Palailin taasen viimeyönä hiukka pitemmältä autoilureissusta ja kyllä tienpäällä näki taasen sen, että tietyt automerkit vaikuttaa jotensa kummalla tavalla kuskien toimintaan ja nämä merkit vaan sattuu olemaan noita yleisesti parjattuja.
Tuo näyttää olevan asia, mille ei mitään voi, kun ei noita tiettyjä automerkkejä voi kieltää maahantuomasta.
Aatteli tuossa ajellessa, että täytyypi laittaa autoon videokamera, millä kuvailla tuota liikennettä ja laittaa vaikka juutuupiin näytille.
Ois monta "hyvää" pätkää saanu tallennettua, jos ois kamera olli.
Yks mihin taasen kiinnitin huomiota, niin oli nämä itärajan takaa tulleet ei suomalaiset kuskit.
Ei minkäänlaista liikennekäyttäytymistä ja sääntöjen noudattamista.
Noille pitäis laittaa rajappa piirturit ja vehkeet autoon, mikä edes rekisteröis nopeustiedo tms ja rajalla poismennessä
tuo systeemi otettas pois ja tsekattais ja mahd sakko siinä paikassa ennen maastapoistumista.
Ei siinä mitään jos itärajan takana kaahaavat ja koheltavat, miten sattuu, kunhan täällä ei vaarantais ajotavallaan alkuperäisväestön turvallisuutta.
Niin, miten saa tietoon ajoneuvon mittarivirheen.
Itse olen tehny mm niin, että sopivassa paikassa kun oon polliisiin huomanu,
niin oon menny kysäseen, että josko onnistuis, että kattositte tutkalla, mikä on ajonopeuteni,
jotta tiedän jatkossa ottaa ko asian huomioon.
Muutama partio on sanonu, ettei käy, mutta use ammin tuo on polliisille sopinut ja joittenkin mielestä ollu hyvä juttu.
Tuon vielä teettäny useammanki kerran, niin saanu sellasen varmuuden asiaan ja kun tuo pitää paikkansa niin navigaattoreiden, kuin
nopeusnäyttötaulujen kanssa, niin ei tarvi arvailla.
Lisäks oon päässy tsekkaamaan nopeudet oikeella testilaitteistolla, mutta se on asia sitten erikseen.
Ei polliisia tarvi pelätä, ei se pure, ainakaan kovin usein.