Kirjoittaja Aihe: Jos joskus saisi tuollaisen---  (Luettu 43519 kertaa)

Marraskuu 13, 2012, 22:55:38 ip
Vastaus #45

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä Lantikka Jouluksi kaksoismäntien luokse hyvään kotiin. Lankomies Kuopiosta luopumassa ajanpuutteen(?) vuoksi aarteestaan:0503528084

On kyllä hivelevän kaunis kojotus!! Kiitos vinkistä! Nyt kun olis hiukankaan ylimääräistä (= ei tarttis haja-alueen asukkina kaivaa sitä perkuleen viemäriä)...
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Marraskuu 14, 2012, 08:45:57 ap
Vastaus #46

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielenkiintoista havaita että aika "jalat maassa" olevia ovat nuo haaveet. Useimmat ihan toteutettavissa olevia.
Onhan noissa listauksissa tietysti muutamia poikeuksia kuten kolmekymmenluvun MB 540 , erikoismalleja jne. mutta noin yleensäottaen tuttavan lausetta lainatakseni "pelkkiä priorisointi kysymyksiä".
Laitettakoon tähän  selvyyden vuoksi että puhuimme silloin että voiko alle kahden tonnin bruttopalkkaa nauttiva toteuttaa haaveitaan..Ja lopputoteama oli tuo edellämainittu!
Eli voi kun tarpeeksi tahtoo ja keskittyy vain niihin. Paljosta muusta voi joutua tinkimään.

Aikoinaan kun suomessa ei ollut paljoa harrikoita ja arvostus huipussaan niin silloin arvostettiin todella  paljon "tosi motoristia" joka jätti välillä vaikka syömättä saadakseen ajaa ja omistaa haaveidensa pyörän!

Jk. Meidän kunnassa tuli viemäriasioihin haja-asutusalueille neljä vuotta lisää siirtymä-aikaa! Hätäilemättä hyvä tulee..Kerkeää vaikka "priorisoida" oleellisempiin  ;)
T Juise

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 13:58:34 ip kirjoittanut juha leskinen »

Marraskuu 14, 2012, 09:19:30 ap
Vastaus #47

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just haastattelin erästä naispuolista motoristia, joka aikoinaan harmitteli, kun ei ollut varaa vaihtaa piikistä suurempaan, vaikka ikä täyttyi. Kuulemma "kaikesta tyttömäisestä tinkimällä" vaihtui lopulta satapiikki viissatkuun.

Olenkin joskus osittain kauhulla ajatellut, että jos tuota muuta ruokakuntaa ei olisi jarruttamassa, miltä tämä huusholli huolellisen priorisoinnin jälkeen näyttttäisi :)

Niin, ja kukas se mainitsi autopitoisista haaveista? Mulla on jo tallissa moottoripyöräteollisuuden kruunu (RS-Bemari), joten enää jää autohaaveet, kun se nainenkin tuli hommattua jo ajat sitten.

Vaikka oishan sellainen –84 Paris-Dakar Gessu kyllä aika hieno...

Juisen kanssa taidettiin jossain Kontiossa MV:n äärellä jutellakin, eikun peukkuja uusille haaveille!

p.s. laitetaas ny kuvakin

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 09:21:28 ap kirjoittanut Pauli Ylikoski »
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Marraskuu 14, 2012, 11:24:12 ap
Vastaus #48

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Unelmien täyttymyksiä.
Silloin kun nelivetoiset autot tuli ralleihin, niin haaveeksi tuli omistaa joskus oikea nelivetoinen auto.
Se unelma toteutui noin 10-vuotta sitten. Pankista lainaa ja autokauppaan.
Kuvan mukainen auto on edelleen käytössä eikä ole tarvinnut katua. Kaikilla herkuilla oleva Amerikan tuonti.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 11:40:06 ap kirjoittanut Vesa Ukkola »

Marraskuu 14, 2012, 12:25:19 ip
Vastaus #49

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Mielenkiintoista havaita että aika "jalat maassa" olevia ovat nuo haaveet. Useimmat ihan toteutettavissa olevia.
Jo vain jalat maassa on pakko olla kun hallitus hoitaa lompakkoa.

Tällaista tekis vielä mieli.
Minulla oli näitä lähemmäs kymmenen ja kaikki oli eri vuosimallia.
Ensimmäiset oli kakstahtisia ja niistä viimeinen upea Monte Carlo.
Monet reissut Saabeilla tehtiin eikä koskaan jääty tien päälle.
Kaikki huollot ja korjaukset saattoi itse helposti tehdä.

Tällainen metallinsininen -80 malli oli viimeinen minkä ostin. Se seisoo nyt tallin takana pukkien päällä ja vieressä vielä -78 malli.
Tallissa on vielä ralli Saabin 1,7 litrainen kone Weberin kaasareilla jonka olen itse remontoinut kuntoon.
Noita Saabin omia aluvanteita löytyy myös kaksi satsia.

Olen miettinyt että etsinkö oikein hyvän uuden aihion vai alanko noista vanhoista laittamaan.

Nyt kysymys:
Kuka auraa viimeisessä kuvassa Saabin perseellä baanaa leveämmäksi tunturirallissa?
Muistan kuinka viritetyn Saabin erikoinen V4 saundi kuului jo kilometrien päästä.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 12:30:14 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Marraskuu 14, 2012, 12:40:58 ip
Vastaus #50

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Kuka auraa viimeisessä kuvassa Saabin perseellä baanaa leveämmäksi tunturirallissa?

Ettei olisi Stig Blomqvist?

Tuo auto on vieläkin olemassa eräällä asiaan vihkiytyneellä Saab-klubilaisella. Samalla kaverilla taitaa olla tuo AYA-10, jonka rekkari tuo mieleen AC/DC:n biisin "Shake your foundations" ;)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 14, 2012, 12:41:49 ip
Vastaus #51

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Tapio Rainio siinä tuuppaa menemään Suomen Saabin rallitallin ajokilla.

Marraskuu 14, 2012, 12:53:07 ip
Vastaus #52

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Waxenberger klooni olisi mukava harrastelaite historic-ratakisoihin.

Marraskuu 14, 2012, 12:55:00 ip
Vastaus #53

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit

Juisella hyvä pointti. Onhan tässä omiakin haaveita tullut toteutettua kun sen noin aattelee. Eka oma auto, Saab 96 ei ollut varsinainen haave alunperin, nyt se taas vähän on, ja olisi toteutettavissakin jos sydämen palo asiaa kohtaan olisi kovempi. Sittemmin on haaveksittu ja toteutettu mm. kaappariovinen kakstahtisaabi, ysitonninen turbo kaikilla mausteilla, ja vuonna 98 koeistumassa ja ihastumassa käyty 9-5 on sittemmin realisoitunut. Niin ja MGB roadsterkin piipahti omistuksessa, sillä tuli pidettyä hauskaa myös.

Priorisointiahan nämä. Autoalan ulkopuolinen haave eli omakotitalo + verstas ja terassi on nyt ollut priorisoituna, ja periaate kun on että velkarahalla ei harrasteta (paitsi asumista ja joskus autoilua), niin se hieman rajoittaa. Pikapuoliin taitaa toteutua myös haave Cambridge Audio:n hifilaitteistosta, nyt kun niilläkin on näemmä halpissarja. Aidot englantilaiset hifit jääköön edelleenkin haaveeksi, ehkä sitten joskus :-\

Niin se "ultimate-haavehifi" koostuu mm näistä:

Pari kpl aitoa alkupään Quad II - monovahvistinta mielellään peräkkäisin sarjanumeroin:

Ja siihen kaveriksi pari elektrostaattia:

Ohjelmalähteitä en oo keriinnyt miettiä :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 12:56:48 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 14, 2012, 13:26:34 ip
Vastaus #54

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Komehia on ollu haaveet. Oishan makee olla -70 alun Challenger. Kunnon muskeli jenkki. Se olisi autoista unelma......

Mutta kun olen erilainen nuori niin suuri unelma olisi löytää -19 vuoden Fordsoni. Aijai.

Marraskuu 14, 2012, 13:54:01 ip
Vastaus #55

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Niih, olisihan se tuollanenkii ihan kiva. :P

-pena-

Marraskuu 14, 2012, 13:58:48 ip
Vastaus #56

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Mulla on jo tommonen !  Ja toista en halua.....

Penan pitäis tuohon ikkään jo tietää että noissa emännissä heleposti ulukonäkö pettää, pelekän kuvan perusteella ei kannata valintaa tehhä, pitempi koekäyttö vaihtelevissa olosuhteissa  on suorastaan pakollinen edes jotenkin onnistuneen valinnan takaamiseksi, ja sittenkään se ei ole varmaa...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 14:08:11 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 14, 2012, 14:03:02 ip
Vastaus #57

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jaa... ei kai se tuollainen vihreä korsetti kovin tyyris ole? Voihan se jonku mielestä toki savolainen miesvartalo moiseen ahdettuna olla viehättäväkin. Itse tosin epäilen...

Marraskuu 14, 2012, 14:03:41 ip
Vastaus #58

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Olisikos ollut Raunio.. Rainio..olen itse olut kyseistä autoa laittamassa silloisella Saabin kilpailuosastolla. Oi niitä aikoja..

Matti ja Heikki tiesivät.

Kysymys Matille:
Mitä siihen koneeseen laitettiin siellä kilpailuosastolla?
Paljonko mahtoi tuottaa tehoa?

Marraskuu 14, 2012, 14:13:31 ip
Vastaus #59

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Jaa... ei kai se tuollainen vihreä korsetti kovin tyyris ole? Voihan se jonku mielestä toki savolainen miesvartalo moiseen ahdettuna olla viehättäväkin. Itse tosin epäilen...
Ai, oletko sitä mieltä että muka tarviisin?  ::)

-pena-