Kirjoittaja Aihe: Yksityistä pysäköintirahastusta  (Luettu 26735 kertaa)

Joulukuu 17, 2019, 19:23:04 ip
Vastaus #45

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mulla on tuo ajoneuvo 7,5 m pitkä. Peräylitystä 2,5 m.
Sain sakot luvattomasta maastopysäköinnistä kun peruutin ruutuun niin että pyörät asvaltilla mutta perä sen 2,5 m kaupungin puisto-osaston reviirin yläpuolella. Sattu polliisit kaupalle samaan aikaan niin kyselin niiltä neuvoa. Sanoivat että juu, ei käy tommonen pysäköinti jos idiootti pysäköinninvalvoja osuu paikalle. Neuvoivat että laita auto poikittai, otat 3 - 4 ruutua siitä niin ettei auto ole ulkona ruuduista. Periaatteessa kiellettyä sekin, mutta ei rangaistavaa.

Joulukuu 18, 2019, 08:35:11 ap
Vastaus #46

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko sallittua yksisuuntaisella tiellä myös oikealla
puolella,jos ei ole pysäköintiruutuja?

Kätreväähän se olisi vaikkapa jakeluliikenteelle,jos joka toinen auto olisi aina oikealla..ja ne seuraavat aina vasemaalla.
Kivaa pujottelua tiedossa....

t. Markku

Joulukuu 20, 2019, 09:59:21 ap
Vastaus #47

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
– Useat yksityiset tahot, kuten esimerkiksi taloyhtiöt, ovat palkanneet nimenomaan yksityisiä pysäköinninvalvontayhtiöitä valvomaan pihamaidensa pysäköintiä, ja samaan aikaan myös monet kunnat ovat yksityistäneet pysäköintialueitaan, rikostarkastaja Konsta Arvelin Poliisihallituksesta sanoo.

Kuka haistaa bisneksen...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006349180.html
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2019, 10:01:07 ap kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 20, 2019, 11:39:40 ap
Vastaus #48

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommosia pysäköinnin valvojia ja yrittäjiä pitäs lyödä palokirveellä niskaan.

Toisaalta markkinatalouden syvin olemus on tehdä mahdollisimman paljon voittoa.
En ihan kokonaan laittaisi syyllisen viittaa yrittäjien ja valvojien niskaan, koska he ovat haistaneet apajat ja nyt uiskentelvat siellä täysin laillisesti.
Rinkiin liittyy myös taloyhtiöt, joiden kanssa firmat ovat tehneet sopparit.
Ei siellä varmaan kukaan ole estänyt kirjoittamasta sopimukseen esim. sitä, että taloyhtiön pihalla saa omaan ruutuun pysäköidä myös vuokra-, laina- tai kaverin auton.
Tai että aikaraja väärinpysäköimiseen olisi 12h tai että huoltoajoa ei sakoteta.

Edelleen huomio myös siihen, että jos pysäköintiongelmaa ei olisi, niin ei olisi myöskään yksityisiä parkkifirmoja.

Systeemin sisällä ollaan ja siihen systeemiin pitäisi saada muutos aikaan.

Joulukuu 20, 2019, 15:07:46 ip
Vastaus #49

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla invakortti mutta jos pysäköintiaika merkitty pitää laittaa myös parkkikiekko vaika aika saa ylittyä vaikka kuinka paljon.

Joulukuu 20, 2019, 17:23:10 ip
Vastaus #50

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Ainakin parkkipatella on sellanen systeemi että kun p-paikan omistaja/haltia ilmoittaa p-luvan saaneiden rekisterinumerot niin autoon ei tarvii laittaa mitään lupalappuja. Näin se pitää olla!
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Joulukuu 20, 2019, 18:45:57 ip
Vastaus #51

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eilettäin oli 80 eken lappu ikkunassa...ihan Helsingin ytimessä..lisäsin sen suoraan asiakaslaskuun...asiakkaalla kun ei ollut osoittaa minulle kohtuuden rajoissa olevaa parkkipaikkaa hänelle myös ilmoitin että mahdolliset parkkisakot tulee tehdyn työn päälle..Ei vissiin tuntunut hänen tuloissaan mutta minun tuloissa tuo 80 €/päivä tuntuu.

Noin minäkin olisin tehnyt. Työn suorittaja ei parkkeeraa huvin vuoksi, vaan asiakkaan vuoksi.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 20, 2019, 19:10:56 ip
Vastaus #52

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eilettäin oli 80 eken lappu ikkunassa...ihan Helsingin ytimessä..lisäsin sen suoraan asiakaslaskuun...asiakkaalla kun ei ollut osoittaa minulle kohtuuden rajoissa olevaa parkkipaikkaa hänelle myös ilmoitin että mahdolliset parkkisakot tulee tehdyn työn päälle..Ei vissiin tuntunut hänen tuloissaan mutta minun tuloissa tuo 80 €/päivä tuntuu.

Noin minäkin olisin tehnyt. Työn suorittaja ei parkkeeraa huvin vuoksi, vaan asiakkaan vuoksi.
Joo, ne on niitä tulonhankkimiskuluja joita ei voi poistaa. Joten ne pitää laskuttaa asiakkaalta. Toki summaan pitää laittaa vielä alv 24%, ja kauttalaskutuslisää 15%.

Joulukuu 21, 2019, 12:00:31 ip
Vastaus #53

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Taksikuskikin ajaa kelviä, kiellettyyn ajosuuntaan , pysäyttää ja parkeeraa kiellettyyn paikkaan kunhan vaan asiakas ehdottaa, pyytää tai käskee. On eräs kuski niin kertonut, että pakkohan se on.

Joulukuu 23, 2019, 22:34:48 ip
Vastaus #54

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei! !
Aletaan kaikki pysäköimään oikein, niin nuo pahuuden firmat menee konkkaan... ;)

Joulukuu 25, 2019, 12:57:38 ip
Vastaus #55

jussi koskinen

• Vieras
 Kyllä tuo kunnallisen pysäköinnin valvonnan rahanahneus menee jo tosisikailuksi, ei mitään lain -, määräysten -  ja inhimillisyyden kunnioitusta, kun jo köyhillekin kirjoitellaan sakkolappuja. Laki pikaisesti voimaan, jossa kielletään kunnallinen pysäköinnin rahankeräys. :police:
Punainen Nokia, ettekö osaa edes hävetä!  >:(

nimim. Kimmo Kiljuja  ;)

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3b6e921a-86a4-4a3b-9849-63702d192f4c

Joulukuu 25, 2019, 13:06:10 ip
Vastaus #56

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tuo kunnallisen pysäköinnin valvonnan rahanahneus menee jo tosisikailuksi, ei mitään lain -, määräysten -  ja inhimillisyyden kunnioitusta, kun jo köyhillekin kirjoitellaan sakkolappuja. Laki pikaisesti voimaan, jossa kielletään kunnallinen pysäköinnin rahankeräys. :police:
Punainen Nokia, ettekö osaa edes hävetä!  >:(

nimim. Kimmo Kiljuja  ;)

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3b6e921a-86a4-4a3b-9849-63702d192f4c

Juuri näin.
Verokortilla pitäisi saada alennusta vähintään alennusta parkkisakoista, ellei niitä kokonaan kumota.

Tietenkin erityistapauksissa pitää armahtakaa sakotetut jonkun force majeure -pykälän nimissä. Tai vaikka joulurauhan.

Siis jatkossa jokainen kunnallinen pysäköintivirhemaksu erillisen työryhmän käsiteltäväksi (yksi johtaja, osastojen välinen koordinaattori, kaksi operatiivista työnjohtajaa, kaksi sihteeriä ja yksi varsinainen työntekijä, joka käsittelee kaikki pysäköintivirhemaksut)
Näin saadaan asiaan oikeutta, inhimillisyyttä ja ymmärrystä.

Joulukuu 25, 2019, 15:14:42 ip
Vastaus #57

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tässä tapauksessa force majouria paremmin toimisi act of god. ::)
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 25, 2019, 15:31:55 ip
Vastaus #58

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koen ajattelevani oikeudenmukaisesti, mutta se ei ole etu näillä sivuilla.

Sitä on tuota oikeudenmukaisuuttakin niin monenlaista.
Toiset haluaa oikeuden nimissä ampua ihmisiä ja toiset oikeuden nimissä pelastaa samoja ihmisiä.

Ameriikassa, tuossa kullan ja hunajan maassa samat ihmiset kannattaa abortin kieltämistä ja kuolemanrangaistuksia, joten missä on se oikeudenmukaisuus... ;)

Joulukuu 25, 2019, 16:07:57 ip
Vastaus #59

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kommunismissa kaikki toteutetaan oikeudenmukaisesti.

Niiltä otetaan, joilla on, ja niille jaetaan, jotka tarvitsevat.

Ja oikeudenmukaisuus toteutuu; tuskin on murhetta pysäköintivirhemaksuista puutteen alaisilla Pohjois-Koreassa, Venezuelassa, Kuubassa...

Vaan toteutuu se meilläkin noissa pysäköintivirhemaksuissa:  Rikas joutuu tekemään töitä kolmensadan edestä työntantajalleen, että tienaa 80 nettoa, köyhän ei tarvi tehä ko puolet siitä sammaan päästäkseen.

Aikuisen oikeesti oon maksanu joskus pysäköintivirhemaksuja, ja jonkuu rikesakonkii.  Jokainen maksu on sapettanu niin s-tanasti.  Mutta syyllisen oon aina tienny; se ei oo ollu kertaakaan yhteiskunta, kokoomus, persut, vasemmistoliitto, Nokian kunta, eikä Jurvan kunta.

Aina on syypää löytyny melko lähipiiristä.  Ja konstin noista maksuista eroon pääsemiseksi oon tienny aina.  Se konsti on vaan etukätteen toteutettava, jälkikätteen ei oo muuta keinoa ko maksaa.  Ja kirota tyhmyyttään.

Jaakko

PS. Anttolassa en oo saanu yhtään pysäköintivirhemaksua ikinä.  Ja talotkin täällä puolilmasia.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2019, 16:09:28 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »