Kirjoittaja Aihe: Kysymys ts suzuki 125 er malleista  (Luettu 4437 kertaa)

Lokakuu 29, 2012, 20:43:27 ip
Luettu 4437 kertaa

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eli olisko viisasta miestä valaseen näitten pyörien eroja muuten kuin kosmeettisesti . Eli ostin korjauskirjan tuohon mun pyörään, käsittää vuos luvut -79-81 ja taas toinen korjaus opas taas on -79-84 ja siinäkin kuvassa er mut mono jousella niin kuin mulla ja taas tuossa mun korjausoppaan kuvassa kans er mut stereo perä  ??? Ja lisää hämmentäviä kysymyksiä. Mul on laatikossa -74 mallin ts suitzan kone niin käykö tän pytty taas tähän -82 mallin suitzaan ? Ulkoisesti olen vain huomannu eron tuon kiksin osalta, en muuta.

Kun tuosta mun vehkeestä puuttuu voima ja siihen on vaihettu vaan männän renkaat ensi avuksi, en tiä miksi niin aattelin hoonauttaa/porauttaa varaosa koneen pytyn ja laittaa paikalleen tuohon mikä nyt on kiinni, jos vaan käypi, kun pyörällä pystyy kummiskin ajaa kevyesti 4 vaihteella sitä 60-70 eli tarvittava taajama vauhti, mikä on työ matka nopeus rajoituskin  :) Mielessä vaan kävi väljyys, kun säädöt sain vihon viimein kohilleen, mut voipi olla et välityksiäkin on vaihettu, ovat niin öljyssä et hampaiden lukua ei saa selville, kuin pesemällä rattaat.

Ja sit tuo öljymäärä, koneen poskessa on lukema 900cc, mitä se on litroissa ? Oppaan mukaan menis yhessä lauseessa 1,2 l, toisessa taas sit 800 cc et mitä helv,,, pers tuntumalla tuo 900cc kun muutin ennen kirjaa 0,9l on vähän kun vapaa ei taho välillä paikallaan löytyä, mut voipi olla et kun konekkin on vanha niin kulumaa on väkisinkin ja tarkotushan ois laittaa tuo varaosa kone vimosen päälle ja laittaa se taas talven mittaan tähän runkoon. Ja samalla ettiä tuohon passeli putki, tehä vaikka ite alkukäyrä uusiksi, kun paisari ehyt ja muutenkin laitella seikkailu kuntoon ja ennen kaikkea varmaan ajokuntoon, kun joka päivän, poikkeus jos mukulat vien tarhaan   :D
Ja sit lopuksi vielä semmonen käykö tuohon esim. dr suitzan dakar tankki? Tai paljos maksaa teettää isonnus tuohon olemmassa olevaan tankkiin? Joutava kantaa kanisteria mukana, kun mun ajot ei rajoitu aina tähän kylillä pyörimiseen vaan välillä mennään ihan syvälle ja kaus siviili saatiosta  8)

Lokakuu 29, 2012, 21:03:44 ip
Vastaus #1

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lienee siinä joku systeemi oikean öljymäärän (pinnankorkeuden) toteamiseen? Jos ei oo öljytikkua, nin silmä, tai sitten "proppu" kytkinkopassa jota myöten öljyä täytetään, kuten T-250:ssä?
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Lokakuu 30, 2012, 04:50:05 ap
Vastaus #2

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täytyy rueta lukeen tuota opasta tuon öljyn suhteen, puchin koneessa tuo systeemi, pirun hyvä ratkasu  ;)

Lokakuu 30, 2012, 06:09:56 ap
Vastaus #3

Henri Lipsanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
900cc on 0,9 litraa. Äkkiseltään näyttäis että siinä olis tarkistus-silmä kytkinkopassa. Ainakin kun räjäytyskuvaa katsoo.
Mutta opas kyllä kertonee kuinka öljymäärä todetaan. Niin  onkos siinä tuorevoitelu? Jos se 1,2 litraa on sen 2T-öljysäiliön tilavuus?

Lokakuu 30, 2012, 07:56:30 ap
Vastaus #4

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Moi, hommaa puristusmittari jos haluat tietää pytyn kunnon, n 7-8 kg/cm² olisi melko kohdallaan, tuohon kulkuun kun voi vaikuttaa moni asia niin saat pois suljettua (ehkä) yhden seikan.
Jussi 044 7212497

Lokakuu 30, 2012, 11:07:40 ap
Vastaus #5

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuorevoitelu järjestelmä on mut poissa käytöstä ja tuo 1,2l voipi olla ihan hyvin sen määrä ja täytyy kysästä joltain tuo puristus mittari lainaan niin saa kokeilla nuo puristukset. Aamulla kattelin tuota korjaus kirjaa ja vaijeri toimintoinen näytti olevan tuorevoitelu pumppu, täytyy sekin kans laittaa ajan tasalle pikku hilijaa