Antaa olla vaikka aihe on vakava niin vitsiksi menee, mua ei naurata yhtään vaan koitin kysyä realista arvoa. Minä en mun kesää myis 20 000€ eurolla ja tuskin saan edes 5000€ mutta mun kanssa kun sovitaan ja lyödään kättä päälle niin se pitää. Osan korvauksesta voin ottaa tavarana ku aattelen hankkia semmosen sängyn jota kakella saa ohjata ja muutenkaan vaikka olen jyrkkä mielipiteissä olen aina sovun kannalla. Laiha sopu on paree ku lihava riita ja jos loppupeleissä häviän kun olen sopinut niin vika on mun ja puren hammasta. En mä tällä miljonääriksi yritä mutta kulut pitää maksaa ja edes vähän kipukorvausta, esim. edellä mainittu sänky ja kaikki kulut niin mun kipeä käsi jo nousee sovinnon tekoon. Ei tämä rahalla parane ja ei mulla edes oo rahat loppumassa.
ei muuta, kuin koita pitää vaatimuksistasi kiinni, äläkä anna helpolla periksi, sillä tuotteen tekijällä on kyllä vastuunsa,
elleivät pystyy todistamaan, että heidän tuotteessaan ei ole heikkouksia ja sitä on käytetty ohjeiden mukaan.
Luonnollisesti koittavat päästä asiasta eroon, tarjoamalla "tärppiä", mutta mikäli tapahtuman seurauksena on pysyvä vamma ja siitä aiheutuu ylimääräisiä kuluja, niin kuuluu heidän kantaa niistäkin osavastuunsa.
Summistahan on näin vaikea sanoa mitään, tarkemmin yksityiskotia yms tuntematta, mutta ei kannata helpolla luovuttaa.
Mikäli ei muu auta, niin lisää julkisuutta tapahtumalle, syille ja seurauksille yleensä auttaa asioiden sujumista.
Itse olen tuotakin reittiä saanut asioita eteenpäin, vastapelurista riippuen, harva haluaa negatiivista mainetta tuotteilleen, sillä se haittaa pian myyntiä ja siinä isohkotkaan korvaukset on pieni juttu.
Korvattaviin asioihin kuuluu mahdollisten avustajien käytön aiheuttamat kustannukset yms yms. elikkä jos tuun hoitaan sun muuten tekemiä asioita ja otan siitä korvauksen, kuuluu tuio summa viallisen laitteen myyjän / valmistajan hoidettavaksi.
laitteen valmistaja kun on vastuussa tuotteensa turvallisuudesta ja sen rikkoontumisesta aiheutuneista suorista ja välillisistä kuluista.
Joku muu saattaa olla eri mieltä, mutta noinhan se menee, tai ainakin itseni kohdalla on mennyt.