kyllä tehot saa liki tuplattua vz 50 n4 motissa jos jaksaa nähdä vaivaa mutta usein väännönheikkenemisen kustannuksella,
mutta ohje on huono siltä osalta että siinä ohjeistetaan pilaamaan vakio pytyn aukot korkeus suunnassa kun tämä voitaisiin välttää tekemällä tehomäntä!
kannen laskeminen on hyväkonsti joka lisää rajusti vääntöä ja vähän tehoa, mutta rajusti laskettuna rasittaa kiertokankea
paljon laskettu kansi myös vähentää huippukierroksia 
Joo, kieltämättä "nykyään" olisi tyhmää viilata ehjä vakiokuntoinen pytty. Nämä minun touhut tapahtuivat noin 80-luvun puolessavälissä. Noita "pilattuja" sylintereitä on varmaan liikkeellä riittävästi, ja minunkin viilaukset oli vain parin millin luokkaa. Mittailin ja vertailin tuohon 3hp ohjeeseen ja aika reilusti saa kaluta lisää ennenkuin ollaan lähelläkään niitä mittoja. Itse en nousukanaviin koskenut ollenkaan kun ei ollut sellaista viilaa mikä olisi sopinut

Saati vinkua tms voimakonetta.
Sen takia tuon ohjeen laitoin että jos joku innostuu viilaamaan niin noudattamalla noita ohjeita ei varsinaisesti pilaa mitään, vaan ainoastaan vapauttaa vuosiksi kahlitut hevosvoimat

Ja jos löytää romuistaan pilallisen pytyn, voi mittailla kanavia siitä saisi pelastettua/korjattua jonkun version. Omaakin viilailin vaiheittain, viimeinen kerta pakoaukolle oli liikaa, alavääntö kärsi mutta vielä ollaan tosiaan alle 3 heppaisen mitoissa, joten ei tuo nyt ihan lopullisesti pilalla olekaan.
Mulla tuo tomos-tomaatti ratkeili monestakin paikasta, pahimpana lohkon kiinnityskorvakkeet, ja kertaalleen meni se yksisuuntais-neulalaakerikin vaihteistosta mutta muuten kone kyllä kesti nuo viritykset ja sinkki kireellä mentiin usein jopa 10 kilometrin matkoja putkeen kesäkelissä. Kiertokanki ja runkolaakerit kestivät ne muutamat tuhannet kilometrit, kerran jouduttiin pytty poraamaan kun oli männänrenkaan tappi irronnut ja mennyt vähän ahtaaseen väliin. Yksi ylikoko riitti, mäntä oli sen verran pehmeä että tappi upposi lähes kokonaan siihen. Virityksen tapahtuessa mopon matkamittarissa oli muistaakseni noin 6-7000 km, nyt mittari on pari-kolme tuhatta toisella kierroksella mutta mittari tosiaan oli rikki viimeiset pari vuotta. Että kyllä ne aikansa kestää, jos alunperin vaan ovat kunnossa

Valmiiksi sököä konetta ei kannata alkaa virittämään ollenkaan.