Kirjoittaja Aihe: Pikku sakko paikallaan?  (Luettu 30130 kertaa)

Tammikuu 03, 2013, 06:57:54 ap
Vastaus #30

Markku Hakola

• Vieras
Ainakin jossain vaiheessa meni niin, että tolpan mittaamasta vähennettiin 3km/h ja siitä saatiin nopeus, mikä mm huomautukseen tai sakkoon merkittiin nopeudeksi. Elikkä jos huomautuksessa on maininta 85km/h 80km/h rajoitusaluella, niin todellinen mitattu nopeus on ollut 88km/h.
Tuo 3km/h vähennys tehdään "mittausvirheiden eliminoimiseksi".
Lieneekö nykyään näin, mutta jossainvaiheessa ainakin oli.

Tammikuu 03, 2013, 07:14:28 ap
Vastaus #31

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Onkos se niin että mittarivirhe, jos se ei sovi tuohon viralliseen virhemarginaaliin, on kuljettajan vastuulla?
Mistä sen todellisen noppeuven tietää jos ei ole käytettävissä navikaattoria, geeäsämmäpuhelinta ja lähimpään kunnossaolevaan noppeusnäyttöönkin on vaikkapa 630 km. ::)

Mullakii Sierrassa mittari näytti satasta kun tienvarsinäytön mittaama lukema oli 120.
Tosin osasin sitä jo vähä eppäillääkkii kun satasen rajoituksella piäsin lähes kaikista ohite, vaikka ite ajoin rajoituksen mukkaan. :-\
-pena-

Tammikuu 03, 2013, 08:56:47 ap
Vastaus #32

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noh..

Jos semmoinen vahinko kävisi,että kärriäni jollekulle lainaisin ja salama
lävähtäisi,niin tuollaisen maksullisen lapun kyllä kiikuttaisin ko. kuskille kouraan ihan
henkilökohtaisesti-ja kattoisin päälle,että se lappu myös maksettaisiin.

Niin mukava en sentään ole,että kaverin sakotkin maksaisin.

t. Markku

Tammikuu 03, 2013, 09:13:50 ap
Vastaus #33

Eero-Pekka Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuvat on tarkkoja juu.

Ainakin takavuosina Juvalla joku konttoripolliisi väritteli kuvista isolla mustalla tussilla sen vieressä istujan mustaksi, notta ei urkita, onko se naapurin frouva. Sarjatyönä ja kiireellä. Niinpä sitten kävi semmonenkin, että kun joku meni katsomaan kuvaansa, niin perkuta, ajajana oli saksanpaimenkoira ???! Oli entinen postin auto, ratti oikeella...Tarina ei kerro kuka maksoi.

Tammikuu 03, 2013, 09:19:08 ap
Vastaus #34

Harri Kauranen

• Vieras
Takavuosina mulla oli mitsubishi ja siinä oli vähän tarttunnu turvetta etukilpeen (kiinni erikeeperillä).Tulin yöllä lahden poikki ja ainakin kolme väläystä,eikä muuton tullu mitään perään.

Tammikuu 03, 2013, 12:27:31 ip
Vastaus #35

Heikki Santavuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noh..

Jos semmoinen vahinko kävisi,että kärriäni jollekulle lainaisin ja salama
lävähtäisi,niin tuollaisen maksullisen lapun kyllä kiikuttaisin ko. kuskille kouraan ihan
henkilökohtaisesti-ja kattoisin päälle,että se lappu myös maksettaisiin.

Niin mukava en sentään ole,että kaverin sakotkin maksaisin.

t. Markku

Tietysti, mutta myös poliisin pitää saada tieto oikeasta kuskista. Muuten sakko jää tietokantaan sun piikkiin.
Hessu

Tammikuu 03, 2013, 12:37:25 ip
Vastaus #36

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jeop!

Tästä seuraa sitten semmoinen johtopäätös:

* älä lainaa/vuokraa autoasi kellekään
* älä väläyttele valvontakameran salamoita

t. Markku

Tammikuu 03, 2013, 12:49:31 ip
Vastaus #37

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
-pena-

Tammikuu 03, 2013, 12:53:20 ip
Vastaus #38

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä niille sattu nyt epäkuntoiset laitteet.

Tammikuu 03, 2013, 13:32:55 ip
Vastaus #39

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Tai jos ne oli selvemmän näköisiä,eikä testattu useammalla pillillä?

Mie kun laskin silloin vuosituhannen alussa pellolle Vappuna
sotapyörällä,niin polliisi haetutti kolleegallaan Saabista toisen
mittarin kun ei ensimmäiseen tullut lukemia.Eikä tullut
valitettavasti siihen toiseenkaan instrumenttiin.

Kyllä sitä poliisia silminnähden keljutti.

t. Markku

Tammikuu 04, 2013, 19:24:49 ip
Vastaus #40

seppo nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ENMc
Tolpan vierestä aihetta sivuten..Tolpat - aina liikenteessä[/url]

Joskus poikasena oli tapana laulella: -Muista aina, liikenteessä,Hannu Karpo pyörii eessä.

Olisiko se sittenkin ollut Enska eikä Karpo  ::)
Entiset Nuoret Mc

Tammikuu 04, 2013, 20:23:35 ip
Vastaus #41

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Kyllä se Karpo vaan oli.   se ei oikeen vaan rimmaa jos se Enska pyörii eessä..
Enska ja Hanski

Eikä oo oikeen jos sakotetaan ja autossa on CD-Soitin. ;)

Väli-mallin mies.

Tammikuu 06, 2013, 12:11:18 ip
Vastaus #42

Markku Hakola

• Vieras
Onkos se niin että mittarivirhe, jos se ei sovi tuohon viralliseen virhemarginaaliin, on kuljettajan vastuulla?
Mistä sen todellisen noppeuven tietää jos ei ole käytettävissä navikaattoria, geeäsämmäpuhelinta ja lähimpään kunnossaolevaan noppeusnäyttöönkin on vaikkapa 630 km. ::)

Mullakii Sierrassa mittari näytti satasta kun tienvarsinäytön mittaama lukema oli 120.
Tosin osasin sitä jo vähä eppäillääkkii kun satasen rajoituksella piäsin lähes kaikista ohite, vaikka ite ajoin rajoituksen mukkaan. :-\

Niin, miten saa tietoon ajoneuvon mittarivirheen.
Itse olen tehny mm niin, että sopivassa paikassa kun oon polliisiin huomanu,
niin oon menny kysäseen, että josko onnistuis, että kattositte tutkalla, mikä on ajonopeuteni,
jotta tiedän jatkossa ottaa ko asian huomioon.
Muutama partio on sanonu, ettei käy, mutta use ammin tuo on polliisille sopinut ja joittenkin mielestä ollu hyvä juttu.
Tuon vielä teettäny useammanki kerran, niin saanu sellasen varmuuden asiaan ja kun tuo pitää paikkansa niin navigaattoreiden, kuin
nopeusnäyttötaulujen kanssa, niin ei tarvi arvailla.
Lisäks oon päässy tsekkaamaan nopeudet oikeella testilaitteistolla, mutta se on asia sitten erikseen.

Ei polliisia tarvi pelätä, ei se pure, ainakaan kovin usein.

Tammikuu 06, 2013, 13:44:23 ip
Vastaus #43

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Ratijosta kuultua. Muuan mies oli vokotellut työkaveriaan, naista, mukaansa mökille rattoisaan illanviettoon. Nainen oli kietänyt aluksi moneen kertaan, sanonut että minulla on hyvä mies ja ihanat lapset.

Oli kuitenkin viimein suostunut, lainasi miehensä autoa ja valehteli lähtevänsä siskonsa luokse Poriin. Illasta ei sitten muodostunutkaan romanttista, osaksi varmaaan johtui siiitäkin kun mies teki tukevia paukkuja virun valkiasta ja ruuaksi oli einespitsaa.

Takaisin lähdettiin heti aamuvarhaisella, mies ajoi ja nainen istui itkuisena ja väsyneenä vieressä. Peltipoliisin salama pirulainen ikuisti matkalaiset, mies latasi kahdeksankympin aluella sataakahtakymppiä.

Vekkuli lienee ollut aviomiehen ilme kun hän kutsun saatuaan meni kuvaa tarkastelemaan poliilaitokselle. :-[
Napahulluna on hyvä olla.

Tammikuu 06, 2013, 14:50:48 ip
Vastaus #44

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Niin, miten saa tietoon ajoneuvon mittarivirheen.
Itse olen tehny mm niin, että sopivassa paikassa kun oon polliisiin huomanu,
niin oon menny kysäseen, että josko onnistuis, että kattositte tutkalla, mikä on ajonopeuteni,
jotta tiedän jatkossa ottaa ko asian huomioon.
Muutama partio on sanonu, ettei käy, mutta use ammin tuo on polliisille sopinut ja joittenkin mielestä ollu hyvä juttu.
Tuon vielä teettäny useammanki kerran, niin saanu sellasen varmuuden asiaan ja kun tuo pitää paikkansa niin navigaattoreiden, kuin
nopeusnäyttötaulujen kanssa, niin ei tarvi arvailla.
Lisäks oon päässy tsekkaamaan nopeudet oikeella testilaitteistolla, mutta se on asia sitten erikseen.

Ei polliisia tarvi pelätä, ei se pure, ainakaan kovin usein.

Ei nykyään tarvite tuohon enää poliisiakaan vaivata.
Kai jokamiehellä on navigaattori, edes kännykässä!
Sillä kun seurailee nopeuttaan, niin tietää justilleen nopeutensa nin talvi, kuin kesärenkaillakin.
Jotkut kuitenkiin ajaa varmanpäälle, n 5% alle rajoituksien.
Paitsi ohituskaistan kohdalla, siellä mennän sitten vastaavia ylinopeuksia.   >:(