Tupakkalakko on ihan helppo, itsekin olen tehnyt niitä vaikka kuinka monta. Pari kolme ensimmäistä päivää on rankkoja, mutta sitten alkaa helpottaa, vaikka ei se pois mielestä mene vielä piankaan. Vaikein kohta on minulla ollut siinä kahden viikon paikkeilla, kun tuntuu, että nythän tämä on jo voitettu kanta ja voisi vaikka vetäistä yhden ihan vaan kokeillakseen, kuinka pahalta se maistuu... ja siinä sitä sitten ollaan taas.
Aloitin jotain 16-vuotiaana ja nyt olen ollut kymmenkunta vuotta ilman. Monta vuotta sallin itselleni pikku vapauksia, ostin askin juhannukseksi ja uudeksivuodeksi. Mutta en ole viitsinyt enää vuosiin sitäkään tehdä, kun se maistuu pahalle ja siitä tulee paha olo. Muistelen yllä kaiholla kyllä niitä hyviä viboja, mitä tupakka parhaimmillaan antoi, mutta ymmärrän, että niitä ei ole enää saatavissa, ei tupakastakaan. Kaikella on aikansa.
Liikuntaa suosittelen, jos vaan yhtään on vetoa siihen suuntaan. Kun tupakantuskissaan tempaisee oikein kunnon lenkin niin että veri maistuu suussa ja keuhkot huutavat happea, niin voi sen jälkeen kysyä itseltään, että tekisikö nyt mieli vetäistä savut. Ei ole yleensä tehnyt.