Kunhan minun Winha, ex-virrankoski, ex Baas, pääsee taas ajoon, niin se ei ole sammakko vaan kyklooppi. Sammakkokuomukin pitäisi ehostaa kasaan, mutta väliaikaisesti muokkaan siihen vm. 71 kuomun. Se on paljon korkeampi takaosastaan (alkuaikojen Lumikko-Winhoissa oli matala keula) eikä edes tarpeeksi leveä, joutuu siis leikkelemään osan pois ja miettimään miten sen saisi istumaan. Kuomu on jopa niin kapea että se sopii peltisen keulaosan sisäpuolelle, jollain pitäisi tiivistellä ettei lumi pääse suoraan keulaan sisälle. Rähjä ja revennyt sammakkokuomu oli ihan ok näköinen siihen asti, kunnes menin maalaamaan rungon. Sen jälkeen näytti liian eripariselta. Siitä on revennyt tuo valkoinen osuus kokonaan pois. Olisi minulla keltainen sopiva kuomu mutta en raaskisi maalata sitä vihreäksi. Näitä vihreitä Teijolaisia (32, 52) maalatessa huomasin, että maalin alla on paksu valkoinen pakkelikerros ollut tehtaalta lähtien, sen alta jo rungot valmiiksi ruosteessa. Rovaniemeläisiä Winhoja hioessa ei tullut pakkelia vastaan.
Minun tuurilla varmaan seuraavaksi ilmestyy talliin kuomuton -71 Winha, siis sitten kun olen kerennyt leikellä tuon yksilamppuisen kuomun pilalle. Jos jollain lojuu tuollainen Sampon, eikun Hannun kelkassa olevan näköinen, koossa oleva kaksilamppuinen vihreä kuomu jossain, niin tarjoan näkemättä viisikymppiä ja lähetyskulut. Mutta ei kokonaisia raatoja, ei (kolme jo ostin kuomuja etsiessä).