Kirjoittaja Aihe: Bemukuskit taas...  (Luettu 16240 kertaa)

Tammikuu 03, 2013, 13:52:09 ip
Vastaus #15

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tuo 7 vuotta jos olisi aenut piäsyvuatimus, niin olisin ollu oleilemassa jo yli kakskymmentä vuotta yläkerrassa.
Ekana oli Ransiitti, sitten Eskortti, seuraavaksi Taunus ja viimeks Sierra, siis niitä henkilökohtasessa ajussa olleita Voorteja.
Lisänä vielä vierailla ajetut ja läpikulukeneet, joten väitän että se seittämän vuotta on pelekkää kaupuntilekentaa.  ::)

Ei se lienee tarkotus ole jotta heti sinne harpunsoittoon kun 7 vuotta on tullut täyteen ! Mutta sillä paljolla voortinajolla saattaa tienata loppupeleissä paremman homman... Sää voit pena tuon pitkän ja mutkasen voortihistorias perusteella päästä jonkinlaiseksi piällysmieheksi tai jopa sinne muslimien osastolle missä 100 neitsyttä vonkaa sulta koko ajan herkeämättä... :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 03, 2013, 14:23:07 ip
Vastaus #16

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nyt jo alako mielenkiinto herätä,
mutta onkoon siellä Heavenly Ford Motor Co Teamilla paikoitusaluepiällikön vakanssia vappaana? ::)

Neitsyeistä en oikein piittaa, ne harvat jotka olen nähny (etempätä) nii ovat olleet vuan semmosia tyhjän kikattelijoita. :-X
-pena-

Tammikuu 03, 2013, 18:14:14 ip
Vastaus #17

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Neitsyeistä en oikein piittaa, ne harvat jotka olen nähny (etempätä) nii ovat olleet vuan semmosia tyhjän kikattelijoita. :-X

Ei heitä muuten enää neitsyeiksi sanottaisikaan  ::) jos olisit lähempää tuttavuutta tehnyt  :D
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Tammikuu 03, 2013, 18:24:32 ip
Vastaus #18

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Uskon asioista ja taivvaasseen pääsemisestä tuli mieleen, kun Vilén ja Reinikainen oli kalareissulla ja antoivat samalla kirkkoherralle ja hänen mopedilleen kyydin kylille.

Kirkoherra siinä sitten kysyi konstaapeli Reinikaiselta. Onkos Reinikainen miettinyt noita tuonpuoleisia asioita? Kun Reinikaista ei ole kirkossakaan näkynyt.

No mää tuota... Mun uskontoni on sellanen, että naps vaan ja valot pois, vastasi Reinikainen vähän kierrellen.

Kirkkoherra tähän jatkoi. No, entäpä jos ne valot jääkin päälle?

:o ???
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 03, 2013, 19:36:24 ip
Vastaus #19

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on papin entinen Foorti.

Taivaansininen.

Myytävänä tilsaluu.
Kommentteja uuninpankolta.

Tammikuu 03, 2013, 20:00:30 ip
Vastaus #20

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Vai taivaansininen voorti.

Tätin mies aina sannoo, että vanahojen automiesten mukkaan on vaan kahen värisiä autoja.

Taivaansinisiä ja helevetinpunasia.

Oikiastaan mullakin on ollu toinen noista. Helevetinpunanen Lada. Vai oisko tuo ollu atteen sävyttämä...
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 03, 2013, 20:10:39 ip
Vastaus #21

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kenelläkäs se jeesuksen vanha Taunus oli?

Tammikuu 03, 2013, 20:46:24 ip
Vastaus #22

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Taivaan portilla Pyhän Pietarin juttusille oottelivat Bemukuski ja Ladakuski.
Arvatkaa kumpi pääsi taivaaseen?
Väli-mallin mies.

Tammikuu 03, 2013, 21:13:55 ip
Vastaus #23

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Näyttäisi Ladakuski kerkeevän portille ensiksi, kai ne samassa järjestyksessä otetaan taivaaseenkii.  :P

VAZ 2108 rotor VS BMW M
-pena-

Tammikuu 05, 2013, 23:20:45 ip
Vastaus #24

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961

Noh. Tarina kertoo P.P:n lausahtaneen: sinä Ladakuski olet kokenut helvetin jo maan päällä,
joten tervetuloa! ;)
Väli-mallin mies.

Tammikuu 06, 2013, 00:07:34 ap
Vastaus #25

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä muutaman vuoden bemukuskina olleena voin sanoa että todella ihana ajaa sitä autoa mutt aika ajan kanssa aina oli jotain vikoja  siinä ja kun oon kysynyt muilta saman merkin kuskeilta mitä mieltä niin sitä samaa  mieltä on ollu nekin,,,no onhan nä oltu  käyttettynä  ostettua ja toista sataa tuhatta ajettuja toki mutta silti jos vertaa vaikkapa vanhaa toiotaa bemuun  on kuin yö ja päivä kestävyydessä ,,,näin on marjat ! Ps. Mä luulen että vanhan bmw omistaja on joskus tullu mieleen  olevan helvetin auton tekemisessä  kun aina on jossain jotain korjattavaa ;D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2013, 10:25:59 ap kirjoittanut lasse roholm »

Tammikuu 06, 2013, 00:36:19 ap
Vastaus #26

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tämmöstä muanpiällistä helevettiä ei laatikkolatakuskin tarte ikinä kokkee, ja tämä tarina on tosi.  :-X

Olipa kerran yhellä pariskunnalla BMW 520 sedan.
Niistä se ukkopuolinen oli tulossa vieraasta kaupungista, liikenne oli hiljaista ja keli oli hyvä, minkä nyt vähä räntää vihmo ja iltakii pimeni.
Kaikki suju niinkun tanssi, steereoista tuli liljankukkaa, ja ajo maistui. Ja Bemarihan on tunnetusti lämmin auto niinkuin Ladakii, niillä on mukava ajella ihan paitahihasillaan.

Vaan muutamaa kymmentä kilometriä ennen Kuopiota Bemu alakoi nikottelemaan, varmaankin jääti polttoainepuolta. No, toveri muisti että takapoksissa on puteli jäänestoo, kurvasi levähdysalueelle, jätti auton käyntiin ja hyppäsi autosta lurrauttammaan ainetta vähä penssiinin sekkaan.
Kuis ollakkaan, kun ukko läväytti takaluukun kiinni niin keskuslukitus runttasi ovet lukkoon, ja ukko jäi seisomaan räntäsatteeseen paitasilleen.
Kännykkäkkii ukolla oli, vaan se oli palttoon taskussa siellä lukitussa autossa.

Aikansa ohikulukijoille huijottuaan joku laupias samarialainen pyssäytti ja lainasi puhelinta jotta ukko voi soittaa rouvalleen ja pyytää tätä tuomaan vara-avvaimet.

Sitä en muistanu kysyvä että oottiko se ukko rouvansa ja avvainten saapumista siellä levikkeellä ulukona räntäsatteessa, vai jäikö se samarialainen kaveriksi venttaamaan. ::)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2013, 00:38:04 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Tammikuu 06, 2013, 11:57:04 ap
Vastaus #27

Markku Hakola

• Vieras
Palailin taasen viimeyönä hiukka pitemmältä autoilureissusta ja kyllä tienpäällä näki taasen sen, että tietyt automerkit vaikuttaa jotensa kummalla tavalla kuskien toimintaan ja nämä merkit vaan sattuu olemaan noita yleisesti parjattuja.
Tuo näyttää olevan asia, mille ei mitään voi, kun ei noita tiettyjä automerkkejä voi kieltää maahantuomasta.

Aatteli tuossa ajellessa, että täytyypi laittaa autoon videokamera, millä kuvailla tuota liikennettä ja laittaa vaikka juutuupiin näytille.
Ois monta "hyvää" pätkää saanu tallennettua, jos ois kamera olli.

Yks mihin taasen kiinnitin huomiota, niin oli nämä itärajan takaa tulleet ei suomalaiset kuskit.
Ei minkäänlaista liikennekäyttäytymistä ja sääntöjen noudattamista.
Noille pitäis laittaa rajappa piirturit ja vehkeet autoon, mikä edes rekisteröis nopeustiedo tms ja rajalla poismennessä
tuo systeemi otettas pois ja tsekattais ja mahd sakko siinä paikassa ennen maastapoistumista.
Ei siinä mitään jos itärajan takana kaahaavat ja koheltavat, miten sattuu, kunhan täällä ei vaarantais ajotavallaan alkuperäisväestön turvallisuutta.

Niin, miten saa tietoon ajoneuvon mittarivirheen.
Itse olen tehny mm niin, että sopivassa paikassa kun oon polliisiin huomanu,
niin oon menny kysäseen, että josko onnistuis, että kattositte tutkalla, mikä on ajonopeuteni,
jotta tiedän jatkossa ottaa ko asian huomioon.
Muutama partio on sanonu, ettei käy, mutta use ammin tuo on polliisille sopinut ja joittenkin mielestä ollu hyvä juttu.
Tuon vielä teettäny useammanki kerran, niin saanu sellasen varmuuden asiaan ja kun tuo pitää paikkansa niin navigaattoreiden, kuin
nopeusnäyttötaulujen kanssa, niin ei tarvi arvailla.
Lisäks oon päässy tsekkaamaan nopeudet oikeella testilaitteistolla, mutta se on asia sitten erikseen.

Ei polliisia tarvi pelätä, ei se pure, ainakaan kovin usein.

Tammikuu 06, 2013, 12:01:10 ip
Vastaus #28

Harri Kauranen

• Vieras
Eiks nimenomaan itärajan tulleet kuskit aja ain rajoitusten mukaan ja muutonkin lain puitteissa.Meinaavat sakon vaikuttavan seuraavan viisumin saantiin.

Tammikuu 06, 2013, 12:09:17 ip
Vastaus #29

Markku Hakola

• Vieras
Eiks nimenomaan itärajan tulleet kuskit aja ain rajoitusten mukaan ja muutonkin lain puitteissa.Meinaavat sakon vaikuttavan seuraavan viisumin saantiin.

Eipä ainakaan ny tolla viimeöiseltä paluureissulta saadun kokemuksen mukaan.
Loppuviikosta lähin reissuun ja tosiaan viimeyönä palasin ja kokolailla villiä oli noittten ajo.
Eiköhän toi viisuminsaannin vaikeutuminen ole vähän niin ja näin jne.. Tahtoo tuolla vaan puheet ja teot poikkeavan toisistaan, noh, niinhän täälläkin.