parasta olisi , että kiihkeimmät tunturin puolustajat perustakoon kokonaan oman topiikin,missä voi kehua tuntureita . itse en ole huomannu esim eroa ajettavuudessa eikä huoju ajataessa levy runkoisella mopolla ym.oon kyllästynyt lukemaan ku joka aiheessa ku vähä-kainu kirjoitaa rasistisia ajatuksia ja sairaita ajatuksia muista mopo merkkeistä! antaako johto-kunta ja topiikin pitäjä todellaki kirjoittaa tuommoisia ajatuksia?? minusta tommoiset kirjoittajat joutavat jäähylle tai kokonaan pois tästä topiikista! ei noita kaikkia juttuja voi enään ottaa huumorin kannalta!!! en ymmärrä mistä se muitten mopojen mollaaminen johtuu.ite diggaan kohtuu vanhoja sportti mopoja merkkiin kahtomatta ja kaikilla mopo merkeillä on mukava ajaa merkkiin kahtomatta.mopo pelaaminen on omistajan käsissä oleva juttu! melkein jokainen mopo vastustaa joskus 
oulaisissa 26.7
u.h
Ensinnäkin, olisi hauska tietää kuka siellä loppujen lopuksi kirjoittelee kun Marko Heikkilä lukee henkilönä mutta "allekirjoituksena" lukee u.h. Onko sinulla monta persoonaa vai kirjoittaako samalla nimellä useampi henkilö? Tietääkseni väärällä nimellä kirjoittelu täällä ei ole sallittua, eikö siitä pitäisi tulla jäähy tai poisto?
Mikäli kirjoittajana tässä toimi Marko niin mikset Oulaisissa avannut sanaista arkkuasi kun tavattiin? Eikö pokka riittänyt? Minä olisin kyllä ollut valmis ratkomaan erimielisyydet vaikka millä tavalla.
Tuntureita täällä kyllä näköjään saa haukkua mutta auta armias jos muita merkkejä arvostellaan, silloin alkaa poru. Joka mopomerkissä on hyvät ja huonot puolensa eikä merkkien laaduissa ole suuria eroja, itse vaan satun pitämään Tuntureista ja se minulle suotakoon. Joka merkki ja malli on likimain yhtä hyvä/huono, toki merkkiuskolliset harrastajat vetävät aina ns kotiinpäin. Tunturien suurin synti on olla suosituin harrastemerkki, jos se titteli olisi esim Soliferilla niin silloin niitä saisi haukkua siten miten nykyään Tuntureita.
Onko se kovin rasistista jos pidän Exporteista ja 80-83 TS:istä ulkonäöllisesti tai se että luikkutankkisolikka on parempi ajaa tienpäällä kuin SuperSport matalamman painopisteensä ansiosta? Jos on niin anteeksi rasismini.
Se on ihan totta että joka merkin harrastajalle tulee mopoissaan vastusta. Minulla pimahti parisen viikkoa sitten konkka yhdestä Tunturistani. Saakeli, vasta 5 vuotta harrastusta ja heti hajoaa mopo!!!
En nyt oikein jaksaisi enempää näistä väitellä kun mieleni on apea ja surullinen. Eilen ystäväni poika kuoli liikenneonnettomuudessa, jäi mopolla auton yliajamaksi. Tuollaisen asian rinnalla mopomerkeistä väittelyt tuntuvat niin turhilta. Juuri tällä hetkellä on meneillään muistotilaisuus Vetelin kirkossa menehtyneen mopopojan muistolle. Surunvalitteluni perheelle ja toivon voimia jaksaa tämän surullisen tragedian yli.