Se meni lain tulkintojen mukaan niin, että kun ajaa itse parkkiin parkkipaikalle, jossa on ilmoitettu selvästi sinun tekevän sopimuksen pysäköinnin ehdoista auton pysäköimällä ko. paikkaan, joudut maksamaan.
Mutta jos et ajanut itse niin ei tarvitse maksaa. Eli jos ei ajanut autoa privaattiparkkiin itse ja saa parkkivirhemaksun tai perintäyhtiön yhteydenoton pitää perijälle ilmoittaa, (vaikka palauttamalla ko. paperit lähettäjälle ja) lähetettyihin lapuihin päälle kirjoittamalla että ''Maksu/maksukehoitus on aiheeton, en ole sopimuskumppani.'' ja samalla että ''Vaadin omat ja autoni tiedot poistettavaksi rekistereistänne.'' . Auton omistaja ei vastaa muitten ihmisten autollansakaan tekemistä yksityisistä sopimusrikkomuksista ja ei ole velvollinen maksuja maksamaan. Samalla kannattaa muistaa, että auton omistaja ei ole velvollinen kenellekään (parkkifirmalle) selvittämään kuka auton parkkiin ajoi, vaan näyttövelevote on ko. parkkifirmalla. Yksityisten maksuista vastaa nimenomaisesti vain se, joka parkkeerasi ja ne maksut ovat ulosmitattavia vain oikeuden päätöksellä.
Joo, tulihan sieltä neljä oikein virallisennäköistä lappua joissa mm kerrottiin, että maksu on aiheellinen ja maksu kuuluu auton rekisteriin merkitylle omistajalle, koska ''oletettavasti omistaja on ollut pysäköijä'' jos ei maksa niin tulee korkoja ja maksamattomuudesta voi joutua vastaamaan oikeudessa jne ja Intrumistakin tuli kaksi yhteydenottoa, että ''asiakkaan mukaan maksu on aiheellinen'' jne. Missään yhteydenotossa vaan ei sanottu, että jos ei itse ajanut niin ei tarvitse maksaa, ylläri ylläri.
Nii ja btw aiheettomasta maksusta reklamoiminen pitää olla maksutonta. Ne tulleet laput vaan takaisin kirjekuoreen ja oma nimi/osoite esim mustataan ja lähettäjän nimi esille ja kirjeeseen päälle teksti, että Palautetaan lähettäjälle, tai sitten laput kirjekuoreen ja jos laskun lähettäjä ei ole laittanut mukaan valmiiksi maksettua kirjekuorta niin kirje ilman merkkejä postiin. Lähettäjän nimeä kuoreen ei tarvitse laittaa (silloin kuori palautetaan lähettäjälle).
Jos maksukirjeessä/maksukehoituksessa on kehoitus käyttää jotain sähköistä palvelua tai muu kehoitus rekisteröitymiseen firman sähköiseen tai muuhun valitussysteemiin, niin niihin kannattaa jättää reikisteröitymättä eikä mitään osoite, sähköposti tms tietojaan tule lappuihin kirjoitella itse. Tämä siksi, että jos/kun lasku on aiheeton ei laskuttajalla ole oikeutta pitää nimi, osoite, auto tai muitakaan tietojasi omissa rekistereissään, vaan rekisteritiedot ovat aiheettomia ja siksi laittomia (siksi ne kannattaa myös vaatia poistettaviksi reklamoinnin yhteydessä).
Kunnallinen pysäköinninvalvontamaksu ja poliisin kirjoittamat ovat ulosottokelpoisia ja niistä vastaa auton omistaja.