Kirjoittaja Aihe: Alkaakohan tästä uusi aikakausi  (Luettu 6240 kertaa)

Maaliskuu 04, 2013, 11:12:45 ap
Luettu 6240 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Toipa toi posti mulle tommosen sähkötupakan.Laitoin sen juuri laturiin ja tossa kahden pintaan sitten otan siitä ekat henkoset.Onko kenelläkään kokemusta mokomasta aparaatista.No ainakaan ei sen pitäis keuhkoja tervata,koska sieltähän tulee sitten vaan vesihöyryä,ei enää savua.Kokemusta ei kyseisestä laitoksesta minulla ole,paitsi joskus takavuosina yht henkoset maistoin ja tuntu sillon toimivalta jutulta.No siis itse tupakointiin meinasin,oppiiko kyseiseen laaitteeseen niin,että ei enää tarvi tupakoida.

Maaliskuu 04, 2013, 11:54:41 ap
Vastaus #1

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toipa toi posti mulle tommosen sähkötupakan.Laitoin sen juuri laturiin ja tossa kahden pintaan sitten otan siitä ekat henkoset.Onko kenelläkään kokemusta mokomasta aparaatista.No ainakaan ei sen pitäis keuhkoja tervata,koska sieltähän tulee sitten vaan vesihöyryä,ei enää savua.Kokemusta ei kyseisestä laitoksesta minulla ole,paitsi joskus takavuosina yht henkoset maistoin ja tuntu sillon toimivalta jutulta.No siis itse tupakointiin meinasin,oppiiko kyseiseen laaitteeseen niin,että ei enää tarvi tupakoida.

Tiedän pari tapausta jota ovat lopettaneet Tupakoinnin ja siirtyneet e-Tupakointiin onnistuneesti. Tiedä sitten mitä myrkkyjä se höyry sisältää. Nikotiiniahan siitäkin saa lumpata, mutta käsittääkseni saa myös light-versioita ilman nikotiinia.

Eräs kaveri lopetti myös perinteisellä inhalaattorilla. Se oli melkoinen yllätys. Meinaan, oli kova sauhuttelija.

Toinen kaveri lopetti nikotiinipurukumilla.

Tosin tiedän myös näitä sekakäyttäjiä. Eli jotka polttaa ja käyttää korvaustuotteita.

Loppukaneettina. Miehestä (tai naisesta) se on kiinni. Jos haluaa siirtyä tupakasta korvaustuotteeseen, mahdollisuksia on. Jos ei halua, niin sitten ei halua.

Toistaiseksi en tunne ketään jolla olisi huonoja kokemuksia tuosta sähkölaitteesta. Jos ei sitä kiroilun määrää oteta huomioon, kun laitteeseen tuli toimintahäiriö.... kyllä linnut lähti puista.  ::)

Maaliskuu 04, 2013, 12:57:23 ip
Vastaus #2

Risto Saastamoinen

• Vieras
Yksi kaveri lopetti ilman korvaustuotteita. Oli aamutupakka maistunutkin paskalle niin lopetti kertalaakista, kova savuttaja oli ollut jo kolkyt vuotta.

Kohta selvisi mistä se paskanmaku tuli. Keuhkot ja aivot täynnä syöpäkasvaimia. Tupakka lopettikin miehen.

Maaliskuu 04, 2013, 13:40:17 ip
Vastaus #3

sami mäkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • elämä on !
Onko nyt sitten tuo glykolikaan kovin terveellistä hengitettynä ? Eiköhän nuo lähes kaikki makuaineet ole glygolipohjaisia. Itsekkin ajattelin kyseisen aparaatin hommaamista, mutta odotellaan tarkempia tutkimuksia, kumpi ompi vaarallisempi.

Maaliskuu 04, 2013, 14:02:47 ip
Vastaus #4

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laittakaa tutti suuhun! :laugh: :laugh:

L&K.

Maaliskuu 04, 2013, 14:29:03 ip
Vastaus #5

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minulla on kokemusta sähkötupakan käytöstä. Kyllähän se pahimpiin vieroitusoireisiin antaa vähän helpotusta mutta silti pidän kokemuksieni perusteella parempana käyttää nuuskaa, siitä on (ainakin omalla kohdalla) enemmän helpotusta. Ja kuten tuolla aiemmin joku totesikin, sähkötupakan riskejä ei vielä tiedetä. Tiedän monia jotka sitä kokeilleet ja joutuneet lopettamaan käytön julmetun yskän takia. Ovat siirtyneet muihin korvaaviin tai alkaneet taas sauhutella.

Käytin sähkötupakkaa pari, kolme viikkoa, sitten käyttö vaan hiipui ja jäi pois. En oikein pitänyt siitä.

Maaliskuu 04, 2013, 15:31:30 ip
Vastaus #6

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Net laastarit, varsinkin tuoreena, palaa helevetin huonosti.

Maaliskuu 04, 2013, 15:40:26 ip
Vastaus #7

sami mäkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • elämä on !
Onhan tässä se hyväpuoli, sisältää myös laihdutus ja erektiolääkkeen ! On kesällä rantakunnossa, heppi kovana !

http://www.nokianuutiset.fi/Uutiset/1194739989209/artikkeli/varoitus+7+kuukautta+sahkotupakkaa+vei+sairaalaan.html

Maaliskuu 04, 2013, 17:12:45 ip
Vastaus #8

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isänivainaani sauhutteli ainakin 40 vuotta, viimeiset 20 vuotta Saimaata. Eräänä päivänä hän pisti Saimaa-askin kannen kiinni, ja totesi, että eiköhän tämä riitä. Aski oli keittiön pöydällä ainakin vuoden, mutta ukko ei siihen enää kajonnut. Limaa tuli yskän mukana ainakin vuoden, kunnes helpotti. Aika velikulta.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Maaliskuu 04, 2013, 17:48:54 ip
Vastaus #9

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Ei ala ainakaan minulle uusi aikakausi sähkötupakasta!
Norttia olen öyhyyttänyt about 33 vuotta. Kokeilin parina päivänä tuota hienoa
uutuutta, kun naapurin ukko oli tilannut tuommoisia ilmeisesti Enklannista.
Aikomukseni ei ollutkaan lopettaa tupakointia, vaan uteliaisuuttani testasin.
Olo alkoi olla kun hukkuvalla (vettä keuhkoissa) siis tuntemus. Ei ole ainakaan
minun laji. Eikä se nyt muistuttanut millään tavalla tupakointia muutenkaan. Jotenkin
väkinäistä vesihöyryn ynnämuiden kemikaalien imemiseltä se tuntui.
Se oli koominen se karisteluliike, kun se tulee automaattisesti. ;)
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Maaliskuu 04, 2013, 19:56:12 ip
Vastaus #10

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yksi kaveri lopetti ilman korvaustuotteita. Oli aamutupakka maistunutkin paskalle niin lopetti kertalaakista, kova savuttaja oli ollut jo kolkyt vuotta.

Kohta selvisi mistä se paskanmaku tuli. Keuhkot ja aivot täynnä syöpäkasvaimia. Tupakka lopettikin miehen.
Tähän sopii hyvin se 70-luvun vitsi:
"Lehdissä on joka aamu ilmoitus niistä ihmisistä, jotka ovat lopettaneet tupakanpolton".
Lopullisesti!

Maaliskuu 04, 2013, 20:38:50 ip
Vastaus #11

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Reilu 5 vuotta sitten lopetin nikotiinipurkan avulla. Yli 20 vuotta ehdin poltella. Kova yskä oli jonku viikon ja ientulehdus oli h..vetinmoinen, verta tuli niinku härän kurkusta. ::)
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81