Kirjoittaja Aihe: Kesän hinta  (Luettu 12554 kertaa)

Elokuu 06, 2012, 13:46:32 ip
Vastaus #15

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaisiko se viinan / kaljan kanssa läträäminen jo viimeinkin lopettaa ?

Samansuuntainen olisi minunkin neuvoni.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Elokuu 06, 2012, 14:49:52 ip
Vastaus #16

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ihminen hakee vaikka mistä helpotusta kipuihinsa joten pojat päätän asian itse ja en ole kännissä ollut aikoihin mutta ehkä hivenen yli autolla ajorajan. Täysi raittiuskaan ei olisi mua pelastanut joten pysytään ny siinä minkä hinnan panen menetetystä kesästä ja valtavasta työstä, kivusta joka vienyt tajun, omavastuista, vaimon töistä poissaoloista ja monesta muusta. IF yhtiön kanssa on riittänyt spostilla tehty selvitys ja joskus ovat pyytäneet scannata kuitin ja rahat tulleet heti, heidän tarkastajien päällikkö on mun entinen pomo ja 6-7v hänen alaisena on kyllä opettanut mitä Pohjalainen sanoo niin se on totta. Tuo henkilökohtanen tapaturma vakuutus tuli kun olin yhtiössä jotain sopimassa niin sanoivat että yksi vakuutus lisää saan alennusta ja kysyin jotain edullista niin tämä oli ja otin myös vaimolle eli vuosisumma hivenen kasvoi ja niinhän se vaimo kaatui pyörällä työmatkalla pahasti ja työnantajan vakuutus korvasi jotain ja tuo makso uudet vaatteet, silmälasit, polkupyörän korjauksen ja päivärahan myös lauantailta. Mutta vain pysyvästä haitasta saan korvaukset IF:stä.

Elokuu 06, 2012, 22:45:26 ip
Vastaus #17

Antti Jokinen

• Vieras
...vahinko ei tapahtunut unessa vaan heräämisen jälkee ja suljin IE:n ja pari muuta ohjelmaa ja sitten kumarruin sammuttelemaan koneita.

Kannattaa haastaa myös Microsoft, koska heti IE:n sulkemisen jälkeen tuo tapahtui. Niillä on kyllä rahaa.

Elokuu 06, 2012, 23:16:49 ip
Vastaus #18

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Antaa olla vaikka aihe on vakava niin vitsiksi menee, mua ei naurata yhtään vaan koitin kysyä realista arvoa. Minä en mun kesää myis 20 000€ eurolla ja tuskin saan edes 5000€ mutta mun kanssa kun sovitaan ja lyödään kättä päälle niin se pitää. Osan korvauksesta voin ottaa tavarana ku aattelen hankkia semmosen sängyn jota kakella saa ohjata ja muutenkaan vaikka olen jyrkkä mielipiteissä olen aina sovun kannalla. Laiha sopu on paree ku lihava riita ja jos loppupeleissä häviän kun olen sopinut niin vika on mun ja puren hammasta. En mä tällä miljonääriksi yritä mutta kulut pitää maksaa ja edes vähän kipukorvausta, esim. edellä mainittu sänky ja kaikki kulut niin mun kipeä käsi jo nousee sovinnon tekoon. Ei tämä rahalla parane ja ei mulla edes oo rahat loppumassa.

Elokuu 07, 2012, 09:17:42 ap
Vastaus #19

Markku Hakola

• Vieras
Antaa olla vaikka aihe on vakava niin vitsiksi menee, mua ei naurata yhtään vaan koitin kysyä realista arvoa. Minä en mun kesää myis 20 000€ eurolla ja tuskin saan edes 5000€ mutta mun kanssa kun sovitaan ja lyödään kättä päälle niin se pitää. Osan korvauksesta voin ottaa tavarana ku aattelen hankkia semmosen sängyn jota kakella saa ohjata ja muutenkaan vaikka olen jyrkkä mielipiteissä olen aina sovun kannalla. Laiha sopu on paree ku lihava riita ja jos loppupeleissä häviän kun olen sopinut niin vika on mun ja puren hammasta. En mä tällä miljonääriksi yritä mutta kulut pitää maksaa ja edes vähän kipukorvausta, esim. edellä mainittu sänky ja kaikki kulut niin mun kipeä käsi jo nousee sovinnon tekoon. Ei tämä rahalla parane ja ei mulla edes oo rahat loppumassa.

ei muuta, kuin koita pitää vaatimuksistasi kiinni, äläkä anna helpolla periksi, sillä tuotteen tekijällä on kyllä vastuunsa,
elleivät pystyy todistamaan,  että heidän tuotteessaan ei ole heikkouksia ja sitä on käytetty ohjeiden mukaan.
Luonnollisesti koittavat päästä asiasta eroon, tarjoamalla "tärppiä", mutta mikäli tapahtuman seurauksena on pysyvä vamma ja siitä aiheutuu ylimääräisiä kuluja, niin kuuluu heidän kantaa niistäkin osavastuunsa.
Summistahan on näin vaikea sanoa mitään, tarkemmin yksityiskotia yms tuntematta, mutta ei kannata helpolla luovuttaa.
Mikäli ei muu auta, niin lisää julkisuutta tapahtumalle, syille ja seurauksille yleensä auttaa asioiden sujumista.
Itse olen tuotakin reittiä saanut asioita eteenpäin, vastapelurista riippuen, harva haluaa negatiivista mainetta tuotteilleen, sillä se haittaa pian myyntiä ja siinä isohkotkaan korvaukset on pieni juttu.
Korvattaviin asioihin kuuluu mahdollisten avustajien käytön aiheuttamat kustannukset yms yms. elikkä jos tuun hoitaan sun muuten tekemiä asioita ja otan siitä korvauksen, kuuluu tuio summa viallisen laitteen myyjän / valmistajan hoidettavaksi.
laitteen valmistaja kun on vastuussa tuotteensa turvallisuudesta ja sen rikkoontumisesta aiheutuneista suorista ja välillisistä kuluista.

Joku muu saattaa olla eri mieltä, mutta noinhan se menee, tai ainakin itseni kohdalla on mennyt.

Elokuu 07, 2012, 10:52:03 ap
Vastaus #20

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oliko tuo muuten ensimmäinen kerta, kun nojasit tuolin käsinojaan? Jos ei ollut, niin kestikö aiemmin? Lakimiehillä on oma logiikkansa, ja se kannattaa ottaa huomioon.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Elokuu 07, 2012, 12:54:47 ip
Vastaus #21

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eräällä toisella foorumilla arvattiin liike ja tuolin malli heti kun hivenen isommalta hajosi kolme kunnes älysi purata kauoan. Niin noin olen sammutellut koneet kymmenkunta vuotta ja edelliset tuolit ovat nukkaantuneet ja vaihdettu, käyttö normaalia hivenen tukea yhdessä kohtaan tulee mutta kun se ilman ennakkoaavistusta katosi niin kaaduin.