Kirjoittaja Aihe: CV  (Luettu 23595 kertaa)

Kesäkuu 30, 2012, 19:26:46 ip
Vastaus #30

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja mulla punanenpipo pingiksessä.

Kesäkuu 30, 2012, 19:31:03 ip
Vastaus #31

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Ja mulla punanennenä ihan muuten vaan!

t. MK

Kesäkuu 30, 2012, 19:54:57 ip
Vastaus #32

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Timolle vastaan et sitikka on varmaan edellä jousituksessa mutta yhtäkään toimivaa autoa ei tehtaalta ole tullut, kaverin kengät rupes olemaan oljyssä ku sitikan hydrauliikka petti ja korjauslaskulla olis saanut kaksi samanikäistä toimivaa autoa joilla ajettu saman verran. Ja joka toinen vuosi jousiston huoltto yhen tojotan hinnalla, eroon ei pääse ku vaihtamalla uuteen sitikkaan. Se on seuraava auto joka syttyy palamaan sivukylillä.

Heinäkuu 01, 2012, 22:31:03 ip
Vastaus #33

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa

KIEPPO! Mikä vit...n kieppo ?  >:( En ikinä ollut moista sanaa kuullutkaan enkä ole sellaiseen törmännyt sen jälkeenkään. Kun haen lähikaupasta deodoranttia niin kyllä siellä hyllyn reunassa lukee edelleen roll on deodorantti ei mikään kieppo. Voi kerpele...  >:(

Näyttää olevan "kadonnutta kansanperinnettä" http://ritamentor.blogspot.fi/2006/07/sieppo-ja-kieppo.html

Vähän niinkuin "nopso", jota kielitoimisto ehdotti mopon sijaan.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Heinäkuu 02, 2012, 22:07:22 ip
Vastaus #34

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Jostain luin äidinkielenopettajasta joka ainekirjoituksissa pisti miinuspisteitä vierasperäisistä sanoista. Kuulemma jos tietää mitä kyseinen sana on suomeksi, voi sen kirjoittaa suomeksi. Ja semmoisia sanoja ei kannata käyttää mistä ei tiedä mitä ne tarkoittavat...

Mulla on tuollaisesta omakohtaista kokemusta kun opiskeluaikona äidinkielen opettaja oli punakynännyt mun yhdestä esseestä sanan "roll on deodorantti". Ihmettelin esseen palautustilanteessa asiaa kovin. Tavasin ja tavasin että mikä ihme kun en itse mitään kirjoitusvirhettä mielestäni löytänyt. Menin paperin kanssa opettajamme luo ja kysyin asiaa että mikä tuossa on väärin. Äidinkielen opettajani kimitti että "roll on deodorantti on lainasana, ei suomenkieltä. Siinä olisi pitänyt lukea kieppodeodorantti"

KIEPPO! Mikä vit...n kieppo ?  >:( En ikinä ollut moista sanaa kuullutkaan enkä ole sellaiseen törmännyt sen jälkeenkään. Kun haen lähikaupasta deodoranttia niin kyllä siellä hyllyn reunassa lukee edelleen roll on deodorantti ei mikään kieppo. Voi kerpele...  >:(

Mutta itte äidinkielenopettajakihan sannoopi väärin, yhtälailla se deodoranttiki on lainasana :D Mikä lie sitten olis se suomenkielinen vastinen, kainalohienhajunestin..

Heinäkuu 03, 2012, 09:13:41 ap
Vastaus #35

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Kielitoimistosta on tullut muitakin hulluja ehdotuksia lainasojen kurvaajaksi.
Minun suosikkeja on:
- sähkäle
- sähkälehitutähystin
- haarasoipio

Papukaija merkki sille joka tietää mitä nuo on  ;D
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Heinäkuu 03, 2012, 09:44:50 ap
Vastaus #36

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Olisko sähkäle elektroni ja hitutähystin mikroskooppi? Haarasoipio varmaankin tarkoittaa tyköistuvia housuja ;D

Jo kolmisenkymmentä vuotta on yritetty lantseerata sanaa tyhjö, mutta kyllä se i-kirjain meinaa sinne j:n ja ö:n väliin tupata vähän kaikilla. Paras sanahan tuohon olisi vaakkumi mutta kun se on kuulemma vierasperäinen. Vaakkumihan on se tilanne mikä esiintyy kumivaakun sisällä sen palautuessa puristamisen jälkeen alkuperäiseen muotoonsa, sinänsä aivan looginen ja kotoperäinen sana siis.

Kumivaakku:
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 03, 2012, 11:29:06 ap
Vastaus #37

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Olisko sähkäle elektroni ja hitutähystin mikroskooppi? Haarasoipio varmaankin tarkoittaa tyköistuvia housuja ;D

Eka oikein. Toisessa epätarkkuutta. Sähkälehitutähystin tietysti ELEKTRONImikroskooppi.

Haarasoipio.... paljastetaan että se ei ole tyköistuvat housut vaan SELLO  8)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Heinäkuu 03, 2012, 12:15:45 ip
Vastaus #38

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Jaahas,viulu on tietenkin sitten kyykkysoipio...