Kirjoittaja Aihe: Mobylette av44 kunnostus  (Luettu 17179 kertaa)

Helmikuu 18, 2013, 15:40:49 ip
Luettu 17179 kertaa

Ilari Roivas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei
Olen kunnostamassa mobylette av44. Mobylette on ollut oranssi niin tarvitsisi sen alkuperäistä värikoodia. Tietäisikö kukaan mistä löytyisi siihen alkuperäiset kaikki vaijerit. Moottori pelaa siinä hyvin osat ovat vain vähän ruosteessa. Olisi kiva myös saada tietoa mobyletestä sekä niksejä sen kunnostamiseen. :)

Helmikuu 18, 2013, 20:38:23 ip
Vastaus #1

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaijereita saa ainakin kun kirjoitat googleen hauksi tmi jani kaasalainen. Muistaakseni kaikki vaijerit oli siellä.

Itsellänikin on kolme mobyletteä laatikossa odottamassa josko noista yhden saisi.

Helmikuu 23, 2013, 08:37:20 ap
Vastaus #2

Matti Mikkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
www.lesolex.com

Täältä löytyy melkein mitä vaan Velosolexiin ja Mobyletteihin. Valitettavasti vain ranskaksi. Marc on vähän hidas vastaamaan englannin kielisiin sähköpostikyselyihin, mutta tavara on aina tullut kohtuuajassa. Sivusto on jotenkin niin ranskalainen, että aluksi tuntuu, että mitään ei löydä. Malttia... Suosittelen.

Ja sitten on tietenkin www.ebay.fr

Moppe on hauska. Poika on ajellut omallansa koko talvenkin. Yhden käyntikuntoisen mopen voisin kyllä vaihtaa velosolexiin. Yksi jäisi vielä itsellekin rempattavaksi.

Helmikuu 23, 2013, 11:16:20 ap
Vastaus #3

Tapio Takalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
yhden tuollaisen meripihkan värisen mopen olen entisöinyt asiakastyönä,väri löytyi peugeotin väreistä koodi on KHD .PS löytys uusi käyttämätön etukuraläppä moppeen...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2013, 11:18:16 ap kirjoittanut Tapio Takalo »

Elokuu 30, 2015, 13:44:29 ip
Vastaus #4

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Kysyisin teiltä jotka olette tilanneet Mobyn osia Ranskasta, kuinka nopeasti tavarat tulevat ja onko maksutapa Maksukrtilla vai postennakko ??? 

Elokuu 30, 2015, 14:13:38 ip
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Velosoleksiin olen kolme kertaa tilannu osia,toimitus on ollu sellaset pari viikkoo ja maksanu oon ihan luottokortilla.Voi maksaa myös baybaalin kautta.

Elokuu 30, 2015, 15:32:27 ip
Vastaus #6

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 05, 2016, 10:58:27 ap
Vastaus #7

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on myös muutama Ranskalaismopo  Motobecane AV 51 , Velo Solex ja mobylette AV44.   Ensialkuun tilasin Lesolexilta ja täytyy sanoa että vaikka kääntää tilaukset Ranskaksi tilaukset toimivat hitaasti ja kun tilaat niin aika harvoin saat tietoa menikö tilaus perille. Jos teet useamman tilauksen esim 1 tilaus kuukaudessa kolme kertaa ja käsket yhdistää tilaukset niin menee kuukausia 2-4 ennen kuin Marc Descamp ottaa yhteyttä paketista. Mulla oli 5 tilausta jonossa ja odotin 3 kuukautta viimeisestä ja lopuksi peruutin kaikki, yhteis arvo n.250 e. Nyt  olen löytänyt muita toimittajia Ranskasta ja heilläkin on aika paljon valikoimaa ja tilannut jo parikertaa ja toimii niinkuin pitää eikä' hinnoisakaan ole merkittäviä eroja  !! >:(

Marraskuu 05, 2016, 13:25:00 ip
Vastaus #8

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tere!

Tunnistatteko tätä Gurtneria? Onko Mobyletteen?

Menee 25mm putkeen-kurkku ehkä n. 12mm halkaisijaltaan.

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 05, 2016, 14:34:53 ip
Vastaus #9

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä kai se jos se Gurtneri on mutta kummastuttaa tuo ilmanpuhdistimen  malli,   voi olla Mobyletteen mutta mihin niistä  kun niitä on monia kymmeniä eri malleja

Marraskuu 23, 2016, 08:07:53 ap
Vastaus #10

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
www.lesolex.com
Moppe on hauska.
Terve Matti! Minulla ei ole enää kuin yksi moppe ja sekin Espanjan mallia eli Cady. Mutta löytyy tallista nyt vähintään yhtä hauska ranskatar eli Peugeot 101

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 23, 2016, 11:03:57 ap
Vastaus #11

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve . On mukava nähdä ett muillakin on ranskattaria. Tuo Hannun  101 on aika mielenkiintoinen  malli,, siinä on 104.n tankki ja loput melkein identtistä 103 mallia paitsi taka iskarien kallistuskulma. Itse kokoilen tällä hetkellä 103 mallia , kun kesällä maalailin kaikki vanhat pinnat uudelleen ja ajattelin kaiken kukkuraksi pistää siihen vielä  variaattorin !!

Marraskuu 23, 2016, 11:35:20 ap
Vastaus #12

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin noin kolme kuukautta sitten vähän osapuutteellisen Velo solexin ja täytyy sanoa että kylläpä siinä silmät aukeni kun rupesi tutkimaan enemmän sen toimintatapaa.   Ensinnäkin kaasutin ,ilman kohokuppia ja kohoa   (eräänlainen polttoaineen epäsuora ruisku imukanavaan )pumpun kera  ja sitten ihmettelin  eturatas jarrua jolla on myös kaasunkanssa  tekemistä.  Siis kun käytät etujarrua niin väännettävästä kaasukahvasta voit valita asennon että kun jarrutat niin moottori myös laskee kierroksiaan jarrurtuksen ajaksi ja kun löysäät jarrukavasta  kierrokset nousee uudelleen. Yksi hyväpuoli vielä että jos loppuu bensiini kesken matkan niin se on sitten kevyt polkea kuin polkupyörä. Sitähän nämä muut mopot eivät ole ollenkaan , ei edes   Jawa , Mobylette tai Piaggio  Ciao.       Tämä on kyllä yhdenlainen vertailukohde kuin  Citroen 2 CV muiden autojen joukossa ,  aikamoista kehitystä jo vuodesta 1946 , myyty n.  8000000  kpl .

Marraskuu 23, 2016, 12:54:37 ip
Vastaus #13

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Terve . On mukava nähdä ett muillakin on ranskattaria. Tuo Hannun  101 on aika mielenkiintoinen  malli,, siinä on 104.n tankki ja loput melkein identtistä 103 mallia paitsi taka iskarien kallistuskulma. Itse kokoilen tällä hetkellä 103 mallia , kun kesällä maalailin kaikki vanhat pinnat uudelleen ja ajattelin kaiken kukkuraksi pistää siihen vielä  variaattorin !!
Onko noista pösön mopoista netissä hyviä sivuja joista verrata eri malleja? En ole vielä itse kerinny asiaan perehtymään kun olen omistanu tuon mopon vasta muutaman päivän.

Marraskuu 23, 2016, 13:57:29 ip
Vastaus #14

Mikko Kortelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Moro,miulla löytyisi aika hyvä kuntoinen Mobyleten sylinteri+muuta osaa mut vähä huonossa hapessa yks loksu toinen aika hyvä viel on ja runko,takavanne yms osaa löytys täs viel linkki mist löytyy 50e myyn koko Mobylette systeemin vaikka samassa näkyy Zyndapp laitoin si samaan ilmoitukseen Moppen sekä Zynarin myyntiin jos kiinnostaa Mobyleten osat ni soittele kyseiseen puh nro

https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Mopon_runkoja_32104460.htm?ma=1
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi