Kirjoittaja Aihe: Savolaesille oma ennuste  (Luettu 10752 kertaa)

Tammikuu 25, 2013, 09:44:11 ap
Vastaus #15

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Saes ne muuttii kirjutella alakuperräesen seotukuntasa tyylillä, kuivoo kun on tuo kankee "virastokieli" lukkee. ::)

Marijan juttuja on ihan mukava luveskella, ihan ihhailla pittää mitenkä värikkäästi se (Hän! toim. huom.) nuita tekstijään tänne aena lateloo. :P
-pena-

Tammikuu 25, 2013, 09:59:36 ap
Vastaus #16

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Saattapi se olla vorekan uus takttiikka tuo savon kieli. Toisinnaan on semmosia sääsidonnaisia hommia ja pittää seurata satteen tulua vorekan tutkasta. Se helekkarin ennustehhan muuttuu joka tunnille uusiks. Meterolookin puhheessa on enämpi p@skk@@, ku Tyrnävän akan pierussa.

Vaan nyt ku Eskelis Pena alako kirijottaan oikkein kunnolla savoksi, niin musta tunnusttaa siltä, että lukunoppeus hijastu ainaki puolleen. ::)
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 25, 2013, 10:08:50 ap
Vastaus #17

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Vaan nyt ku Eskelis Pena alako kirijottaan oikkein kunnolla savoksi, niin musta tunnusttaa siltä, että lukunoppeus hijastu ainaki puolleen. ::)
Haetannooko tuo kettään. ::)
Ne semmoset jotka eivät kerkii tae muuten vuan haluva nuihin minun kirjotuksiin syventyvä, nii loekatkoon suosijolla niijen ylite. :P
-pena-

Tammikuu 25, 2013, 12:20:44 ip
Vastaus #18

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
-pena-

Tammikuu 26, 2013, 10:38:14 ap
Vastaus #19

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Seinäjoen tuttavien puhe se on mukavaa kuunneltavaa, sitä kuuntelee mielikseen kuin soittoa. Mihinä kuhuna vitusa mun rario on.

En mä tiedä osaisiks mä kirjottaa sillee tiätsä niin ku eteläsuomes puhutaa. Ainaski jos mä yrittäsin sitä niiku tiätsä puhuu, mä luulen et se vois sit vasta tosi niiku karseeta kuulla.ainasti heti kaikki tajuis et hei, toi tyyppi on jostain böndeltä hei. Asuin mä joskus yhdeksänkyt luvul vähän aikaa helsingissä, hermannin kaupunginosassa, mut emmä oppinusilleen oikeeta intonaatiota. Seonniiku silleen toosi vaikee venyttää sanoja oikeessa paikassa oikeella tavalla. mut osaan mä kirjottaa oikeella  tavalla jättää isot kirjaimet pois oikeessa paikassa :P

Missäs päin Hermannia Napamopokelkkamies asusteli, miekin nimittäin asustelin -90 luvun alkupuolella siellä? Vellamonkatu 12 oli osoite,
siinä sörkän vankilan huoltoportin kohdalla. Töissä olin K-kauppa Wiikingissä siinä Etolan talossa Päijänteentiellä.
Sutsukin gixerillä tuli ajeltu siihen aikaan.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Tammikuu 26, 2013, 10:42:37 ap
Vastaus #20

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Vellamonkadulla asuin, numeroa en muista mutta muurin vieressä kuitenkin. Uudehko kerrostalo jossa asui paljon vartijoita. Ikkunasta näkyi jonkun irakilaisen, Alin, pitämä keskiolutbaari.

Tuolla, vankilan muuri on siinä heti talon takana. Kait se oli Vellamonkatu 5. Vähän on Helsinkiin sen jälkeen asiaa ollut.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2013, 11:06:52 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Tammikuu 27, 2013, 08:45:07 ap
Vastaus #21

Antti Jokinen

• Vieras
Lainaus käyttäjältä: Pentti Eskelinen
Marijan juttuja on ihan mukava luveskella, ihan ihhailla pittää mitenkä värikkäästi se (Hän! toim. huom.) nuita tekstijään tänne aena lateloo. :P

Taitaa Pena olla vähän...

Tammikuu 27, 2013, 11:58:22 ap
Vastaus #22

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Sitä on tulluna asuttua Iisalamessa 11-12 vuotiaana pari-kolme vuotta ja sittemmin Varkauvvessa aikuisiällä pari vuotta. Ylä- ja Etelä-Savon murteiden välillä on huomattava ero, ja Kuopiossa puhutaan taas vähän eri lailla. Helssinkissä olen käynyt ehkä 6 kertaa joten sieltä tuskin on tullut vaikutteita imuroitua. Savolainen d-äänne t-vivahteineen on kyllä vähintään yhtä vaikea kirjoittaa kuin tamperelainen ällää sisältävä r-äänne tai ällä jossa on j:tä mukana.

Valitettavasti tämä kiertolaiselämä on hävittänyt minulta sen alkuperäisen kyröläisen puheenparren ja -nuotin, sitä on sitten tällainen sekavien juttelija :-\

Mutta ei savon murre kyllä erityisen soljuvaa ole minun korvaan koskaan ollut ;)

Ohessa linkki Tampereenkielisille uutisille.

Hönttä ja Toippari Kunkkariuutiset

Tammikuu 27, 2013, 19:56:30 ip
Vastaus #23

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lainaus käyttäjältä: Pentti Eskelinen

Taitaa Pena olla vähän...

Jos luulet Antti että vähän, niin siinä oot kyllä aika pahasti hako(köngäs)teillä!   ::)

Jo nimi Maria on semmonen mistä oun aena tykänny, olihan mummoni nimi Maria, äetini Nanna Maria ja Rouvanikkii on Kaija Maria, suatikka sitten Marian tyylistä ilimasta ihteesä ihan iliman turhia kursaeluja ja hienosteluja.  :P

-pena-