En ite oikein usko että tuo vanhojen roippeitten harrastus loppuu, se vain muuttuu ja muotoutuu niiden käsissä jotka sitten aikanaan hakevat jonkun severin nurkalta Prius 2004:n PSD:n softanpätkiä.

Autotehtaat ja uusista autoista sekä niiden jälkimarkinoinnista leipänsä ansaitsevat tahot julistavat mantran tavoin propagandaa että uusille autoille ei voi itse tehdä mitään, suojellakseen omaa leipäpuutaan keskiaikaisen papiston tavoin.
Ite olen aina ajellut vanhemmalla kalustolla, mutta vuonna 2008 hankimme muutaman vuoden ikäisen 2 litraisen bensa Ford Mondeon ihan silleen testimielessä vieläpä oikeanpuoleisella ohjauksella, pitäähän sitä olla yksilöllisyyttä

Siis että pitääkö tosiaan paikkansa jotta uudemmalle autolle ei voi itse tehdä mitään, no, tähän päivään mennessä olemme tehneet kaikki huollot ja tarvittavat korjaukset ihan ite kuten ennenvanhaan tehtiin ( niitä on muuten ollut ällistyttävän vähän, siis korjauksia) ja nou problem.
Ehdoton varuste on vain ollut läppäri, kaapeli sekä sopiva softa (saa netistä imuroitua ilmatteeksi) ja hippasen kiinnostusta asiaan.
Elikkäs uudempiakin autoja pystyy räpeltään liki samalla tavalla kuin vanhempiakin kotteroita, mutta tuo autoliikeiden propaganda on vain ollut niin tehokasta että keskiveto kulutussopulit ovat imeneet sen itseensä oikein kokreettisesti ja ihan oikeasti uskovat että mitään ei voi itse tehdä..