Kirjoittaja Aihe: Inspiraation odottelua  (Luettu 19438 kertaa)

Lokakuu 10, 2012, 17:45:54 ip
Vastaus #15

Timo Terho

• Vieras
Juu, inspis on vähän hakusessa täälläkin. Emännän Kawa sentään etenee jollain tavalla mutta kaikkeen muuhun remppaan on "kipinä kateissa"  :(

Lokakuu 10, 2012, 19:04:29 ip
Vastaus #16

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Täälä yksi panssarimies ja haaveena olis että sais ees sukat itse jalkaan, maanantaina tulee lopullinen tuomio röntgenlääkäriltä. Taitaa tulla lähtö Tampereelle tai mehiläiseen ku täälä eivät uskalla nukuttaa mua, muuten olis heti leikattu ja nyt koko kesä leikitty panssarimiestä.

Lokakuu 10, 2012, 19:16:16 ip
Vastaus #17

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Timolle onnea projektiin!

Ilpo, mulla on tommonen saksalainen Agria-sarvitraktori, ja siihen löytyy puskulevykin.

Moneen hommaan aivan ykköspeli tällaiselle pienviljelijälle, mutta kaksrattaisessa se puskulevy on hiukka hankala ajettava. Meinaa väännellä sen verran lujasti ajosuuntaa, että pitelemistä piisaa. Hiki tulee melkein yhtä paljon kuin kolatessa, mutta onhan se sentään äijähommaa, kun papatus raikaa ja vaihdelaatikko vojeltaa...

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 10, 2012, 19:23:47 ip
Vastaus #18

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens Pauli ja kiitos muillekin Körmyille vastauksista

Kyllähän se olisi mukava istuskella mönkkärin pukilla kun lunta puskee. Sillä voisi olla muutakin käyttöä hupiajelun lisäksi. Naapurilla on ajettava ruohonleikkuri traktori mallinen ja puksuttelee sillä ihan kivasti lunta aina kun renkaat pitävät. Sillä on siinä huonot ketjut renkaissa mutta kyllä se kola hommat voittaa. Minulla on hyvä lumilinko mutta pihassa on paikkoja joissa lumen joutuu lennättämään eteen ja sieltä sekin on lennätettävä taas eteenpäin. Puskulevyllä olisi kätevä työnnellä lumet kasaan ja lennättää lingolla huitsin helekattiin.

Kun ottaa huomioon muutaman viimetalven lumentulon niin tunteja kuluu lumitöihin. Pakko investoida jonkinlaiseen helpotukseen.

Onko Pauli Pukki kunnossa?

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Lokakuu 10, 2012, 20:27:04 ip
Vastaus #19

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos kysymästä, kyllähän se kunnossa pysyy, kun ei kerkiä ajeleen! Hiukka samaa vaivaa siis kuin muutamilla muillakin edelläkirjoittaneella. Mutta isnpiraatiota sentään olis... Syksyssä ei muuta mukavaa olekaan, kuin tallikauden alku. Rytymänbluusit soimaan ja pientä värkkäilyä...

edit: annoin ehkä liian synkän kuvan tuosta kaksipyörätraktorista puskuhommissa. se mun levy on itte tehty, ja saattaa olla liian leveä. josko veistelisi laikalla kummastakin päästä vaaksan poijes, niin ei vääntäisi tuupatessa sinne tänne. kyllä sillä polkua hankeen tekee, jos pito vaan piisaa – ja tuollaisilla kuvan rattailla piisaa aika hyvin

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2012, 20:29:11 ip kirjoittanut Pauli Ylikoski »
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 10, 2012, 22:15:27 ip
Vastaus #20

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Kyllä Timo saa tosissaan inspiraatiota viritellä. Näyttäis muutama osa vielä puuttuvan.

Mulla lopahti pyörä inspikset kokonaan kun otin Bensa Fergun työn alle.
Mutta lupaan vielä ennen kesää yhden härpättimen tehdä valmiiksi.

Onhan mulla näitä vaiheessa olevia:
Montesa Cappra 414 VE -79
Victoria V99 -50
Victoria FM 38L -52
Honda C77 -65

Fergu on jo hyvällä mallilla.
Kone kehrää kuin kissa, ja sain siihen jo uudet renkaatkin hommattua.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2012, 22:18:01 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Lokakuu 10, 2012, 22:45:05 ip
Vastaus #21

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Lokakuu 11, 2012, 00:21:22 ap
Vastaus #22

Kari Vähäkainu

• Vieras
Morjens Pauli ja kiitos muillekin Körmyille vastauksista

Kyllähän se olisi mukava istuskella mönkkärin pukilla kun lunta puskee. Sillä voisi olla muutakin käyttöä hupiajelun lisäksi. Naapurilla on ajettava ruohonleikkuri traktori mallinen ja puksuttelee sillä ihan kivasti lunta aina kun renkaat pitävät. Sillä on siinä huonot ketjut renkaissa mutta kyllä se kola hommat voittaa. Minulla on hyvä lumilinko mutta pihassa on paikkoja joissa lumen joutuu lennättämään eteen ja sieltä sekin on lennätettävä taas eteenpäin. Puskulevyllä olisi kätevä työnnellä lumet kasaan ja lennättää lingolla huitsin helekattiin.

Kun ottaa huomioon muutaman viimetalven lumentulon niin tunteja kuluu lumitöihin. Pakko investoida jonkinlaiseen helpotukseen.

Onko Pauli Pukki kunnossa?

Ilpo

Tepsisikö seuraava konsti renkaiden pitoon? Vanhoja mopon tai prätkän ketjuja hyödyntäen tekisi irrotettavat piikit renkaisiin. Ensiksi renkaista tyhjennetään ilmat jonka jälkeen renkaiden päälle laitetaan sopivan mittaisiksi lyhennetyt ketjut pituussuuntaisesti. Lenkkien välistä voisi laittaa pilkistämään vaikkapa jotkut leveäkantaiset (etteivät uppoa renkaaseen) pultit, naulat tmv jonka jälkeen renkaisiin ilmat jolloin ketjut kiristyvät tiukasti renkaiden pinnalle. Kevään tullessa renkaista ilmat pois, ketjut veks ja takaisin ilmat renkaisiin. Tällaista olen suunnitellut asennettavaksi moponrenkaisiin, ei ainakaan pito loppuisi jäällä.

Lokakuu 11, 2012, 06:25:56 ap
Vastaus #23

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Sun tarttee,Timo,kun tuo pyörä on valmis,laittaa
nahkaliiviin prosenttitarra "314%" !

Joku näemmä tarvinnut puutarhaletkuun jatkoputken pätkiä monena
peräkkäisenä vuotena...

t. Markku

Lokakuu 11, 2012, 08:36:41 ap
Vastaus #24

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tällä miehellä riittää virtaa!
One Pissed Off Garbage Man!
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 11, 2012, 08:41:33 ap
Vastaus #25

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Minä investoin viime syksynä sarvitraktokiin ja linkoon, niin mökkitie aukeaa paksummastakin lumesta.

Honda F800 lumitöissä.

Lokakuu 11, 2012, 09:15:20 ap
Vastaus #26

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tuommonen hyvä olisi joutavana, mukaan lumilinko, pyöräpainot ja ketjut, vaan ei kärryä.
Tämähän ei ole myynti-ilmoitus, vaan toteamus että joutilaana on! :P

-pena-

Lokakuu 11, 2012, 09:32:54 ap
Vastaus #27

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Jos hommaisin lingon ja sillä pelastaisin kolleekat muutamalta lumiselta talvelta? Varmaahan on, että jos laitan lumikoneen niin sitä ei ainakaan muutamana lähitalvena tartte.

Tämä ei oo vaihtoilmoitus, mutta mulla on joutilas Mobyletti jolla lumikoneen voisi vaihtaa... :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 11, 2012, 09:36:29 ap
Vastaus #28

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla olisi joutilaana muutama sähkökitara, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.  8)
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 11, 2012, 10:51:35 ap
Vastaus #29

Harri Kauranen

• Vieras
No nyt se kuitenkin inspis iski heti aamusta,tein telkänpöntön ja vien sen nyt tonne meidän rantaan.