Kirjoittaja Aihe: Eroatko VMPK:sta liittyäksesi Japsistaroihin?  (Luettu 31741 kertaa)

Elokuu 23, 2012, 19:35:40 ip
Vastaus #45

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ehdotan muodostettavaksi polkupyörä-osiota. Pyöristä tämä koko homma kuitenkin on lähtenyt liikkeelle.

???

Elokuu 23, 2012, 19:38:30 ip
Vastaus #46

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Syy on Pulterin, sehän sen pyörän keksi!  :police:

« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2012, 19:42:16 ip kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Elokuu 23, 2012, 21:27:08 ip
Vastaus #47

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Leon kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Vaikka nämä "ei niin moottoripyöräkeskeiset" osiot foorumilla ovatkin mielenkiintoisia ja suosittuja ja ehdottoman tärkeitä lukukohteita. Foorumin tärkein anti lienee kuitenkin tiedonhaku. Tiedonhaun kannalta on hyvä pitää otsikoinnissa loogista jakoa. Foorumin aihejako auttaa tiedonhaussa, eikä sen tehtävä ole muodostaa sosiaalisia blokkeja.

p.s. Ei saa sorsia mopoja. Niissä on kaikki moottoripyörän elementit, eikä se ole niitten vika, että 50-luvun virkamieskoneisto keksi, notta alle 1,5 heppaset ei oo moottoripyöriä. Mulla ei ittellä oo muuten yhtään mopoa ja olen edelleen katkera siitä, että isä möi luvatta mun Soliferin kun menin autokouluun (tai no sen Solikkahan se paperilla oli mutta silti).
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Elokuu 23, 2012, 21:59:11 ip
Vastaus #48

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Syy on Pulterin, sehän sen pyörän keksi!  :police:

Niin. Pulteri keksi pyörän mutta kuka oli se, joka älys laittaa sen akselin siihen keskikohan seutuville?
Kommentteja uuninpankolta.

Elokuu 24, 2012, 08:26:25 ap
Vastaus #49

PenttiXS2jammuDanbom

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Leon kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Vaikka nämä "ei niin moottoripyöräkeskeiset" osiot foorumilla ovatkin mielenkiintoisia ja suosittuja ja ehdottoman tärkeitä lukukohteita. Foorumin tärkein anti lienee kuitenkin tiedonhaku. Tiedonhaun kannalta on hyvä pitää otsikoinnissa loogista jakoa. Foorumin aihejako auttaa tiedonhaussa, eikä sen tehtävä ole muodostaa sosiaalisia blokkeja.

p.s. Ei saa sorsia mopoja. Niissä on kaikki moottoripyörän elementit, eikä se ole niitten vika, että 50-luvun virkamieskoneisto keksi, notta alle 1,5 heppaset ei oo moottoripyöriä. Mulla ei ittellä oo muuten yhtään mopoa ja olen edelleen katkera siitä, että isä möi luvatta mun Soliferin kun menin autokouluun (tai no sen Solikkahan se paperilla oli mutta silti).

Tarkoitus ei ollut mitenkään sorsia mopoja, mutta kun ne ei kuulu mitenkään VMPK:hon vaan on ujutettu mukaan pikku hiljaa. Mopoja varten tulisi olla ihan oma järjestönsä joka hoitaa näitä mopojuttuja tai sitten on pakko tehdä kerhon sääntöihin muutoksia.
Tässä suora kopio kerhon säännöistä kerhon omilta sivuilta :

VETERAANIMOOTTORIPYÖRÄKLUBI RY

SÄÄNNÖT

NIMI JA KOTIPAIKKA

1 §

Yhdistyksen nimi on Veteraanimoottoripyöräklubi ry, ja sen kotipaikka on Helsingin

kaupunki. Yhdistyksestä käytetään näissä säännöissä nimitystä klubi.

TARKOITUS JA TOIMINTA

2 §

Klubin tarkoituksena on edistää erityisesti vanhojen, Suomessa käytössä olleiden ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden moottoripyörien säilyttämistä, konservointia ja entistämistä sekä ylläpitää ja edistää perinteistä motoristiveljeyden henkeä niin klubin omassa kuin sen ulospäinkin suuntautuvassa toimimassa.

3 §

Tarkoituksensa toteuttamiseksi klubi:

1) harjoittaa tiedotus-, julkaisu- ja koulutustoimintaa;

2) järjestää vanhojen moottoripyörien ajoja, retkiä ja kuntoisuuskilpailuja;

3) järjestää moottoripyörähistoriaa ja klubin tunnettavuutta lisääviä näyttelyitä ja kokouksia;

4) tallentaa vanhoja moottoripyöriä koskevaa perinnettä ja siihen liittyvää aineistoa;

5) harjoittaa yhteistyötä muiden ajoneuvoperinteen piirissä

toimivien yhteisöjen ja henkilöiden kanssa.

6) tukee toiminnallisesti moottoripyörien osien kierrätykseen perustuvia tilaisuuksia

Elokuu 24, 2012, 09:57:26 ap
Vastaus #50

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onpa hyvä että tämä minun Crescent on moottoripyörä niin kelpaa kaikille :)

Elokuu 24, 2012, 10:20:16 ap
Vastaus #51

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Onpa hyvä että tämä minun Crescent on moottoripyörä niin kelpaa kaikille :)

Juu, papereita on uskominen vaikka puuttuu sekä moottori että pyörät ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 24, 2012, 12:21:54 ip
Vastaus #52

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Mulla on muuten tallissa Jawa 125, joka on MOOTTORIPYÖRÄ, ei mikään kevytmoottoripyörä. Näin sanotaan rekisteriotteessa.
Pääseeköhän sillä sakkiin, Jawasakkiin?

Se on tuo tuossa Inkkarin takana, jonka bensatankin joku on kromannut Hornalla.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Elokuu 24, 2012, 12:42:57 ip
Vastaus #53

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Mietin asiaa hetken, enkä näe VMPK:n päätöksessä huomauttamista. Olen edelleen VMPK:n jäsen ja lisäksi liityin juuri Japsistaroihin.

Terve Aarne
Pysytääs aiheessa  ;)

Hyvä päätös. Toivottavasti VMPK ry antaa sinulle tietoa ja kokemuksia sekä ennen kaikkia ystäviä historiallisten pyörien parissa.
Toivotaan, että Japsistarat ry antavat omalta osaltaan myös toiveesi mukaista iloa harrastukseen.
Todennäköisesti syksyn aikana Japsistarat ry on rekisteröity ja he pääsevät puuhastelemaan 100 lasissa virallisena yhdistyksenä.
Rekisteröinnin hyväksymisen jälkeen tapahtuu myös irtaantuminen VMPK ry:stä. Siitä varmaankin tiedotetaan molemmin puolin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2012, 20:36:42 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Elokuu 27, 2012, 09:56:17 ap
Vastaus #54

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran olen tiedonhaluinen ja logiikkaa harrastava, niin uteliaisuuteni vaatii minua vielä kysmymään, että mikä on muuttunut, kuna Japsistarat ensin oli hyväksytty VMPK:n alakerhoksi, ja sitten päätös muuttui?
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Elokuu 27, 2012, 11:48:30 ap
Vastaus #55

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Sen verran olen tiedonhaluinen ja logiikkaa harrastava, niin uteliaisuuteni vaatii minua vielä kysmymään, että mikä on muuttunut, kuna Japsistarat ensin oli hyväksytty VMPK:n alakerhoksi, ja sitten päätös muuttui?

Terve,

VMPK ry:n julkaisu, Huimapyörä 4/2012
Puheenjohtajan palsta, Johtokunnan tiedote s.16 ja Aluekerhosihteerin kynästä s.17
Toivon näiden puheenvuorojen/artikkelien antavan vastaukset kysymyksiisi.
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 07, 2012, 01:05:45 ap
Vastaus #56

arvo.joutsenvirta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos kaikille,paljon on luettu ja palaute ainakin minunmielestä hyvää.Toivottavasti maassamme toimii nyt oma japanilaisosio ja ainakin minun on vielä vaikea miettiä kuulunko molempiin tai vain toiseen, kotona kun enemmistö pyöristä on juurooppalaisia ja osa kohtalaisen vanhaakin.

Syyskuu 07, 2012, 01:18:16 ap
Vastaus #57

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Miksi japskipyörä eisovi tänne, muutaman pussihousumiehen takiako. Mitäs mailmalla on kulunp''llä u japskia ku ne sentää kestää avaa, vajaavolttiset jaavat käy ladossa mutta tielleasti ei ole asiaa ja Ifat sun muut on niitä ladossa kävi hyvin. Hyppää japskien yli jos on niin vaikeaa. Hieno lehti on pian kaput jos rahoitusta saada kaikilta.

Syyskuu 07, 2012, 06:10:37 ap
Vastaus #58

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Elä höpötä, paljonko olet Jawalla ajanut? Minä sentään kymmeniä tuhansia kilometrjä, ja sähkötkin pelaa.
Jokainen kuulukoon mihin lystää, olen VMPK:n jäsen ja Jawasakin.

L&K.

Syyskuu 07, 2012, 07:47:15 ap
Vastaus #59

erno jaakola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Holy smoke