Kirjoittaja Aihe: Pappa 1962H museokilpiin kysymyksiä  (Luettu 7253 kertaa)

Tammikuu 01, 2013, 22:10:25 ip
Luettu 7253 kertaa

Ville Puustinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Menee oma uudelleen maalaukseen, ei nyt kovin originelli joskin omaan silmään kävi
On 400€ navettalöytö, oma laittama,  kilvissä, kone laitettu huippukuntoon originaaliosin ja ollut mulla "postinhaku mopona". Ajoin viime kesänä 496km. Vähän muutakin siis kuin postinhakua.

Ajattelin entistää ja maalauttaa aivan oikein kuten kuuluu

Pari kysymystä osista jotka askarruttaa museokilpiin saannissa, muu onkin originellia:

Mittari ?
Maillard napa ja pyöritin sokalla, harmaa vaijeri mutta mitkä mittarit käy museointiin? Käykö VDO?

Bensahana?
Pitääkö olla sakkakupillinen 61 malli vai käykö kupiton voimakoneen versio ja kirkas kuppi letkuun?

Pakoputki?
Pitääkö putkessa olla fonikilpi vai meneekö museoon voimakoneen putkella ja alkukäyrällä?

Millainen sammutusnappi käy? Kahva käsittääkseni originelli mutta ei siinä paikkaa ole sammutusnapille/katkaisijalle vaan lienee erillinen, toisin kuin 1962 kuvissa ama ry sivuilla

Entä pultit?
Pitääkö kaikki olla originaalia merkittömät kyläsepän muotoilemat vai käykö ns kilopultit

Apu tarpeen
Kiitos jo etukäteen!

Tammikuu 01, 2013, 22:19:37 ip
Vastaus #1

Ville Puustinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Potilas

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 01, 2013, 23:48:34 ip
Vastaus #2

Jarmo.Peltola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa kysyä tarkastajalta jolle aikanaan viet mopon tarkastettavaksi
Aika isoja eroja eri tarkastajien välillä,tässäkin näyttää olevan tarvikejouset joita näkee museotarkastetuissa mopoissa kaikki eivät näitä hyväksy

Tammikuu 02, 2013, 01:12:02 ap
Vastaus #3

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nii toihan se orggis 62 kahva on katkaisimineen. 61 oli erillinen katkaisin, mutta silloin oli myös ns. luukkukahva.

VDO mittaria ei tietääkseni käytetty 62, vaan sitä Tunturi textillä olevaa Hurettia.
Mutta komppaan Jarmoa. Museotarkastajissa on eroja, ja olen nähnyt hyväksytyn aika erikoisilla mittareilla noita eri mopoja. Itse rakentajahan siitä kärsii, kun kaiken maailman jeesustelijat jälkeenpäin huomauttelee vääristä osista... Mieluummin sen pelossa tekee vehkeen kunnolla. :D
Itse en noita tarvikejousia hyväksy, koska ne alkuperäiset ei kuitenkaan mahdottomat ole löytää.

Tammikuu 02, 2013, 08:11:55 ap
Vastaus #4

Ville Puustinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nekin (jouset) löytyy, joskin hieman rumat. Siksi nämä olleet alla, kun muutenkin tuota sanomisen aihetta löytyy :)

Mutta sitten semmoinen että lieneekö museotarkastajia muita kuin ama ry sivuilla olevat? Olen yrittänyt täältäkin jo haulla etsiä mutta laihalla menestyksellä... Onko Kuopion seudulla muita jotka tekee näitä?

Tammikuu 02, 2013, 09:11:17 ap
Vastaus #5

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 02, 2013, 22:59:00 ip
Vastaus #6

Erkka Lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tunturisti
Minäkin olen tällä hetkellä entisöimässä 62H:ta. Jos tulee jotain kysyttävää pystyn mahdollisesti auttamaan. Yvllä ja sähköpostilla tavoittaa.

Mittari on tosiaan hopealla taululla ja tunturi tekstillä varustettu huret. Melko harvinaiseksi käynyt kapistus...  :(

Jos jollakulla on tuollainen kuvassa näkyvä kaasukahvan ja valokatkaisijan välinen holkki ylimääräisenä, voisin ostaa sen

Tammikuu 05, 2013, 21:08:12 ip
Vastaus #7

jukka vähämäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiinostaisi Tietää Mikä Taho Tai Viranomainen Valvoo Jo Museotarkastettuja Ajonevoja??

Tammikuu 05, 2013, 22:09:22 ip
Vastaus #8

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ymmärtääkseni ei mikään taho valvo kun ei mopoilla ole määräaikaiskatsastuksiakaan jossa käry voisi käydä.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Tammikuu 06, 2013, 17:15:37 ip
Vastaus #9

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Ymmärtääkseni ei mikään taho valvo kun ei mopoilla ole määräaikaiskatsastuksiakaan jossa käry voisi käydä.

Väärin. Valvontaa suorittaa naapurit ja muut museomopojen ja museomoottoripyörien omistajat.  :police: 8) Viranomaiset ei valvo mirtään.  ::)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000