Minä olen työkseni noiden luurien kanssa tekemisissä, erilaisten ja erimerkkisten - hallinnassani on viitisen sataa luuria. Nokialla oli muutama heikko esitys, mutta kyllä nämä Lumiat ovat erinomaisia sellaiselle, joka älypuhelinta haluaa, etenkin jos on mukana sosiaalisessa mediassakin. Jopa Jenkeissä, jossa suurimmat ongelmat lienevät, on käyttäjätyytyväisyys korkeinta Lumian käyttäjien keskuudessa.
Joka haluaa vain puhelimen ja kenties vähän surffailla netissä, niin nuo alle satasen Ashat kuten 306 ovat Nokialta hyvä vaihtoehto. Aika läjä ominaisuuksia niissäkin tarjolla. Niihinkin saa mukaan jopa 40 ilmaista peliä, jos sellaisia kaipaa.
Mutta jos haluaa vain soittaa ja tekstailla, niin ei älypuhelin todellakaan ole älykäs valinta siihen. Peruspuhelin on peruskäyttöön paras.
Yleisesti ottaen Nokian ongelma ei ole tämän hetkisissä tuotteissa vaan ihan muualla - tärväsivät imagoaan ja markkinointi on mielestäni edelleen erittäin heikkoa. Nykyisten hyvien tuotteiden lisäksi markkinatilanne pitää nokialaisten hinnat edullisina pienen katteen takia. Toivottavasti kauppa käy - pääkonttori on Suomessa ja verot maksetaan tänne, toivottavasti on mitä maksaa. Olen mielelläni ylpeä suomalaisista, myös suomalaisista firmoista ja toivon parasta. Sen sijaan Elopin suun olisi muutamissa tilanteissa voinut tukkia jollain.