Nyt iski taas uus ropleema kun luin tuon Maksimakasiinin laturin käyttöohjetta. 
Siinä sanotaan että käyttöympäristön lämpötila on oltava välillä - 10 - + 40 astetta.
Onko nyt sitten istuttava yöt parkkipaikalla pakkasmittarin kanssa vahtimassa ettei pakkanen kiri yli tuon -10 :nen. Jäätyykö laturi vai poksahtaako se vai mitä se tekkee ? 
Ei tuon pitäisi varsinaisesti poksahtaa vaikka lämpötila olisikin alle tuon 10 asteen.
Rajat vaan ilmaisee pääasiassa sen. millä alueella valmistaja takaa laitteen toimivan normaalisti.
Ei lämpötila-alue meinaa myöskään sitä, etteikö laite toimisi moitteettomasti myös kylmemmässäkin / kuumemmassa.
Suurempi "huolenaihe" on tuo lämpimän pään asteiden mataluus., sen ylittyessä elektroniikka saattaa saada jonkinasteisen lämpöhalvauksen.
Hiukka pienihän tuossa on tuo pakkasalue ja varsinkaan kun niitä ei ilmoiteta kuin pakkauksen sisällä olevassa käyttöohjeessa.
Jos tuo olisi itse pakkauksessa, niin saattaisi useampikin laite jäädä ostamatta.
Nyt kun itse laitteessa ei ole varsinaista vikkaa, niin hankalahkoa tuollaisen palauttaminenkin saattaa olla, tuolla lämpötila-aluesyyllä.
Aikonaan kun olin töissä firmassa jossa tehtiin myös akkulatureita, niin niitten lämöptila-alueeksi rajattiin + - 55 astetta ja
hyvin toimivat .