Kirjoittaja Aihe: Sanokaas mikä laite(Nordberg)?  (Luettu 19535 kertaa)

Helmikuu 09, 2013, 20:09:04 ip
Vastaus #30

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Miten olisi murrosnivel?

L&K.

No tiiäthän sie Lieksan ukko, jotta se ei käy! Herrat kun on päättäneet korottaa laakeripukkia, niin sitä
korotetaan ja sovitellaan vaikka mualimantappiin saakka. Ehkä parempi kun ei
osallistuta millään lailla... ;D
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Helmikuu 09, 2013, 20:11:56 ip
Vastaus #31

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näköjään, kunhan ehdottelin. Vaan en asu ennee Lieksassa, syntynyt kyllä olen
niillä nurkilla. :embarassed:

L&K.

Helmikuu 09, 2013, 22:36:00 ip
Vastaus #32

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös ne museoajoneuvosäännöt mene niin, että käytetään alkuperäisiä osia tai niitä vastaavia? Senverran olen saanut selville tästä kulkineesta, että toisiovälityksen akseli on ollut ilman niveliä. Tuo laakeripukki pitäisi olla mielestäni tukevampi, jos akseliin laitetaan niveliä. Jäykkä akseli toimii yhdellä laakeroinnilla, kun toinenpää tukeutuu moottoriin.

Ruotsiinkin lähetin kyselyä Classic Motorsille tämän laitteen tunnistamisesta kuvien kera. Melko outo laite tuntui olevan sielläkin, epäilivät jopa Suomessa Tampellan tekemäksi. Tyyppikilven mainitsema Göteborg kumosi kyllä tämän epäilyksen.

Tuossa yksi harvoista kuvista, joita olen onnistunut löytämään vastaavasta laitteesta.

Helmikuu 14, 2013, 23:10:53 ip
Vastaus #33

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistä löytää tuollaisen takavalon?

Onkohan tuo moposta, polkupyörästä vai auton parkki-/äärivalo? Husqvarna Rödqvarnan takavalo tuo ei ole, vaikka lähes kaikki muut komponentit Husqvarnasta ovatkin.

Helmikuu 17, 2013, 11:20:59 ap
Vastaus #34

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Mulla oli 50-luvun Husse-polkupyörässä tuonlainen taka"valo".Valitetettavasti Husky on jo fillareiden taivaassa...

Kesäkuu 14, 2013, 16:16:31 ip
Vastaus #35

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli ruotsista vielä toistaiseksi vahvistamaton tieto, että näitä Nordbergejä olisi valmistettu kaikkiaan 73 kappaletta, vuosina 1948-53. Suurin ongelma näissä on ollut kuulemma moottorin jäähdytys.

Kesäkuu 22, 2013, 16:51:28 ip
Vastaus #36

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitäis väkertää käynnistyskampi(kuvassa vasen), että pääsis kokeilemaan konetta käyntiin. Mikä putkihan tuohon olisi soveliasta, ettei heti menisi luokille? Onkohan 1/2" vesiputki liian meltoa tavaraa?