57 ap
Vastaus #27

jussi koskinen

• Vieras
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2019, 19:48:19 ip kirjoittanut jussi koskinen »

Joulukuu 14, 2019, 11:54:38 ap
Vastaus #28

jussi koskinen

• Vieras
...

Kaikki jotka säästävät Parkkipeteltä saamansa sakon summan voivat lahjoittaa säästämästään summasta osan vähävaraisille perheille..vaikka esim.meidän akan perheelle ??? ??? ??? ???

Ja kuinka aiot säästää kunnalliselta parkkipirkolta saamasi sakon summan????? :D

Joulukuu 14, 2019, 14:17:25 ip
Vastaus #29

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Pysäköinninvalvonta on yleisönpalvelua.Meidänkin pihassa on kyltti:Pysäköinti sallittu vain pysäköintiluvan omaaville.Mikä siinä on niin vaikeaa?Jalattomat ääliöt tuo autonsa meidän pihaan päivittäin,ja parkkileena laputtaa ne päivittäin.Ilmainen vinoparkki on 30 metriä pihasta.Lainasin Kouvolan katupuolelta aasinhatun minkä nostan aina meidän ruutuun kun auto on ajossa,muuten se paikka on viety.Ennen kartiota jäljestin näitä rikollisia rekisterin perusteella ja soitin...No miä vaan käväsen tuossa,sitä käväsijää sai välillä ootella pitkäänkin...Pysäköinti-ja nopeuslaki ei vaan mee kaikille jakeluun.Olen puhunut.