Kirjoittaja Aihe: Mopot kukkaruukkuina  (Luettu 19465 kertaa)

Heinäkuu 25, 2012, 22:32:46 ip
Vastaus #15

Timo.montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Kun  ekat Tunturi Super sportit tuli vuonna -77 alapakoputkella , kaverilla oli sellainen niin metsässä se jäi pakoputkesta kiinni maahan . Jos ajoit ojan yli missä oli vettä , se hörppäsi pakoputken  kautta vettä  ja kone sammui. Varsinainen metsämopo. Itsellä oli peltirunkonen Tunturi Sport-76 kovakromi 4-vaihteinen joka oli selvästi koneltaan  sitkeämpi ja parempi ajettava metsässä kun uusi putkirunkonen  77 Super sport. :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2012, 22:50:25 ip kirjoittanut Timo.montonen »
Tunturi Sport -76 kovakromi  uudesta asti. Nyt jo 49 vuotta yhteistä ajoa.

Heinäkuu 26, 2012, 12:30:33 ip
Vastaus #16

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Joo, toinen topiikki olisi solikka/pappamopovihaajien klubi topiikki, osallisina Minä ja Kari Vähäkainu :)
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Heinäkuu 26, 2012, 12:42:15 ip
Vastaus #17

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja minä  :D vuosi riitti kelissä kun kelissä pelti rungolla ja ei enää. Kunhan saa nyt tuon rotan käymään ja pikku hiljaa sit puuttuvia palikoita kiinni niin avot ja jotenkin tuntuu et paikallaan olis oma aihe alue urheilulliset mopot merkkiin katsomatta ja samoiten vaika jotkut vkl jamboree missä vois päristellä hiekka teitä ja polkuja pitkin, kuten isommillakin mopoilla, tosin nämä on köykäsempiä nostaa suosta tai jostain  :D

Heinäkuu 26, 2012, 13:29:51 ip
Vastaus #18

Kari Vähäkainu

• Vieras
Joo, toinen topiikki olisi solikka/pappamopovihaajien klubi topiikki, osallisina Minä ja Kari Vähäkainu :)

En minä vihaa solikoita/pappamopoja, en vaan henkilökohtaisesti välitä niistä. Hyvä että mopoharrastus on mahdollisimman laaja käsittäen kaikki merkit ja mallit.

Vaikka Tuntureita harrastankin niin kauneimpia mopoja ovat esim Solifer Export ja Solifer TS 80-luvun alkupuolelta, varsinkin mustatankkisena. Pääkallopappiskin menettelee ulkonäöllisesti.

Heinäkuu 26, 2012, 19:08:59 ip
Vastaus #19

Kari Vähäkainu

• Vieras
parasta olisi , että kiihkeimmät tunturin puolustajat perustakoon kokonaan oman topiikin,missä voi kehua tuntureita . itse en ole huomannu esim eroa ajettavuudessa eikä huoju ajataessa levy runkoisella mopolla ym.oon kyllästynyt lukemaan ku joka aiheessa ku vähä-kainu kirjoitaa rasistisia ajatuksia ja sairaita ajatuksia muista mopo merkkeistä! antaako johto-kunta ja topiikin pitäjä todellaki kirjoittaa tuommoisia ajatuksia?? minusta tommoiset kirjoittajat joutavat jäähylle tai kokonaan pois tästä topiikista! ei noita kaikkia juttuja voi enään ottaa huumorin kannalta!!!  en ymmärrä mistä se muitten mopojen mollaaminen johtuu.ite diggaan kohtuu vanhoja sportti mopoja merkkiin kahtomatta ja kaikilla mopo merkeillä on mukava ajaa merkkiin kahtomatta.mopo pelaaminen on omistajan käsissä oleva juttu! melkein jokainen mopo vastustaa joskus :embarassed:
oulaisissa 26.7
u.h

Ensinnäkin, olisi hauska tietää kuka siellä loppujen lopuksi kirjoittelee kun Marko Heikkilä lukee henkilönä mutta "allekirjoituksena" lukee u.h. Onko sinulla monta persoonaa vai kirjoittaako samalla nimellä useampi henkilö? Tietääkseni väärällä nimellä kirjoittelu täällä ei ole sallittua, eikö siitä pitäisi tulla jäähy tai poisto?

Mikäli kirjoittajana tässä toimi Marko niin mikset Oulaisissa avannut sanaista arkkuasi kun tavattiin? Eikö pokka riittänyt? Minä olisin kyllä ollut valmis ratkomaan erimielisyydet vaikka millä tavalla.

Tuntureita täällä kyllä näköjään saa haukkua mutta auta armias jos muita merkkejä arvostellaan, silloin alkaa poru. Joka mopomerkissä on hyvät ja huonot puolensa eikä merkkien laaduissa ole suuria eroja, itse vaan satun pitämään Tuntureista ja se minulle suotakoon. Joka merkki ja malli on likimain yhtä hyvä/huono, toki merkkiuskolliset harrastajat vetävät aina ns kotiinpäin. Tunturien suurin synti on olla suosituin harrastemerkki, jos se titteli olisi esim Soliferilla niin silloin niitä saisi haukkua siten miten nykyään Tuntureita.

Onko se kovin rasistista jos pidän Exporteista ja 80-83 TS:istä ulkonäöllisesti tai se että luikkutankkisolikka on parempi ajaa tienpäällä kuin SuperSport matalamman painopisteensä ansiosta? Jos on niin anteeksi rasismini.

Se on ihan totta että joka merkin harrastajalle tulee mopoissaan vastusta. Minulla pimahti parisen viikkoa sitten konkka yhdestä Tunturistani. Saakeli, vasta 5 vuotta harrastusta ja heti hajoaa mopo!!!

En nyt oikein jaksaisi enempää näistä väitellä kun mieleni on apea ja surullinen. Eilen ystäväni poika kuoli liikenneonnettomuudessa, jäi mopolla auton yliajamaksi. Tuollaisen asian rinnalla mopomerkeistä väittelyt tuntuvat niin turhilta. Juuri tällä hetkellä on meneillään muistotilaisuus Vetelin kirkossa menehtyneen mopopojan muistolle. Surunvalitteluni perheelle ja toivon voimia jaksaa tämän surullisen tragedian yli.

Heinäkuu 26, 2012, 19:43:50 ip
Vastaus #20

Aksu Keurulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Entisöijä, viritteliä ja rassaaja.
Arvon Kari, ja Marko, hoitakaa mieluusti henkilökohtaiset erimielisyytenne vaikka YV:nä, alkaa olla kohta tämän topicin aihe olla aika ohi aiheen ja masentavaa luettavaa... Kiitos... Ja -minun mielestäni- "veteraanimopedi" käsite on alle 80- lukua tehtyjen mopojen käsite, mutta eiköhän tänne passaa 80-lukuistenkin Tuntureiden ja Solifereiden tarinoita kirjotella...
Nykyistä kalustoa:
Solifer SM -84,Solifer Export -64,Aprilia RX -04,Suzuki RM 125 -96,KTM 150SX -09,Suzuki RG -90,KTM GS 125 -84
Entistä kalustoa:
Solifer SM -76,Solifer Export -71 -67,Helkama Raisu -87,Suzuki RM 125 -95,Suzuki PV -92,Honda MTX -86,Honda ATC 125 -84 ymsyms... ;)

Heinäkuu 26, 2012, 21:43:45 ip
Vastaus #21

Kari Vähäkainu

• Vieras
kuule jos en nyt ihan väärin muista niin näytin paria mopoani ja juteltiin niistä ja sitten kysyit nimeäni ja kerroin nimeni niin sinä luikit heti pois sanakaan sanomatta,eikö tällä palstalla pitäisi rohkaita harrastamaan peltirunkoisia mopoja eikä haukkumaan niitä,olen edelleen sitä mieltä että tunturi super  sportin ja trialit ym uudemmat jalkavaihteiset merkit eivät ole mielestäni veteraani mopoja eihän niitä edes mainita niin sanotuissa veteraani mopo kirjassa.

Melko alussa esiteltiin toisemme jonka jälkeen juteltiin hetki mopoistasi. Aika vaan oli niin rajallista ja piti ehtiä rompetoriakin kiertää ennen Piipsjärven ajoa, ei ehtinyt yhden ihmisen kanssa kauaa turista kun tuttuja oli paljon paikalla joiden kanssa piti myös ehtiä vaihtaa muutama sananen. Hiton kiirus päivä se lauantai oli, olis pitänyt tulla jo perjantaina hoitamaan rompetorikierros alta pois niin olisi lauantaina ehtinyt rupatella ihmisten kanssa enemmän.

Sori Aksu, en tästä aiheesta enää kirjoita.

Heinäkuu 27, 2012, 06:02:51 ap
Vastaus #22

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran vielä kysyn, että jos esim 84 tigeri ei olisikaan veteraanimopo saatikka mp niin onko 84 pappis?  tai 87 levykeulapuch tigeri jos ei ole veteraanimopo, niin mitenkäs  87 pappatuna? tai vaikka 81 pappis ja 81 pv tai vaikka pappis 70 ja manki 70? Eli ainoastaan pappatunat ja muut sellaset jota on valmistettu vuonna miekka ja kivi mutta kuitenkin vuoteen 87 asti on veteraanimopoja? Jos tigeri, manki tai vaikka supersportti ei ole veteraanimopoja, niin tämä foorumin osio pitäisi muuttaa " Pappatunturit ja pari exporttia" Lisätietona, muilta mopoilta kielletty.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Heinäkuu 27, 2012, 08:18:24 ap
Vastaus #23

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä unohda solifer sm ts jne  :D

Heinäkuu 27, 2012, 16:03:18 ip
Vastaus #24

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Eiköhän tuo että mikä on veteraani ja mikä ei ole niin moni kertoihin tääläkin käsitelty että älkää enää viittikö.... :) Eiköhän suurin osa mopoista ole jo 5 vuoden ikäisinä veteraaneja, sen verran reipasta käsittelyä useimmat saavat osakseen, ja mitä halvempi uutena sen nopeammin ne muuttuvat veteraanikuntoon. ;D
Sama pätee kevareihinkin joista osa sopivan ikäisenä (jotkut aika "nuorinakin") ei minkään arvoisena päätyvät pihamopoiksi ja jälki sen mukaista...

Toinen tykkää äireestä, toinen ei....
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Heinäkuu 28, 2012, 12:35:21 ip
Vastaus #25

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kolme viikkoa pois tältä palstalta ja näköjään sama paska aina vaan jatkuu. Sen minä ymmärrän että kaikista mopoista ja malleista ei tykkää, mutta pitääkö sitä koko ajan toitottaa? Lapsellista...

Heinäkuu 28, 2012, 19:15:29 ip
Vastaus #26

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Jepjoo,se on aina paras mikä on/ollut itsellä,muut on paskoja.Ite oon päässyt remppaamaan Simsonia,Suzukia,Ankeria,Sachsia,Tomosta ja Puchia,arvatkaapas mikä oli hankalin kasattava...

Heinäkuu 29, 2012, 11:16:50 ap
Vastaus #27

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varmaan puch koska ne neulalaakerit on muka niin vaikeita..
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Heinäkuu 29, 2012, 17:09:29 ip
Vastaus #28

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Ei kai ne vaikeita ole,työläitä vain.Mikähän etu niissä on oikeisiin laakereihin verrattuna,tuskin niitä sinne remonttimiehen kiusaksi on kuitenkaan laitettu...

Heinäkuu 30, 2012, 05:33:18 ap
Vastaus #29

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on se vaseliini ja eiköhän niidenkin tilalle löydy paremmat laakerit. Ja kaiken lisäksi, miks ihmeessä se kone pitäs avata, välillä kippaa öljyä, korkeintaan joskus uuet kytkinlevyt laittaa ja taas meno jatkuu.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc