Kirjoittaja Aihe: Tupakka miehiä/naisia  (Luettu 49777 kertaa)

Heinäkuu 11, 2013, 17:39:20 ip
Vastaus #105

Harri Kauranen

• Vieras
Juuri meni viikko-pari sitten yksi tuttu mananmajoille ja oli kova tupakkamies.Ei tahtonu pari askia päiväksi riittää.Kuolin syy oli kuulemma keuhkojen ahtauma.No olihan sillä tosin ikääkin karvan yli seitsemänkymmentä.Mutta kyllä se tupakointi oli niihin keuhkoihin ilman muuta vaikuttanut.

Heinäkuu 11, 2013, 18:55:07 ip
Vastaus #106

Erkki Korpela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tupakkalakko on ihan helppo, itsekin olen tehnyt niitä vaikka kuinka monta. Pari kolme ensimmäistä päivää on rankkoja, mutta sitten alkaa helpottaa, vaikka ei se pois mielestä mene vielä piankaan. Vaikein kohta on minulla ollut siinä kahden viikon paikkeilla, kun tuntuu, että nythän tämä on jo voitettu kanta ja voisi vaikka vetäistä yhden ihan vaan kokeillakseen, kuinka pahalta se maistuu... ja siinä sitä sitten ollaan taas.

Aloitin jotain 16-vuotiaana ja nyt olen ollut kymmenkunta vuotta ilman. Monta vuotta sallin itselleni pikku vapauksia, ostin askin juhannukseksi ja uudeksivuodeksi. Mutta en ole viitsinyt enää vuosiin sitäkään tehdä, kun se maistuu pahalle ja siitä tulee paha olo. Muistelen yllä kaiholla kyllä niitä hyviä viboja, mitä tupakka parhaimmillaan antoi, mutta ymmärrän, että niitä ei ole enää saatavissa, ei tupakastakaan. Kaikella on aikansa.

Liikuntaa suosittelen, jos vaan yhtään on vetoa siihen suuntaan. Kun tupakantuskissaan tempaisee oikein kunnon lenkin niin että veri maistuu suussa ja keuhkot huutavat happea, niin voi sen jälkeen kysyä itseltään, että tekisikö nyt mieli vetäistä savut. Ei ole yleensä tehnyt.

Heinäkuu 11, 2013, 21:45:34 ip
Vastaus #107

Kari Vähäkainu

• Vieras
Juuri meni viikko-pari sitten yksi tuttu mananmajoille ja oli kova tupakkamies.Ei tahtonu pari askia päiväksi riittää.Kuolin syy oli kuulemma keuhkojen ahtauma.No olihan sillä tosin ikääkin karvan yli seitsemänkymmentä.Mutta kyllä se tupakointi oli niihin keuhkoihin ilman muuta vaikuttanut.

Minulla todettiin keuhkoahtauma, se olikin syy miksi lopetin tupakanpolton. Olis vaan pitäny lopettaa aiemmin mutta minkäs teet kun on herkkä jäämään koukkuun.

Sydänlaajentuma, keuhkoahtauma, diabetes, B12-vitamiinin paha vaje. Ei ihme jos ei miehessä ole virtaa. Parisensataa metriä pääsen kävelemään jos hitaasti etenen, sitten iskee rintaan ahdistus ja kädet menee turraksi. Periksi en perkele vie anna, vielä minä fillaroin ja käyn lenkillä. Olen ennenkin käynyt kuoleman porteilla ja sieltä palannut kun minua ei huolittu sinne ;D

Heinäkuu 11, 2013, 23:09:24 ip
Vastaus #108

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Kuinkahan moni tupakoimaton kuolee keuhkosyöpään? (siis prosentuaalisesti)

Ihan tähän en heti löytänyt vastausta. Tupakointi lisää keuhkosyövän riskin n. 12 kertaiseksi. Suomessa todetaan runsaat 2000 keuhkosyöpää vuodessa, joista n. 90% tupakoitsijoilla.

asiaa.
seuraavaksi; kellä aikaa selvittää (kuukle) kuinka monta (kaikkia eri) syöpämuotoja todetaan maassamme vuosittain? Voisko siitä sitten määritellä se virallinen 1800 röökiläisen kerroin?
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Heinäkuu 12, 2013, 00:49:07 ap
Vastaus #109

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kaikki tupakoivat kuolevat, mutta kaikki maitoa juoneet kuolevat myös.

Heinäkuu 12, 2013, 02:54:39 ap
Vastaus #110

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Kaikki tupakoivat kuolevat, mutta kaikki maitoa juoneet kuolevat myös.

100% varma tieto  8)
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Heinäkuu 12, 2013, 05:52:03 ap
Vastaus #111

Antti Jokinen

• Vieras

Heinäkuu 12, 2013, 13:35:46 ip
Vastaus #112

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Heinäkuu 16, 2013, 11:29:46 ap
Vastaus #113

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens Körmyt

Nyt on tasan viikko kulunut kun poltin tupakan. Ei tämä nyt ihan mahdotonta ja kamalaa ole vaikka mieli tekeekin tupakkaa. Viikonlopulla kävi pari kertaa hassusti kun olin lähdössä tupakalle mutta muistin sitten siinä samalla että enhän minä poltakkaan ja eihän minulla ole tupakkaakaan. Syvällä tuo ajatus tuntuu olevan. Yhtenä yönä hikoilutti aika kovasti ja kun lämpötila oli nukkumiseen muutoin ihan sopiva niin en keksinyt muuta syytä lämpöjen nousuun ja huonoon uneen kuin tämän lopettamisen.

Viikko tupakatta on erittäin lyhyt aika ja edellisen kerran kun kokeilin lopettamista aloin kahden viikon päästä uudelleen polttamaan. Lääkäri sanoi, että kun puolivuotta saa menemään niin alkaa olla jo varmemmalla pohjalla.

Olin viimeviikolla Peiposjärven nostaligia illassa Pukilla. Pukki ohjattiin järjestäjien puolesta tupakkapaikan viereen parkkiin. Siinä sitten katselin ja haistelin toisten polttamista mutta kumma kyllä ei tehnyt yhtään mieli poltella.

Tsemppiä kaikille muillekin jotka yrittävät päästä polttamisesta eroon ja voimia niille jotka jo ovat pääseet irti tupakasta. Niin mukavaa kuin se polttaminen onkin, on se aivan turhaa.

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Heinäkuu 16, 2013, 12:26:15 ip
Vastaus #114

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Heleppoo kun heinänteko.  ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Heinäkuu 16, 2013, 13:03:40 ip
Vastaus #115

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Miksi muuten ennen tupakan nimissä suosittiin joitakii ammattiryhmiä?

Ei ole tullu mulle aenakkaa millonkaa vastaan "Rakennusmies", "Veturimies" tae "Ulosottomies" nimisijä tupakkiaskeja, suatikka sitten vaekkapa "Pääjohtaja" tae "Passipoliisi" merkkisijä. ::)

-pena-

Heinäkuu 16, 2013, 14:08:09 ip
Vastaus #116

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Niin, eikä ole myöskään paljon eläin-merkkisiä tupakoita paitsi Cameli ! ???
Kiva ois poltella vaikka "Jänis" tai "Hirvi" savukkeita.
En ole kyllä näitäkään poltellut!

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2013, 14:10:49 ip kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Heinäkuu 16, 2013, 15:42:46 ip
Vastaus #117

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä on parvekkeella vieraita varten tuhkin ja kyllä mä meen mukaan "tupakille", eikä yhtäkään retkahdusta ole tullut. Nyt pitäis päästä tosta nikotiini purkasta eroon, ostan tutin ja katon kehtaanko mennä ulos.