Helpoin, ja todennäköisesti halvin, konsti on tilata aineet gaterosplating.co.uk. Jos et halua koko kittejä Dan tekee kyllä tarjouksen pelkistä kromatointiaineista. Kaveri on myös tosi avulias jos tulee ongelmia.
Litkut ovat teollisuusplaatua, ja sitä kautta kyllä melkoisen myrkyllisiä. Kannattaa suhtautua kunnioituksella.
Olen käsittänyt että dekapotointia käytetään lähinnä varmistamaan että sinkkikylvystä ei jää jotain kalvoa jonka teollinen kirkasteaine jättää. Esim noissa gaterosplatinging aineissa keltakromatointi vaatii dekapotoinnin ensin tai sitten kaston kirkaskromatointiin n. 10-15sec. Kalvo lähtee ja keltainen tarttuu.
Olen nyt kohta yhden pyörän osat sinkinnyt ja kromannut ( oikeastaan Nikkeli-Koboltti pinnoittanut) noilla gaterosplatingin kiteillä ja kokemuksen karttuessa olen ruvennut saamaan kelvollista laatua jo homma on alkanut sujua. Varsinkin sinkitys on helppoa kunhan ei yritä oikaista missään vaiheessa, esim huuhteluvesien puhtaudessa.
Aikaa homma vie. Esim osittain ruostuneen iskarin alaputken saaminen jälleen siistiksi ja uuden veroiseksi on tuntien ja taas tuntien homma. Alkaa ymmärtämään miksi ulkoistettuna kromaus on niin kallista.

Siitä vaan pinnoittamaan!
Pasi