Leon kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Vaikka nämä "ei niin moottoripyöräkeskeiset" osiot foorumilla ovatkin mielenkiintoisia ja suosittuja ja ehdottoman tärkeitä lukukohteita. Foorumin tärkein anti lienee kuitenkin tiedonhaku. Tiedonhaun kannalta on hyvä pitää otsikoinnissa loogista jakoa. Foorumin aihejako auttaa tiedonhaussa, eikä sen tehtävä ole muodostaa sosiaalisia blokkeja.
p.s. Ei saa sorsia mopoja. Niissä on kaikki moottoripyörän elementit, eikä se ole niitten vika, että 50-luvun virkamieskoneisto keksi, notta alle 1,5 heppaset ei oo moottoripyöriä. Mulla ei ittellä oo muuten yhtään mopoa ja olen edelleen katkera siitä, että isä möi luvatta mun Soliferin kun menin autokouluun (tai no sen Solikkahan se paperilla oli mutta silti).
Tarkoitus ei ollut mitenkään sorsia mopoja, mutta kun ne ei kuulu mitenkään VMPK:hon vaan on ujutettu mukaan pikku hiljaa. Mopoja varten tulisi olla ihan oma järjestönsä joka hoitaa näitä mopojuttuja tai sitten on pakko tehdä kerhon sääntöihin muutoksia.
Tässä suora kopio kerhon säännöistä kerhon omilta sivuilta :
VETERAANIMOOTTORIPYÖRÄKLUBI RY
SÄÄNNÖT
NIMI JA KOTIPAIKKA
1 §
Yhdistyksen nimi on
Veteraanimoottoripyöräklubi ry, ja sen kotipaikka on Helsingin
kaupunki. Yhdistyksestä käytetään näissä säännöissä nimitystä klubi.
TARKOITUS JA TOIMINTA
2 §
Klubin tarkoituksena on edistää erityisesti vanhojen, Suomessa käytössä olleiden ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden
moottoripyörien säilyttämistä, konservointia ja entistämistä sekä ylläpitää ja edistää perinteistä motoristiveljeyden henkeä niin klubin omassa kuin sen ulospäinkin suuntautuvassa toimimassa.
3 §
Tarkoituksensa toteuttamiseksi klubi:
1) harjoittaa tiedotus-, julkaisu- ja koulutustoimintaa;
2) järjestää vanhojen
moottoripyörien ajoja, retkiä ja kuntoisuuskilpailuja;
3) järjestää moottoripyörähistoriaa ja klubin tunnettavuutta lisääviä näyttelyitä ja kokouksia;
4) tallentaa vanhoja
moottoripyöriä koskevaa perinnettä ja siihen liittyvää aineistoa;
5) harjoittaa yhteistyötä muiden ajoneuvoperinteen piirissä
toimivien yhteisöjen ja henkilöiden kanssa.
6) tukee toiminnallisesti
moottoripyörien osien kierrätykseen perustuvia tilaisuuksia